Strzał przy gaszeniu z okolic Intercoolera
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Strzał przy gaszeniu z okolic Intercoolera
Witam, jako ze niedawno zakupilem Bore Tdi i nie ma osobnego forum dla Bory a przeciez silniki sa takie same zadaje pytanie tutaj.
Auto zakupilem jako lekko uszkodzone z przodu, ucierpiał przy tym takze intercooler. Przed naprawa odpalalem go raz moze dwa i przy gaszeniu wlasnie z okolic intercoolera slyszalny byl jakby wyrazny wystrzal. Auto zostało naprawione, intercooler wymieniony i dalej slychac strzały choc juz o wiele ciszej. Jedyna rzecz ktora przychodzi mi do glowy to widze ze podczas gaszenia ten zaworek u gory zwany (chyba) EGR dopiero po chwili od zgaszenia jakby odbijal i wtedy slychac ten wystrzal. Patrzylem u ojca w golfie z tym samym silnikiem i u niego zaworek ten zamyka sie od razu przy gaszeniu. Czym to moze byc spowodowane??? Auto to bora 1999 rok silnik AGR
I pytanie drugie podczas odpalania zimnego silnika strasznie nim "zatrzesie" przy pierwszym odpaleniu. Na ogol dzieje sie tak gdy silnik jest zimny ale czasem nawet robi tak na cieplym. Czy mozliwe jest ze silnik przestawil sie delikatnie na poduszkach podczas kolizji? Dodam ze podluznice byly bardzo delikatnie przesuniete ale zostaly naprawione.
Przeszukalem forum ale nie znalazlem konkretnych odpowiedzi w google tez nic ciekawego nie ma.
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
Auto zakupilem jako lekko uszkodzone z przodu, ucierpiał przy tym takze intercooler. Przed naprawa odpalalem go raz moze dwa i przy gaszeniu wlasnie z okolic intercoolera slyszalny byl jakby wyrazny wystrzal. Auto zostało naprawione, intercooler wymieniony i dalej slychac strzały choc juz o wiele ciszej. Jedyna rzecz ktora przychodzi mi do glowy to widze ze podczas gaszenia ten zaworek u gory zwany (chyba) EGR dopiero po chwili od zgaszenia jakby odbijal i wtedy slychac ten wystrzal. Patrzylem u ojca w golfie z tym samym silnikiem i u niego zaworek ten zamyka sie od razu przy gaszeniu. Czym to moze byc spowodowane??? Auto to bora 1999 rok silnik AGR
I pytanie drugie podczas odpalania zimnego silnika strasznie nim "zatrzesie" przy pierwszym odpaleniu. Na ogol dzieje sie tak gdy silnik jest zimny ale czasem nawet robi tak na cieplym. Czy mozliwe jest ze silnik przestawil sie delikatnie na poduszkach podczas kolizji? Dodam ze podluznice byly bardzo delikatnie przesuniete ale zostaly naprawione.
Przeszukalem forum ale nie znalazlem konkretnych odpowiedzi w google tez nic ciekawego nie ma.
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
ten "wystrzał" jak to określiłeś to normalny objaw spowodowany tym że po chwili jak silnik już się zatrzyma otwiera się przepustnica gasząca, i wtedy w nagły sposób jest wyrównywane ciśnienie w kolektorze z atmosferycznym.
A co do odpalania to myślę że trzeba sprawdzić kąt wtrysku a jeśli nie dymi i nie przebiera po odpaleniu to może być spowodowane uszkodzeniem dwumasu ale tu już musi siewypowiedzieć ktoś bardziej doświadczony ode mnie w dziedzinie TDI
A co do odpalania to myślę że trzeba sprawdzić kąt wtrysku a jeśli nie dymi i nie przebiera po odpaleniu to może być spowodowane uszkodzeniem dwumasu ale tu już musi siewypowiedzieć ktoś bardziej doświadczony ode mnie w dziedzinie TDI
Po odpaleniu nawet nie zwrocilem uwagi czy dymi, przebierac w kazdym razie nie przebiera. Dymi tylko przy ostrym przyspieszaniu ale tez nie az tak tragicznie. Przbiebieg mam udokumentowany 130 tys. Ktos mi kiedys mowil ze w AGR nie ma dwumasu a nawet jesli jest to czy to jest mozliwe zeby po tym przebiegu juz byl do wymiany?
