Jakie turbo ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Alchemik_2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
Lokalizacja: GDA

Jakie turbo ?

Post autor: Alchemik_2006 » pn sie 31, 2009 21:51

Podczas jazdy po wciśnięciu pod danym obiciążeniem silnika świszcze mi coś.... pewnie to turbina... świst jest taki czysty i ma wysoki ton.... mogę tak pedałować że cały czas mi świszcze tzn. jest takie samo obciążenie silnika czyt. turbiny. Jak wcisne pedał to zaświszczy przez chwilkę i dalej cisza... ciągnie ile fabryka dała... :satan: Czy to coś poważnego ?? Na razie oleju mi nie bierze... :pub:

Przy okazji lepiej jest kupić nową czy używaną turbosprężarkę ?? Słyszałem, że regeneracja daje efekty na pół roku, a później znowu to samo... .


VWManiak

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pn sie 31, 2009 21:59

lekki swist to norma tym bardziej
Alchemik_2006 pisze: Jak wcisne pedał to zaświszczy przez chwilkę i dalej cisza


User

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jakie turbo ?

Post autor: doggie » pn sie 31, 2009 22:01

Alchemik_2006 pisze:

Przy okazji lepiej jest kupić nową czy używaną turbosprężarkę ??
Na razie żadną, sam świst jeszcze o niczym nie musi świadczyć, moja świszcze od 200.000 km, zrób logi dynamiczne (statyczne też) i wrzuć do działu "diagnostyka"



Awatar użytkownika
Alchemik_2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
Lokalizacja: GDA

Post autor: Alchemik_2006 » pn sie 31, 2009 22:49

Jak ciągnąłem go z Niemiec to nie było tego co jest teraz... myśle o najgorszym... wiem, że turbina powinna troszkę grać... i grała tyle, że ostatnimi czasy pojawił się dodatkowy dźwięk...


VWManiak

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » wt wrz 01, 2009 01:35

Alchemik_2006 pisze:Jak ciągnąłem go z Niemiec to nie było tego co jest teraz... myśle o najgorszym... wiem, że turbina powinna troszkę grać... i grała tyle, że ostatnimi czasy pojawił się dodatkowy dźwięk...
A moze kata wywaliłeś. Ja jak go wywaliłem to świszczy prawie w kazdym zakresie obrotów. I wiesz co jest najpiękniejsze w tym wszystkim jak jade. Właśnie ten świst. Tz ze turbo zyje i ma sie bardzo dobrze. Uwielbiam ten dzwięk. Nawet juz tyle radia nie słucham tylko tyle by silniczka posłuchać.

Pozdro

ZC

P.S. A co do regenerowanych turbin to szukaj firm co regeneruja na częściach MELETT. Reszta to praktycznie chinole.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt wrz 01, 2009 02:50

mettenos pisze:moja świszcze od 200.000 km
A powinna od 1700rpm > na starcie pewnie niedoładowanie.

Turbo działa cały czas! > Vnt na każdym biegu reguluje zawór N75.

Logi to podstawa:
(dynamiczne)
grupy - 003(przepływka), 008(dawki), 011(turbina)

do tego uzupełnienie >
statycznie (nie koniecznie log)
000 (na zablokowanych nastawach) i 004 > można spisać wartości

We własnym zakresie można>
zdiąć rurę z zimnej części turbo lub odkręcić z 3-ch nakrętek klucz 13 z goracej części wydech >>> moamy dojście do wirnika >>> luzy w pionie nie ma prawa ocierać o ściany turbo , w poziomie praktycznie nie może być luzu!!!
Dalej > na zablokowanych nastawach w grupie 011 sztanga ma chodzić góra dół co 11s > kontrola sprawności VNT >>>> reszte dowiemy się z logów!.
Wężyki od sterowań mają być całe i zdrowe > bo silnik jest sterowany podciśnieniem!
Kat out> jeżeli autko zrobiło więcej niż 150 tyś km > od tego etapu kat tylko odbija sadze. Odma out bo prawie zawsze leje > możliwy oil catch tank > trochę myślenia.

Po takich zabiegach to auto będzie śmigać przez grube lata!!!

Jak zdobyć wtyczkę i Vag-a (zwraca się po pierwszych 2 podpięciach):
- wersja z allegro około 130 zł (za tańsze nie ręcze)
- spot > pojechać na zlot vw w okolicy > koledzy pewnie mają i można się podpinać
- jechać do warsztatu i płacić od 50 do 100 zł za podpinanie (tylko odczytają błędy a jak powiesz o logu to im łysina wyskoczy na głowie!)

(ps wtyczka to niezbędnik do tego autka)

Błędy możesz tak samo nam podać > jak wolisz> skan wszystkich sterowników albo silnik, abs, airbag(nowe wersje vag-a, starymi można uszkodzić sterownik), moduł komfortu oraz zegary i immo > to by wystarczyło! >>>
Logi do działu diagnostyka > tak jakl pisał kolega mettenos, > i czekaj na odpisywanie! Pozdrowionka dla wszystkich!



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt wrz 01, 2009 09:30

fleshu pisze:
mettenos pisze:moja świszcze od 200.000 km
A powinna od 1700rpm > na starcie pewnie niedoładowanie.
fleshu, ja napisałem że świszcze już od 200.000 KILOMETRÓW a nie od 2000 rpm



Awatar użytkownika
Alchemik_2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
Lokalizacja: GDA

Post autor: Alchemik_2006 » wt wrz 01, 2009 09:30

Kata nie wywalałem...ale pomyśle nad tym...tak samo jak nad oil catch tanke'iem :kufel: dziś prawdopodobnie będę jechał podpiąć się jeśli koleś będzie miał czas... ile kosztuje taka usługa ????


VWManiak

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt wrz 01, 2009 09:32

zależy od gościa, znam takich co za samą diagnostykę błędów biorą 30-40 zł, ale przeważnie biorą 50 zł, w ASO VW chcieli 100 zł, jeżeli chodzi o logi dynamiczne/statyczne to nie wiem, ja bym wziął flaszkę ale mieszkasz zdecydowanie za daleko
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 09:33 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Alchemik_2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
Lokalizacja: GDA

Post autor: Alchemik_2006 » wt wrz 01, 2009 10:46

W piątek będę w Wawie a później w Gda-Sop-Gdynia także proszę o konkretne oferty. Będę bardzo wdzięczny za fachową obsługę... :pub: i nie tylko .


VWManiak

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr wrz 02, 2009 00:30

mettenos pisze:świszcze już od 200.000
ok sorki, przeoczyłem! heh
Alchemik_2006 pisze:W piątek będę w Wawie a później w Gda-Sop-Gdynia także proszę o konkretne oferty. Będę bardzo wdzięczny
O takich sprawach to pisz na regionalnym > tam ci zaraz ktoś odpisze> gdzie i jak.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości