Problem z wyborem oleju !!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Alen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 21, 2009 19:45
Lokalizacja: Swarzędz

Problem z wyborem oleju !!!!

Post autor: Alen » wt lip 21, 2009 21:54

Witam!! Od tygodnia posiadam GOLFA 4 1.9 TDI 2002r. prebieg 180000 nie cofany chce wymienić olej już nawet go zakupiłem , wybrałem CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 , 505 01 i cały czas się zastanawiam czy dokonałem dobrego wyboru , czy na pewno full syntetyk i czy to ma być CASTROL . PROSZE O POMOC !!!!!



Awatar użytkownika
menio
...
...
Posty: 284
Rejestracja: pn lip 20, 2009 19:10
Lokalizacja: DSR
Kontakt:

Post autor: menio » wt lip 21, 2009 22:03

castrol jest jednym z lepszych olejów więc o firme nie musisz się martwic.. rozchodzi się bardziej o to czy to ma byc full syntetyk czy nie... najlepiej sprawdz czy w komorze silnika nie ma jakiejś kartki jaki był ostatnio używany olej... wtedy bedziesz pewny


[b]OBECNY BOROGOLF[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=594285
[b]EX Varia(n)t--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=305940[/b]

Alen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 21, 2009 19:45
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Alen » wt lip 21, 2009 22:14

Problem w tym że nie ma zadnej informacji i w komorze silnika i w książce serwisowej



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » wt lip 21, 2009 22:27

Auto na pompkach, wiec olej jak najbardziej pelny syntetyk.


User

Alen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 21, 2009 19:45
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Alen » wt lip 21, 2009 22:28

Dzięki za pomoc !!!!



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt lip 21, 2009 23:36

Alen, ja w moim Mk5 mam przebieg sporo większy od twojego i cały czas leci na full syntetyku



bojs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr sie 12, 2009 19:59
Lokalizacja: Poland, obecnie Ireland

Post autor: bojs » pt sie 21, 2009 16:24

Witam
Chciałbym się podpiąć do tematu, bo mam ten sam dylemat co kolega wyżej.
Przy poprzednich autach tez miałem problem bo każdy mi mówił co innego( półsyntetyk albo mineral)
Mój mk4 1.9 TDI ATD (pompowtryski) jest z roku 2003, na liczniku ma magiczną liczbę 154000 .......... mil ;) czyli ok 250000 km :). Przed kupnem poprzedni właściciel musiał umyć silnik bo po ok 3 tyg i przejechaniu ok 2,5 tys km zaczynają się pojawiać wycieki, jeden od strony kierowcy przy misce olejowej a drugi tak w połowie silnika od strony świateł.Dodam że silnik pięknie klekocze :) pracuje równo, nie szarpie ,nie wydaje dziwnych odgłosów nie mam skoków mocy itp jednym słowem igła.
Problem polega na tym że mam niski poziom oleju i zbliża się czas wymiany. Na wewnętrznej stronie drzwi jest tylko nalepka przy jakim przebiegu należy wymienić olej i nic więcej( logo TOTAL jest), w książce serwisowej to samo tylko data i przebieg.
Znajomy mechanik mówi: tylko mineral przy takim przebiegu, inni spokojnie półsyntetyk!
Głowa mnie boli już od tego :grrr:
Osobiście byłbym za Castrolem Magnatec 10W-40
Co o tym myślicie?



Macias84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 12:08
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Macias84 » pt sie 21, 2009 16:47

zmień mechanika skoro doradza ci wymianę oleju na mineralny do pompowtryskiwaczy (to dla nich zabójstwo), tylko oleje z normami 505.01, jak ktoś lubi swój silnik i turbinkę to polecam oleje Motul i Valvoline spełniające te normy, ani jeden ani drugi nie jest rozlewany w Polsce w przeciwieństwie do Castrola i Mobila :)



Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Post autor: Omek » pt sie 21, 2009 16:59




bojs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr sie 12, 2009 19:59
Lokalizacja: Poland, obecnie Ireland

Post autor: bojs » pt sie 21, 2009 20:13

coś takiego http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-57.html ?
A co z wyciekami z silnika?
Czysty syntetyk nie będzie za rzadki? :kac:



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » pt sie 21, 2009 23:04

Ludzie dyskusja jest bezsensu bo do pompowtrysków musi być syntetyk 5W-40 i to nie każdy[ EDGE 5W-40 jest tu idealny], a dodatkowo szybko kręcąca się turbina musi mieć olej nie za gęsty 10W- , 15W- jest gęstszy od 5W-... Syntetyki lepiej odprowadzają ciepło z turbiny i są stabilniejsze termicznie. Ja zawsze zmieniam w świerzo zakupionych autach olej na syntetyczny bez względu na to co by ło dotąd. O żadnym rozszczelnieniu czy wypłukiwaniu nie może tu być mowy.
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 23:05 przez SMUTNYINDYK, łącznie zmieniany 1 raz.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » sob sie 22, 2009 01:28

Tylko pełny syntetyk 5W-30 o normie np 505 01
Nie robią pół ani minerałów do pompek.
Firmy to Motul, Mobil.
Nad Castrolem bym sie zastanowił.

pozdro

ZC
Ostatnio zmieniony sob sie 22, 2009 01:28 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.



bojs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr sie 12, 2009 19:59
Lokalizacja: Poland, obecnie Ireland

Post autor: bojs » sob sie 22, 2009 20:34

Sorki że drąże temat :food:
Jako że nie mieszkam teraz w polsce a w Irlandii przeprowadziłem wywiad środowiskowy w tutejszych sklepach. Odkryłem że tylko dwie godne firmy są do wyboru: Castrol i Valvoline.
Z castrola w grę by wchodził Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, natomiast z Valvoline są dostępne dwa rodzaje smarów: SynPower i MaxLife. Nie wiem na który się zdecydować



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » sob sie 22, 2009 21:56

bojs pisze:Sorki że drąże temat :food:
Jako że nie mieszkam teraz w polsce a w Irlandii przeprowadziłem wywiad środowiskowy w tutejszych sklepach. Odkryłem że tylko dwie godne firmy są do wyboru: Castrol i Valvoline.
Z castrola w grę by wchodził Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, natomiast z Valvoline są dostępne dwa rodzaje smarów: SynPower i MaxLife. Nie wiem na który się zdecydować
Motul, Mobil lub Valvoline

Pozdro

ZC



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 175 gości