Nierowna praca silnika na wolnych obrotach TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nierowna praca silnika na wolnych obrotach TD
Witam,
Od wczoraj na wolnych obrotach (ponizej 1000) wystepuje nierówna praca silnika - "szarpie nim" okropnie - po zwiekszeniu obrotow powyzej 1000 bjawy te ustepuja. Dzieje sie to zarowno przy zimnym jak i przy rozgrzanym silniku. Silnik AAZ - 1.9 TD mk3. Wtryski byly dzis sprawdzone i są w porządku, filtr paliwa niedawno wymieniany.
Dzieki za pomoc,
Od wczoraj na wolnych obrotach (ponizej 1000) wystepuje nierówna praca silnika - "szarpie nim" okropnie - po zwiekszeniu obrotow powyzej 1000 bjawy te ustepuja. Dzieje sie to zarowno przy zimnym jak i przy rozgrzanym silniku. Silnik AAZ - 1.9 TD mk3. Wtryski byly dzis sprawdzone i są w porządku, filtr paliwa niedawno wymieniany.
Dzieki za pomoc,
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
może ci nie pali na wszystkich garach ? - trzęsie się przy tym mocno silnik ? i czy nie kopci ci na niebiesko .. ?
moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
Jak nie mam wlaczonego ssania, to czy przy cieplym czy przy zimnym silniku niezle nim trzesie. Wydaje sie ze pali na wszystkich. Po lewej stronie pompy wtryskowej sa 2 elektrozawory,do kazdego z nich podlaczony jest 1 czarny przewod. Jeden z nich jest na gorze pompy wtrysk., i na nim jest napiecie jak silnik pracuje, natomiast na tym na dole pompy wtryskowej napiecia nigdy nie ma - czy tak ma być? , wykrecalem go i po przylozeniu napiecia dziala. Do czego on sluży? Może to z jego powodu te problemy ?
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Ten drugi elektrozawór załącza sie dopiero przy ok 2700 obr. służy do przestawienia kąta wtrysku.. to raczej nie jego wina.
ile wzrastają obroty po wyciągnięciu dzwigni przyśpieszenia?
A z wyciągnietym przyspieszeniem jest ok?? jakie masz obroty biegu jałowego?agent008 pisze:Jak nie mam wlaczonego ssania, to czy przy cieplym czy przy zimnym silniku niezle nim trzesie.
ile wzrastają obroty po wyciągnięciu dzwigni przyśpieszenia?
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
czarny dym = niespalone paliwo,
może filtr powietrza masz zapchany albo katalizator..
labo jeszcze kąt wtrysku sie przestawił, sprawdz czy nie giba się czasem koło pasowe na wale korbowym - czesta usterka w tych silnikach
może filtr powietrza masz zapchany albo katalizator..
labo jeszcze kąt wtrysku sie przestawił, sprawdz czy nie giba się czasem koło pasowe na wale korbowym - czesta usterka w tych silnikach
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- Mosiadz
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt lip 03, 2009 11:46
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant 1.6
- Silnik: AZD
Witajcie.
Odgrzewam temat. W moim AAZ występują identyczne objawy: szarpie na wolnych obrotach, kopci siwo/niebieskim dymem, po wyciągnięciu dźwigni przyśpieszenia problem ustaje i motor pracuje normalnie. Dodatkowo zaobserwowałem, że w przewodach paliwowych pomiędzy filtrem paliwa a pompą pojawiają się pęcherzyki powietrza - jak spuszczam z gazu lub jak dodaję gazu, to jest ich więcej. Podczas jazdy silnik moc ma tą samą, jedynie przy bardzo małym obciążeniu lub przy wolnych obrotach szarpanie się pojawia.
Sprawdziłem koło pasowe na wale korbowym i jest stabilne, nie ma luzu, śruby są dokręcone. Śruby regulacyjne na pompie nie są luźne. Wróciłem z Rumunii niedawno i zastanawiam się czy to nie wina paliwa tam kupionego.
Co to może być? Jak myślicie? Proszę Was o poradę.
Szukałem na forum podobnych lub tych samych wątków ale często były bez odpowiedzi takowe. W FAQ nie znalazłem odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Odgrzewam temat. W moim AAZ występują identyczne objawy: szarpie na wolnych obrotach, kopci siwo/niebieskim dymem, po wyciągnięciu dźwigni przyśpieszenia problem ustaje i motor pracuje normalnie. Dodatkowo zaobserwowałem, że w przewodach paliwowych pomiędzy filtrem paliwa a pompą pojawiają się pęcherzyki powietrza - jak spuszczam z gazu lub jak dodaję gazu, to jest ich więcej. Podczas jazdy silnik moc ma tą samą, jedynie przy bardzo małym obciążeniu lub przy wolnych obrotach szarpanie się pojawia.
Sprawdziłem koło pasowe na wale korbowym i jest stabilne, nie ma luzu, śruby są dokręcone. Śruby regulacyjne na pompie nie są luźne. Wróciłem z Rumunii niedawno i zastanawiam się czy to nie wina paliwa tam kupionego.
Co to może być? Jak myślicie? Proszę Was o poradę.
Szukałem na forum podobnych lub tych samych wątków ale często były bez odpowiedzi takowe. W FAQ nie znalazłem odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 186 gości