Olej do 1,9TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

btl5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 23:28
Lokalizacja: Gniezno

Olej do 1,9TDI

Post autor: btl5 » czw sie 27, 2009 00:18

Witam
Posiadam Golfa V 1,9TDI 105PS 2005r, przebieg 83tyś km. Aktualnie mam silnik zalany olejem Castrol Edge 5w30 i mam następujący problem, wydaje mi się że za dużo bierze mi tego oleju, przy wymianie dodatkowo wziąłem 1l na dolewkę. Od wymiany przejechałem już 12tyś km i już mi nic nie pozostało oleju z tej dolewki i na dodatek już zapaliła się kontrolka sygnalizująca za niski poziom oleju (żółta), na miarce jest 1/3 stanu. Przy wymianie w serwisie mechanik mówił, że na tym oleju można spokojna 20, a nawet 30tyś zrobić, a ja zrobiłem dopiero 12tyś i już oleju mi brakuje. Dodam, że ten samochód wcześniej był serwisowany w trybie LL czyli wymiana według wskazań licznika. Słyszałem od kolegi, że u niego w Pasacie też silnik na PD, miał olej Castrol i też brał mu olej i przy następnej wymianie zmienił na Mobil też syntetyk i spalanie oleju spadło do 0,5l na 20tyś km. Proszę o poradę co mam w tej mojej sytuacji robić?? (zmienić olej, czy może spowodowane to jest jakąś awarią)??
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 00:21 przez btl5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » czw sie 27, 2009 00:22

Zmien olej na valvoline lub motula, 5w30 z norma do pd 505.01 i obserwuj ile spala. i olej nie LL powinienes zmieniac raczej co 10tys km, max 15 ale lepiej 10 hehe :)



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » czw sie 27, 2009 00:54

wszystko zleży od stylu jazdy, 1l na 12000 to nie jest tragedia jeszcze, powiem nawet że prawie norma przy PD. mi łyka jakieś 0,7 l na 12-14 tys i tak jest od nowości. pozdro.



btl5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 23:28
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: btl5 » czw sie 27, 2009 10:49

To koledzy mam dokupić jeszcze oleju i dojechać do 15tyś?? czy teraz przy 12tyś. km zrobić już zmianę?? To tego oleju Castrol edge 5w30 nie polecacie ??



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » czw sie 27, 2009 11:03

btl5 pisze: To tego oleju Castrol edge 5w30 nie polecacie ??
ja generalnie castrola nie polecam :bigok: :bigok:

Zalej Mobil 1, albo Motula jak masz dostep do niego :bigok: :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

btl5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 23:28
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: btl5 » czw sie 27, 2009 11:11

OK to na pewno zmienię marka oleju z Castrola na Mobila lub jak będzie w serwisie to na motul, a jakie parametry ma mieć ten olej, bo dużo czytałam pozytywnych opinii o Mobil 5w50, tylko nie wiem czy on się do mojego silniczka??



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » czw sie 27, 2009 11:18

jak zwykle Polak kombinuje :grin: jeśli czujesz uraz do Castrola ( choć nie wiem czemu ) to zmień na Motul lub Liqui Moly ale ze specyfikacją jaka ma być do tego silnika-jeśli VW lał od początku 5w/30 to taki sam wlej i zmiany oleju proponuję co 10tys.
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 11:24 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw sie 27, 2009 21:50

Matijas pisze:ja generalnie castrola nie polecam
bo??? Nie bo nie!!! czy masz jakiś poważny argument przeciwko Castrolowi????

Ja powiem tak, od nowości mój Mk5 zalewany był Castrolem Professional Long Life III 504.00/507.00, wymiana w Belgii co 30 tyś km natomiast ja przeszedłem na wymianę co 25.000 zł, przebieg mam już słuszny (możecie sprawdzić w motostacie.pl jaki), cały czas na Long Lifie (oryginalny, nie rozlewany w Polsce z kodem 590....), teraz od kilku wymian mam oryginalny olej z ASO VWA o takich samych parametrach jakie wcześniej miał Castrol - nie mam żadnych powodów do narzekania, średnio na 25.000 km wystarcza mi litr na dolewki, gdybym jeżdżąc po Polsce pocisnął go na maksa to musiałbym dolewać więcej - taki urok silników na pompowtryskach, BIP-y pompek mam w normie, krzywki na wałku rozrządu są OK (sprawdzane przy okazji uszczelnienia jednej pompki), turbosprężarka OK



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » czw sie 27, 2009 21:56

MZiobro pisze:zmień na Motul lub Liqui Moly ale ze specyfikacją jaka ma być do tego silnika
MZiobro pisze:zmiany oleju proponuję co 10tys.
co 12000-14000 będzie też O.K i przynajmniej raz na tydzień kontrola stanu oliwy, śmigać i się nie przejmować. pozdro.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw sie 27, 2009 21:59

Marioprestiz pisze: powinienes zmieniac raczej co 10tys km,
bez przesady, to nie silnik i oleje z lat 80-tych, gdzie producent wymiany przewidywał co 7,5 tyś km a nawet co 5 tyś km. , 15 tyś spokojnie wystarczy (lub raz w roku oczywiście).

Moje Polo 1.9 SDI które kiedyś miałem cały czas śmiga na wymianach równo co 15.000 km a ma już ponad 300.000 km a i sprawności silnikowi można tylko pozazdrościć
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 22:01 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » pt sie 28, 2009 00:10

mettenos pisze:
Matijas pisze:ja generalnie castrola nie polecam
bo??? Nie bo nie!!! czy masz jakiś poważny argument przeciwko Castrolowi????
kolegi ojciec jest mechanikiem, ma swoj zaklad i jak przyjechalo do niego kilka rozwalonych silnikow - ewidentnie przez olej, to zmienil castrola ktorego lał klientom ;)
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 00:11 przez Marioprestiz, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt sie 28, 2009 09:04

Marioprestiz pisze: kolegi ojciec jest mechanikiem, ma swoj zaklad i jak przyjechalo do niego kilka rozwalonych silnikow - ewidentnie przez olej, to zmienil castrola ktorego lał klientom ;)
tylko pytanie, czy jeżeli byłby inny olej to czy silnik by się nie rozpie...ł



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » pt sie 28, 2009 09:41

no wlasnie nie : )



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt sie 28, 2009 09:56

gdybanie, ja mówię o oryginalnym Castrolu a nie produkcji nie wiadomo jakiej, bo takie też są
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 09:56 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości