Pytanie o znaki rozrzadu w 1.6D silnik JP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Pytanie o znaki rozrzadu w 1.6D silnik JP

Post autor: Itor » czw sie 20, 2009 17:28

koledzy dzisiaj glowica poszla do gory i pojawil sie problem - mechanik mi powiedzial ze cos dziwnego jego zdaniem dzieje sie ze znakami, twierdzi ze w tym silniku jezeli zobaczy sie w "okienku" na skrzyni znak to cylindry I i IV powinny wychodzic nieco ponad blok (gniazdo cylindra) tymczasem u mnie chowa sie tak 2-3 mm ponizej, wiecie co moze byc grane?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sie 20, 2009 18:00

bo tam z zasady powinny być dwa znaki , jeden to GMP , górny martwy punkt , i drugi znak wyznaczający zapłon lub początek wtrysku , ale jeśli ktoś wymieniał np. koło zamachowe to mógł założyć inne , i znaki się nie zgadzają



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » czw sie 20, 2009 18:01

miś fazi pisze:bo tam z zasady powinny być dwa znaki , jeden to GMP , górny martwy punkt , i drugi znak wyznaczający zapłon lub początek wtrysku , ale jeśli ktoś wymieniał np. koło zamachowe to mógł założyć inne , i znaki się nie zgadzają
no to jak teraz zlozyc to do kupy zeby bylo dobrze?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sie 20, 2009 18:07

sugeruj się krzywkami pierwszego cylindra , obydwa zawory maja być zamknięte , w wałku rozrządu masz frez na założenie specjalnego płaskownika ( szablonu )

[ Dodano: 20 Sie 2009 18:09 ]
koło pompy wtryskowej blokuje się odpowiednim trzpieniem przez otwór w tym kole



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw sie 20, 2009 18:49

Nie tak dawno był temat,że kolega ustawił tłok 1go cylindra w GMP i na kole zamachowym nie miał żadnego znaku.Musiał nabić swój znak i na podstawie tego ustawił rozrząd.Ponoć hula jak zegarek.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » czw sie 20, 2009 23:00

miś fazi pisze:bo tam z zasady powinny być dwa znaki , jeden to GMP , górny martwy punkt , i drugi znak wyznaczający zapłon lub początek wtrysku , ale jeśli ktoś wymieniał np. koło zamachowe to mógł założyć inne , i znaki się nie zgadzają
a czemu mialby ktos wymieniac kolo zamachowe?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sie 20, 2009 23:03

choćby przy wymianie sprzęgła , miał cały komplet to wymienił , docisk, tarcze i zamach , masz to auto od początku ? jeśli nie , to nie wiadomo co ktoś robił

[ Dodano: 20 Sie 2009 23:05 ]
ja w swoim miałem znak przestawiony o 30 stopni , a to dla tego ,ze da się źle przykręcić docisk , a wszędzie mówili że nie , a jednak



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » czw sie 20, 2009 23:06

miś fazi pisze:choćby przy wymianie sprzęgła , miał cały komplet to wymienił , docisk, tarcze i zamach , masz to auto od początku ? jeśli nie , to nie wiadomo co ktoś robił

[ Dodano: 20 Sie 2009 23:05 ]
ja w swoim miałem znak przestawiony o 30 stopni , a to dla tego ,ze da się źle przykręcić docisk , a wszędzie mówili że nie , a jednak
nie auto mam od niedawna i niedawno tez bylo wymieniane sprzeglo przez poprzedniego wlasciciela



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sie 20, 2009 23:08

obojetnie czy docisk jest na 6 czy 9 śrub da się go źle przykręcić , wiem to po sobie



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » czw sie 20, 2009 23:12

miś fazi pisze:obojetnie czy docisk jest na 6 czy 9 śrub da się go źle przykręcić , wiem to po sobie
a da sie zostawic to sprzeglo co jest a wsadzic wlasciwe kolo zamachowe? czy nie ma co sie w to bawic?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sie 20, 2009 23:17

koła zamachowe nowe są bez znaku , przy wymianie na nowe musisz sobie sam zrobić znak biorąc miejsce ze starego , , ale jeśli nie masz wibracji albo coś takiego , to zostaw w spokoju , zrób sobie znak na tym co masz przez otwór w obudowie różnicowego , ustaw sobie pierwszy cylinder , metodą zamkniętych zaworów i patyczkiem , kapniesz się kiedy pierwszy tłok jest w GMP



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » czw sie 20, 2009 23:20

miś fazi pisze:koła zamachowe nowe są bez znaku , przy wymianie na nowe musisz sobie sam zrobić znak biorąc miejsce ze starego , , ale jeśli nie masz wibracji albo coś takiego , to zostaw w spokoju , zrób sobie znak na tym co masz przez otwór w obudowie różnicowego , ustaw sobie pierwszy cylinder , metodą zamkniętych zaworów i patyczkiem , kapniesz się kiedy pierwszy tłok jest w GMP
no mam wlasnie wibracje podczas ruszania z I tak jakby silnik mial wyskoczyc, zeby plynnie ruszyc musze ruszac bardzo zdecydowanie



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sie 20, 2009 23:27

bo koła zamachowe mają kołeczki ustalające do poprawnego zamontowania i dlatego są wywarzane , nawiertki , ale jak ktoś wyjmie kołeczki to koło założysz jak chcesz , cały czas mowa o kole zamachowym , bo docisku nie da się inaczej przykręcić , śruby do wału niesymetryczne



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » czw sie 20, 2009 23:28

miś fazi pisze:bo koła zamachowe mają kołeczki ustalające do poprawnego zamontowania i dlatego są wywarzane , nawiertki , ale jak ktoś wyjmie kołeczki to koło założysz jak chcesz , cały czas mowa o kole zamachowym , bo docisku nie da się inaczej przykręcić , śruby do wału niesymetryczne
kurde to juz nie wiem co robic, sprawdzac to sprzeglo czy nie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości