Olej do 1,9TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Olej do 1,9TDI
Witam
Posiadam Golfa V 1,9TDI 105PS 2005r, przebieg 83tyś km. Aktualnie mam silnik zalany olejem Castrol Edge 5w30 i mam następujący problem, wydaje mi się że za dużo bierze mi tego oleju, przy wymianie dodatkowo wziąłem 1l na dolewkę. Od wymiany przejechałem już 12tyś km i już mi nic nie pozostało oleju z tej dolewki i na dodatek już zapaliła się kontrolka sygnalizująca za niski poziom oleju (żółta), na miarce jest 1/3 stanu. Przy wymianie w serwisie mechanik mówił, że na tym oleju można spokojna 20, a nawet 30tyś zrobić, a ja zrobiłem dopiero 12tyś i już oleju mi brakuje. Dodam, że ten samochód wcześniej był serwisowany w trybie LL czyli wymiana według wskazań licznika. Słyszałem od kolegi, że u niego w Pasacie też silnik na PD, miał olej Castrol i też brał mu olej i przy następnej wymianie zmienił na Mobil też syntetyk i spalanie oleju spadło do 0,5l na 20tyś km. Proszę o poradę co mam w tej mojej sytuacji robić?? (zmienić olej, czy może spowodowane to jest jakąś awarią)??
Posiadam Golfa V 1,9TDI 105PS 2005r, przebieg 83tyś km. Aktualnie mam silnik zalany olejem Castrol Edge 5w30 i mam następujący problem, wydaje mi się że za dużo bierze mi tego oleju, przy wymianie dodatkowo wziąłem 1l na dolewkę. Od wymiany przejechałem już 12tyś km i już mi nic nie pozostało oleju z tej dolewki i na dodatek już zapaliła się kontrolka sygnalizująca za niski poziom oleju (żółta), na miarce jest 1/3 stanu. Przy wymianie w serwisie mechanik mówił, że na tym oleju można spokojna 20, a nawet 30tyś zrobić, a ja zrobiłem dopiero 12tyś i już oleju mi brakuje. Dodam, że ten samochód wcześniej był serwisowany w trybie LL czyli wymiana według wskazań licznika. Słyszałem od kolegi, że u niego w Pasacie też silnik na PD, miał olej Castrol i też brał mu olej i przy następnej wymianie zmienił na Mobil też syntetyk i spalanie oleju spadło do 0,5l na 20tyś km. Proszę o poradę co mam w tej mojej sytuacji robić?? (zmienić olej, czy może spowodowane to jest jakąś awarią)??
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 00:21 przez btl5, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marioprestiz
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
- Lokalizacja: Lublin
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ja generalnie castrola nie polecambtl5 pisze: To tego oleju Castrol edge 5w30 nie polecacie ??
Zalej Mobil 1, albo Motula jak masz dostep do niego
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 969
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
jak zwykle Polak kombinuje jeśli czujesz uraz do Castrola ( choć nie wiem czemu ) to zmień na Motul lub Liqui Moly ale ze specyfikacją jaka ma być do tego silnika-jeśli VW lał od początku 5w/30 to taki sam wlej i zmiany oleju proponuję co 10tys.
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 11:24 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
bo??? Nie bo nie!!! czy masz jakiś poważny argument przeciwko Castrolowi????Matijas pisze:ja generalnie castrola nie polecam
Ja powiem tak, od nowości mój Mk5 zalewany był Castrolem Professional Long Life III 504.00/507.00, wymiana w Belgii co 30 tyś km natomiast ja przeszedłem na wymianę co 25.000 zł, przebieg mam już słuszny (możecie sprawdzić w motostacie.pl jaki), cały czas na Long Lifie (oryginalny, nie rozlewany w Polsce z kodem 590....), teraz od kilku wymian mam oryginalny olej z ASO VWA o takich samych parametrach jakie wcześniej miał Castrol - nie mam żadnych powodów do narzekania, średnio na 25.000 km wystarcza mi litr na dolewki, gdybym jeżdżąc po Polsce pocisnął go na maksa to musiałbym dolewać więcej - taki urok silników na pompowtryskach, BIP-y pompek mam w normie, krzywki na wałku rozrządu są OK (sprawdzane przy okazji uszczelnienia jednej pompki), turbosprężarka OK
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
bez przesady, to nie silnik i oleje z lat 80-tych, gdzie producent wymiany przewidywał co 7,5 tyś km a nawet co 5 tyś km. , 15 tyś spokojnie wystarczy (lub raz w roku oczywiście).Marioprestiz pisze: powinienes zmieniac raczej co 10tys km,
Moje Polo 1.9 SDI które kiedyś miałem cały czas śmiga na wymianach równo co 15.000 km a ma już ponad 300.000 km a i sprawności silnikowi można tylko pozazdrościć
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 22:01 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marioprestiz
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
- Lokalizacja: Lublin
kolegi ojciec jest mechanikiem, ma swoj zaklad i jak przyjechalo do niego kilka rozwalonych silnikow - ewidentnie przez olej, to zmienil castrola ktorego lał klientommettenos pisze:Matijas pisze:ja generalnie castrola nie polecambo??? Nie bo nie!!! czy masz jakiś poważny argument przeciwko Castrolowi????
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 00:11 przez Marioprestiz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marioprestiz
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
- Lokalizacja: Lublin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości