Problem z wyborem oleju !!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z wyborem oleju !!!!
Witam!! Od tygodnia posiadam GOLFA 4 1.9 TDI 2002r. prebieg 180000 nie cofany chce wymienić olej już nawet go zakupiłem , wybrałem CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 , 505 01 i cały czas się zastanawiam czy dokonałem dobrego wyboru , czy na pewno full syntetyk i czy to ma być CASTROL . PROSZE O POMOC !!!!!
castrol jest jednym z lepszych olejów więc o firme nie musisz się martwic.. rozchodzi się bardziej o to czy to ma byc full syntetyk czy nie... najlepiej sprawdz czy w komorze silnika nie ma jakiejś kartki jaki był ostatnio używany olej... wtedy bedziesz pewny
[b]OBECNY BOROGOLF[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=594285
[b]EX Varia(n)t--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=305940[/b]
[b]EX Varia(n)t--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=305940[/b]
Witam
Chciałbym się podpiąć do tematu, bo mam ten sam dylemat co kolega wyżej.
Przy poprzednich autach tez miałem problem bo każdy mi mówił co innego( półsyntetyk albo mineral)
Mój mk4 1.9 TDI ATD (pompowtryski) jest z roku 2003, na liczniku ma magiczną liczbę 154000 .......... mil czyli ok 250000 km . Przed kupnem poprzedni właściciel musiał umyć silnik bo po ok 3 tyg i przejechaniu ok 2,5 tys km zaczynają się pojawiać wycieki, jeden od strony kierowcy przy misce olejowej a drugi tak w połowie silnika od strony świateł.Dodam że silnik pięknie klekocze pracuje równo, nie szarpie ,nie wydaje dziwnych odgłosów nie mam skoków mocy itp jednym słowem igła.
Problem polega na tym że mam niski poziom oleju i zbliża się czas wymiany. Na wewnętrznej stronie drzwi jest tylko nalepka przy jakim przebiegu należy wymienić olej i nic więcej( logo TOTAL jest), w książce serwisowej to samo tylko data i przebieg.
Znajomy mechanik mówi: tylko mineral przy takim przebiegu, inni spokojnie półsyntetyk!
Głowa mnie boli już od tego
Osobiście byłbym za Castrolem Magnatec 10W-40
Co o tym myślicie?
Chciałbym się podpiąć do tematu, bo mam ten sam dylemat co kolega wyżej.
Przy poprzednich autach tez miałem problem bo każdy mi mówił co innego( półsyntetyk albo mineral)
Mój mk4 1.9 TDI ATD (pompowtryski) jest z roku 2003, na liczniku ma magiczną liczbę 154000 .......... mil czyli ok 250000 km . Przed kupnem poprzedni właściciel musiał umyć silnik bo po ok 3 tyg i przejechaniu ok 2,5 tys km zaczynają się pojawiać wycieki, jeden od strony kierowcy przy misce olejowej a drugi tak w połowie silnika od strony świateł.Dodam że silnik pięknie klekocze pracuje równo, nie szarpie ,nie wydaje dziwnych odgłosów nie mam skoków mocy itp jednym słowem igła.
Problem polega na tym że mam niski poziom oleju i zbliża się czas wymiany. Na wewnętrznej stronie drzwi jest tylko nalepka przy jakim przebiegu należy wymienić olej i nic więcej( logo TOTAL jest), w książce serwisowej to samo tylko data i przebieg.
Znajomy mechanik mówi: tylko mineral przy takim przebiegu, inni spokojnie półsyntetyk!
Głowa mnie boli już od tego
Osobiście byłbym za Castrolem Magnatec 10W-40
Co o tym myślicie?
zmień mechanika skoro doradza ci wymianę oleju na mineralny do pompowtryskiwaczy (to dla nich zabójstwo), tylko oleje z normami 505.01, jak ktoś lubi swój silnik i turbinkę to polecam oleje Motul i Valvoline spełniające te normy, ani jeden ani drugi nie jest rozlewany w Polsce w przeciwieństwie do Castrola i Mobila
coś takiego http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-57.html ?
A co z wyciekami z silnika?
Czysty syntetyk nie będzie za rzadki?
A co z wyciekami z silnika?
Czysty syntetyk nie będzie za rzadki?
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
- Lokalizacja: warszawa
Ludzie dyskusja jest bezsensu bo do pompowtrysków musi być syntetyk 5W-40 i to nie każdy[ EDGE 5W-40 jest tu idealny], a dodatkowo szybko kręcąca się turbina musi mieć olej nie za gęsty 10W- , 15W- jest gęstszy od 5W-... Syntetyki lepiej odprowadzają ciepło z turbiny i są stabilniejsze termicznie. Ja zawsze zmieniam w świerzo zakupionych autach olej na syntetyczny bez względu na to co by ło dotąd. O żadnym rozszczelnieniu czy wypłukiwaniu nie może tu być mowy.
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 23:05 przez SMUTNYINDYK, łącznie zmieniany 1 raz.
SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Tylko pełny syntetyk 5W-30 o normie np 505 01
Nie robią pół ani minerałów do pompek.
Firmy to Motul, Mobil.
Nad Castrolem bym sie zastanowił.
pozdro
ZC
Nie robią pół ani minerałów do pompek.
Firmy to Motul, Mobil.
Nad Castrolem bym sie zastanowił.
pozdro
ZC
Ostatnio zmieniony sob sie 22, 2009 01:28 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorki że drąże temat
Jako że nie mieszkam teraz w polsce a w Irlandii przeprowadziłem wywiad środowiskowy w tutejszych sklepach. Odkryłem że tylko dwie godne firmy są do wyboru: Castrol i Valvoline.
Z castrola w grę by wchodził Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, natomiast z Valvoline są dostępne dwa rodzaje smarów: SynPower i MaxLife. Nie wiem na który się zdecydować
Jako że nie mieszkam teraz w polsce a w Irlandii przeprowadziłem wywiad środowiskowy w tutejszych sklepach. Odkryłem że tylko dwie godne firmy są do wyboru: Castrol i Valvoline.
Z castrola w grę by wchodził Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, natomiast z Valvoline są dostępne dwa rodzaje smarów: SynPower i MaxLife. Nie wiem na który się zdecydować
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Motul, Mobil lub Valvolinebojs pisze:Sorki że drąże temat
Jako że nie mieszkam teraz w polsce a w Irlandii przeprowadziłem wywiad środowiskowy w tutejszych sklepach. Odkryłem że tylko dwie godne firmy są do wyboru: Castrol i Valvoline.
Z castrola w grę by wchodził Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, natomiast z Valvoline są dostępne dwa rodzaje smarów: SynPower i MaxLife. Nie wiem na który się zdecydować
Pozdro
ZC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości