Koło dwuwmasowe - prosze o opinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

djmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Koło dwuwmasowe - prosze o opinie

Post autor: djmad » czw sie 27, 2009 20:23

witam
od dłuuuuugiego czasu mam problem z wibracjami w moim mk4. wibracje pojawialy sie tylko na wolnych obrotach. jak dojezdzalen np. do swiatel i wrzucalem luz to do momentu zatrzymania samochud wibrowal (trzeslo nim), ale w momencie gdy samochud juz zwolnil do ok 2 km/h trzesienie znikalo. Podczas toczenia sie gdy byly wibracje wystarczylo wcisnac lekko pedal gazu (tak ok 1200 obrotow) i tez znikalo. stojac w korku na gorce (wjazd do tunelu w dół) po puszczeniu hamulca auto zaczynalo sie toczyc i przy ok 3 km.h wpadalo w wibracje).
Kupilem na allegro kolo dwumasowe uzywane za 100zl i wymienilem. efekt wydaje mi sie ze gorszy. gazowanie nie zawsze pomaga , trza kilka razy probowac, pozatym po odpaleniu auta czesto odrazu wibruje, niewazne czy silnik goracy czy zimny.
A teraz wracając do tematu. Mam juz dosyc tego i zamierzam kupic nastepne kolo. Napewno nie nowe bo brak $$$ ale uzywane z gwarancja rozruchowa w razie czego. to co kupilem za 100zl to raczej bylo juz z wymiany i ktos chcial jakis grosz jeszcze na tym zarobic. Ale nie chcem poraz kolejny nadarmow go wymieniac i prosze o informacje jak sprawdzic kolo przed montarzem czy bedzie ok. Ponizej przesylam link do filmu mojego pierwszego kola. pokazalem na nim jaki ma luz, widac tez ze mocnym przekreceniu w prawo lekko odbija (ponoc to prawidlowo) ale najwazniejsze chodzi mi o ten luz czy jest w normie czy juz za duzy. bo tez nie chcem aby okazalo sie ze to nie kolo dwumasowe a ja bede ciagle z nim walczyl :P



Z gory dzieki za odpowiedz.



WOLF899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt lis 16, 2007 23:42
Lokalizacja: Krasnystaw, Zamość,
Kontakt:

Post autor: WOLF899 » czw sie 27, 2009 20:44

nie przeplacaj polecalbym Ci zalozyc kolo zwykle z jakiegos vw 16v 9a lub 6a nawet i abf. ostatnio kolega zalozyl takie kolo do 19tdi 110 podkrecone do okolo 130km i nic sie nie dzieje a smiga znakomicie. koszt kola to okolo 100 plus docisk i tarcza w 200zl sie miescisz. nawet taki klp pewnie bym i znalazl.
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 20:46 przez WOLF899, łącznie zmieniany 1 raz.


SZEROKO NISKO I TWARDO CZYLI GERMAN STYLE

djmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: djmad » pt sie 28, 2009 16:31

ja bym jednak wlozyc takie jak ma byc. tylko chodzi mi o opinie czy moje kolo ma juz za duzy luz a moze jest jeszcze dobre. oraz jak mam sprawdzic kupione kolo czy jest ok.



WOLF899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt lis 16, 2007 23:42
Lokalizacja: Krasnystaw, Zamość,
Kontakt:

Post autor: WOLF899 » pt sie 28, 2009 21:44

zbytnio tego do konca nie sprawdzisz. musisz to zalozyc i sie przejechac. bede mial kolo dwu mas kpl sprzeglo z rozbitka tdi 110km silnik caly a skrzynie szlak wziol.


SZEROKO NISKO I TWARDO CZYLI GERMAN STYLE

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » sob sie 29, 2009 14:56

nie baw sie w dwumas jest drozszy i awaryjny, pakuj mu jednoms i po klopocie wiem co mowie, do przejścia na jednomasowe potrzebujesz dokładnie:

1. Koło zamachowe: potrzebujesz od poprzecznych 1Z o numerze VW 028 105 269 B lub od ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60) o numerze VW 037 105 273C.
2. Sprzegło: tarcza, docisk i łożysko tylko i wyłącznie SACHS! Nr katalogowy 3000 384 001.
3. Śruby: śruby do zamachu z VR6 o numerze VW N 905 398 01 - 6szt. i do docisku z VR6 o numerze VW N 101 010 01 - 6 szt. Dostaniesz je najlepiej w salonie VW. Do zamachu jakoś po 6zł, a do docisku po 1zł.



esenpe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: esenpe » śr wrz 02, 2009 15:05

Kup dwumas, nie ma co być mądrzejszym od inżynierów fabrycznych, ja u siebie wymieniłem na sachsa i pamiętaj, że jak wymieniasz 2-mas musi być takiej samej firmy sprzęgło czyli nie połączysz Luk'a i Sachsa, pozatym od zwykłych kół padają w PD'kach simeringi na wale...

Pozdr.


Tylko PD, zadnych traktorow ;-)

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » śr wrz 02, 2009 19:22

esenpe pisze:pozatym od zwykłych kół padają w PD'kach simeringi na wale...
Moze ktoś jeszcze to potwierdzic z doswiadczenia??


User

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr wrz 02, 2009 22:17

leon79 pisze:
esenpe pisze:pozatym od zwykłych kół padają w PD'kach simeringi na wale...
Moze ktoś jeszcze to potwierdzic z doswiadczenia??

no tak zdarza sie zawilgocenie z simmeringa, jedni nic nie robia, drudzy usuwaja ten problem.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » czw wrz 03, 2009 09:29

Simeringi jak już to mogą padać od wibrującego dwumasu!!!Skąd takie teorie się biorą że od koła stałego i jeszcze w dodatku w PDkach ??? :panna:


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw wrz 03, 2009 17:44

esenpe pisze:od zwykłych kół padają w PD'kach simeringi na wale...
kto ci to powiedzial? to dlaczego we wczesniejszych modelach ze sztywnym kolem niema takich objawow? w dodatku dlaczego w PDkach? :panna:



Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Skulek » czw wrz 03, 2009 22:35

djmad, kolego uważaj z tym dwumasem ja tak jeździłem dobry miesiąc z podobnymi objawami, w końcu dopadłem sprzęgu od vr6 i sztywny zamach ... Mechanik powiedział ze trafiłem w ostatnim momencie inaczej dwumas by się rozpadł ... I tak podobno zaczął trzeć o obudowę skrzyni ...


...

djmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: djmad » ndz wrz 06, 2009 21:58

to wiec jak wizualnie sprawdzic ten dwumas jak bede mial go w rekach ???



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz wrz 06, 2009 22:09

djmad pisze:to wiec jak wizualnie sprawdzic ten dwumas jak bede mial go w rekach ???
po przez "ręczne" wymuszenie jego ruchu "lewo-prawo" i wyłapanie luzu sprężyn



Awatar użytkownika
andrzejr2006
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: andrzejr2006 » ndz wrz 06, 2009 22:35

antojuja pisze:tylko i wyłącznie SACHS
czemu tylko SACHS? Valeo jest nie dobre?


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 76 gości