A wracajac do tych wystrzalow to chyba nie jest normalne co? Co z tym mozna zrobic? Bo tak jak wspomnialem u mojego ojca w tym samym silniku nic nie strzela.
A wracajac do tych wystrzalow to chyba nie jest normalne co? Co z tym mozna zrobic? Bo tak jak wspomnialem u mojego ojca w tym samym silniku nic nie strzela.
jeśl jest jak mówisz to wtedy jest zależne od stylu jazdy zwłaszcza dla dwumasu szkodliwa jest jazda z małymi prędkościami obrotowymi.denis911 pisze:Ktos mi kiedys mowil ze w AGR nie ma dwumasu a nawet jesli jest to czy to jest mozliwe zeby po tym przebiegu juz byl do wymiany?
a jak mówisz że nie powinno tego być to pozostaje nic innego jak szukać nieszczelności.
a u Twojego ojca może ale nie być przepustnicy gaszącej albo silnik ma już spory przebieg i zanim zostanie otwarta przepustnica po zgaszeniu silnika to może już być mała różnica ciśnień.
według mnie to "wystrzały" swidczą o tym że masz dobrą kompresję.
Ale mogę się mylić
Ale nigdy w zadnym innym tdi tego nie slyszalem. Silniki sa z zewnatrz identyczne oba AGR i oba z 1999 roku. Przebiegi udokumentowane jeden 150 tys drugi 130 tys. Probowalem reka ruszac ten zaworek i zarowno u ojca jak i u mnie dziala leciutko i mozna nim poruszyc ok 1,5 - 2 cm. Musze faktycznie sprawdzic wszystkie weze przy IC, moze jak go wymieniali to nie docisneli gdzies opaski dobrze i faktycznie jest jakas nieszczelnosc.arwam pisze:według mnie to "wystrzały" swidczą o tym że masz dobrą kompresję.
Ale mogę się mylić
Wiem jakie stereotypy chodza w polsce odnosnie przebiegow, ale ojciec moj kupil swojego golfa w serwisie vw w niemczech, dostal ksiazke serwisowa z wszystkimi wpisami, zreszta przeciez widac po stanie auta.leon79 pisze:Jakos nie chce mi sie wierzycdenis911 pisze:oba z 1999 roku. Przebiegi udokumentowane jeden 150 tys drugi 130 tys.
Co do mojego to kupilem w austrii jako uszkodzony od 1 wlasciciela, stal tez w serwisie vw bo gosc chcial go najpierw naprawiac ale widocznie koszty go przerosly. Dostalem tez ksiazke serwisowa i na moja prosbe sprawdzili mi przebieg przez komputer i pokazali wszystkie wpisy w swoim komputerze z wpisami wszystkich zmian oleju, wymiany rozrzadu itd itp.
Zreszta mnie nie interesowal o tyle sam przebieg co stan ogolny silnika. I zeby wlasnie nie te strzaly przy gaszeniu to nie mialbym do niego zadnych zastrzezen.
A prosilbym jeszcze o wpisy posiadaczy takiego silnika czy u nich dzieje sie to samo i co jeszcze ewentualnie moze byc tego przyczyna.
A jak to sprawdzic? co musze dokladnie rozebrac? wiem tylko ze ten zaworek chodzi bez zadnych oporow tak jak pisalem, idzie go poruszyc o jakies 1,5 -2 cm i identycznie jest u mojego ojcaleon79 pisze:Sprawdzałeś te klape, o ktorej ci mowilem?Własnie ona jest odpowiedzialna za gaszenie auta.denis911 pisze:co jeszcze ewentualnie moze byc tego przyczyna.
denis911 pisze:ten zaworek u gory zwany (chyba) EGR dopiero po chwili od zgaszenia jakby odbijal
Sprobuj wyczyscic te klape.denis911 pisze:Patrzylem u ojca w golfie z tym samym silnikiem i u niego zaworek ten zamyka sie od razu przy gaszeniu
Wiem,ze wlasnie ta klapa gaszaca jest odpowiedzialna za gaszenie auta.
User
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
klapa gaszaca w chwili wylaczenia zaplonu ma sie zamknac a po 3 sek otworzyc ponownie,
odpowiedzialna jest za to ze silnik ma lagodnie gasnac nie tylko z powodu odciecia paliwa na pompie ale i powietrza
odpowiedzialna jest za to ze silnik ma lagodnie gasnac nie tylko z powodu odciecia paliwa na pompie ale i powietrza
Ostatnio zmieniony ndz sie 30, 2009 22:47 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 162 gości