Problem z ciśnieniem oleju w TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sciemniacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
Lokalizacja: Książki

Problem z ciśnieniem oleju w TD

Post autor: sciemniacz » pt sie 28, 2009 22:33

Witam wszystkich jeszcze raz i w opcji szukaj rozwiązania nie znalazłem jeżeli istnieje to poprawcie mnie. Mam problem z silnikiem 1.6 td 60 km a mianowicie na rozgrzanym silniku przy obrotach 2100 do 2500 zapala się kontrolka ciśnienia oleju nie mniej i nie więcej tylko w tym przedziale , wymieniałem czujniki ciśnienia oleju obydwa ,pompę olejową no i ostatnio wymieniłem turbinę bo mojej nie opłacało się regenerować i nic problem pozostał a i jeszcze zdejmowałem głowice i zakładałem cieńszą uszczelkę , sprawdzałem także panewki wału i są ok. jedynej rzeczy jakiej nie ruszyłem to wałek od napędu pompy olejowej pomocy!
Ostatnio zmieniony ndz sie 30, 2009 16:50 przez sciemniacz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz sie 30, 2009 12:34

Zmierz cisnienie oleju manometrem w miejscu czujnika wysokiego cisnienia oleju



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz sie 30, 2009 17:29

sciemniacz pisze:na rozgrzanym silniku przy obrotach 2100 do 2500 zapala się kontrolka ciśnienia oleju
Zmierz cisnienie manometrem mechanicznym jak radzi kolega wyżej ,zanim zmienisz silnik .Powodem może być uszkodzenie lub przerwa w obwodzie jednego z czujników . Też tak miałem ,powodem był zerwany przewód od czujnika alarmującego o zbyt niskim ciśnieniu .Tylko nie tego który powoduje gaśniecie lampki po odpaleniu tzn.działającego na rozłączenie styków . Ten drugi który działa odwrotnie czyli po odpaleniu silnika cisnienie zwiera styki .Weż sobie jakiś prubnik z żarówką 12v jeden biegun do plusa aku ,drugi do jednego z czujników .Przy włączonym zapłonie i nieodpalonym silniku na jednym z czujników lampka powinna swiecić na drugim nie .Przy odpalonym odwrotnie tzn.na tym na którym swieciła ma zgasnąć a na tym na którym się nie świeciła ma się zapalić i nie gasnąć ...no chyba że faktycznie ciśnienie po rozgrzaniu robi się za niskie


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

sciemniacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
Lokalizacja: Książki

Post autor: sciemniacz » ndz sie 30, 2009 21:53

ciśnienie byłem zmierzyć u mechanika w sobote i przy 900 obrotach ma 0,15 Mpa a przy 2000 obrotów 0,40 Mpa więc jest chyba ok. a z kabelkami powalczę jutro a w ogóle to który z czujników jest ten alarmujący?
kabelki są ok i czujniki działają na przemian tak jak napisał kolega
Ostatnio zmieniony pn sie 31, 2009 21:30 przez sciemniacz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn sie 31, 2009 21:43

sciemniacz pisze: który z czujników jest ten alarmujący?
Ten w podstawie filtra oleju.



sciemniacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
Lokalizacja: Książki

Post autor: sciemniacz » wt wrz 01, 2009 10:28

nie wiem już co robić chyba wymienie wszystkie panewki na wale



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt wrz 01, 2009 10:42

sciemniacz pisze:ciśnienie byłem zmierzyć u mechanika w sobote i przy 900 obrotach ma 0,15 Mpa a przy 2000 obrotów 0,40 Mpa
Skoro zmierzyłeś ciśnienie u mechanika i jak widać jest ok.to czemu chcesz wymieniać panewki?Ciśnienie 0,15Mpa czyli 1,5bara na wolnych obrotach jest ok.
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 10:49 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 01, 2009 15:09

To jeszcze i ja ze 2 grosze dorzucę.
Otóż ciśnienie oleju bardzo często lubi "uciekać",gdy jest wytarta przednia panewka wałka pośredniego.Dzieje się to zazwyczaj wtedy gdy pasek rozrządu jest zbyt mocno napinany i owa panewka uzyskuje kształt elipsy (wyciera się).Wałek pośredni w tym miejscu smarowany jest z kanału olejowego o dość pokaźnych rozmiarach i jak powstanie zbyt duży luz między wałkiem i panewką,to o ciśnieniu w układzie smarowania można zapomnieć.
Obrazek
Luz powstaje w kierunkach jakie przedstawia strzałka.
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 15:23 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

sciemniacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
Lokalizacja: Książki

Post autor: sciemniacz » wt wrz 01, 2009 22:09

dlatego panowie proszę was o pomoc bo problem nie zniknął nadal przy obrotach 2100 do 2500 zapala mi się ciśnienie a panewki doradził mi wymienić mechanik jak on to ujął żeby mniej oleju uciekało na wale a co można zrobić z tym wałkiem pośrednim? jak to naprawić? czy można kupić samą panewkę tego wałka i wymienić?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 01, 2009 22:21

sciemniacz pisze:czy można kupić samą panewkę tego wałka i wymienić?
Można.
Ja wymieniałem.
Numer fabryczny VW-026 501
Numer zamiennika-07 3088 STD
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 22:32 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 2 razy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

sciemniacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
Lokalizacja: Książki

Post autor: sciemniacz » śr wrz 02, 2009 09:49

dzwoniłem do kolesia do sklepu i po numerze zamiennika powiedział mi że to panewka do silnika 1.8 benzyna ale to chyba to samo co bo koszt nie wielki 20 zł więc zamówiłem a jak się pytałem zanim weszłem na forum to mu się nie chciało szukać i powiedział że nie ma na razie wielkie dzięki MICHAŚ 1977 za numerki panewki , do wymiany tej panewki pewnie muszę wyjąć silnik co? czy da się to zrobić pod maską



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 02, 2009 10:22

Wyjmujesz poduszkę za silnikiem (tą przy pr.kole) i podnosisz skrzynię do góry w najdalszym punkcie.
Silnik opada (przechyla się) i wałek elegancko wysuwa się pod podłużnicą :bigok:
Ta panewka pasuje także do silników 1Y,AAZ,1Z i chyba do AFN,oraz do wszystkich dieslowskich 1,6.Co do benzyn-nie wiem,ale w nich chyba nie ma wałków pośrednich.Nie kojarzę,bo benzyniaki mnie nie interesują.
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 10:37 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

sciemniacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
Lokalizacja: Książki

Post autor: sciemniacz » śr wrz 02, 2009 22:01

popytałem się troszkę i jestem na 99% pewny że innych wałków nie ma i nie ma znaczenia czy benzyna czy diesel :bigok: MICHAŚ 1977 masz rację z tą poduszką właśnie wydostałem wałek z silnika a panewka istna tragedia :bajer: luz był taki że prawie sama wyleciała z bloku po wyjęciu wałka luz między wałkiem a panewką miałem 1.6mm(zmierzyłem szczelinomierzem) mam nadzieję że to wymienię i będzie po problemie



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr wrz 02, 2009 22:13

sciemniacz napisz jeszczew którym z czujników mierzyłeś cisnienie oleju u mechanika, w podstawie filtra czy w głowicy ? A to 1,5 bara to było na ciepłym silniku?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 213 gości