Silnik TDI wpada w wibracje na luzie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik TDI wpada w wibracje na luzie
Witam Kolegów.
Mam problem ze swoim Golfem 4 TDI 130KM 2002. Od jakiegoś czasu silnik zaczął mocniej wiborwać na luzie, czasami wpada w chwilowe większe wibracje. Problem jest przede wszystkim odczuwalny bez włączonej klimy, po jej włączeniu siła wibracji jest znacznie mniejsza (tak jakby tłumiła ich część). Czasami te wibracje są również odczuwalne przy wciśnietym hamulcu (na hamulcu). Dodam, że jakieś 3 miesiące temu wymieniłem cały komplet poduszek pod silnikiem, bo zostały powybijane przez silnik (może od tych wibracji, może od zużycia...). Co do przebiegu, to jest niby 100.000km, ale po roku jeżdzenia i masie awarii (m.in koło dwumasowe, sprzęgło, amortyzatory), jestem przekonany że ma w rzeczywistości przynajmniej dwa razy tyle.
Trochę pogrzebałem na forum, znalazłem podobne przypadki i wyłoniły się 3 możliwe diagnozy:
1. Zużyty jeden z cylindrów (na to stawia mój mechanik)
2. Uszkodzony jeden z pompowtrysków
3. Źle ustawiony kąt wtrysku paliwa
Ps. Już jeden diagnosta przepowiedział mi, że przewody paliwowe mogą być już pozatykane. Kupiłem nawet specjany preparat (nazwy nie pamiętam), ale nic nie pomogło.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc, doradzić?
W tej chwili najważniejsze dla mnie to znalezienie dobrego diagnosty w Warszawie i okolicach. Prosiłbym o polecenie kogoś dobrego, oczywiście z VAGiem. Myślałem, żeby udać się do ASO, ale czytając opinie na forum, porzuciłem takie rozwiązanie. Większość osób sugeruje, że będa chcieli pół silnika wymienić bądź cały, a nie ukrywam, że po tylu naprawach nie stac mnie na wydanie tak dużej kasy na naprawę.
Mam problem ze swoim Golfem 4 TDI 130KM 2002. Od jakiegoś czasu silnik zaczął mocniej wiborwać na luzie, czasami wpada w chwilowe większe wibracje. Problem jest przede wszystkim odczuwalny bez włączonej klimy, po jej włączeniu siła wibracji jest znacznie mniejsza (tak jakby tłumiła ich część). Czasami te wibracje są również odczuwalne przy wciśnietym hamulcu (na hamulcu). Dodam, że jakieś 3 miesiące temu wymieniłem cały komplet poduszek pod silnikiem, bo zostały powybijane przez silnik (może od tych wibracji, może od zużycia...). Co do przebiegu, to jest niby 100.000km, ale po roku jeżdzenia i masie awarii (m.in koło dwumasowe, sprzęgło, amortyzatory), jestem przekonany że ma w rzeczywistości przynajmniej dwa razy tyle.
Trochę pogrzebałem na forum, znalazłem podobne przypadki i wyłoniły się 3 możliwe diagnozy:
1. Zużyty jeden z cylindrów (na to stawia mój mechanik)
2. Uszkodzony jeden z pompowtrysków
3. Źle ustawiony kąt wtrysku paliwa
Ps. Już jeden diagnosta przepowiedział mi, że przewody paliwowe mogą być już pozatykane. Kupiłem nawet specjany preparat (nazwy nie pamiętam), ale nic nie pomogło.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc, doradzić?
W tej chwili najważniejsze dla mnie to znalezienie dobrego diagnosty w Warszawie i okolicach. Prosiłbym o polecenie kogoś dobrego, oczywiście z VAGiem. Myślałem, żeby udać się do ASO, ale czytając opinie na forum, porzuciłem takie rozwiązanie. Większość osób sugeruje, że będa chcieli pół silnika wymienić bądź cały, a nie ukrywam, że po tylu naprawach nie stac mnie na wydanie tak dużej kasy na naprawę.
Podpinam się pod temat bo u mnie identyczne objawy tylko ja mam silnik AJM 1.9 TDI 115KM. Wtryski były poddane badaniu na kompie, były potem czyszczone. Wlewałem też wcześniej do paliwa specjalny preparat czyszczący, ale to nic nie dało. Na luzie czuć, że silnik się trzęsie szczególnie jak nie jest jeszcze dobrze rozgrzany. Czy to mogą być kąty wtrysków?
Witam,
Mam podobny problem, jestem posiadaczem GOLFA 1,9TDI 90 koni AGR 99r.
Problem pojawia się tylko w momencie wychamowywania np. kiedy hamuje przed skrzyżowaniem, silnik bardzo głośno klekocze aż do momentu spadku obrotów trwa to kilka sekund.
Kiedy stoję na luzie i zwiększam obroty to przy spadku obrotów problem nie występuje.
Dodam jeszcze, iż byłem z tym problemem u trzech mechaników, był podpinany pod komputer, wszystko jest ok, jeden z nich zaproponował wymianę pompy paliwa, lecz niestety nic to nie zmieniło.
Jeśli macie podobny problem proszę o pomoc
Mam podobny problem, jestem posiadaczem GOLFA 1,9TDI 90 koni AGR 99r.
Problem pojawia się tylko w momencie wychamowywania np. kiedy hamuje przed skrzyżowaniem, silnik bardzo głośno klekocze aż do momentu spadku obrotów trwa to kilka sekund.
Kiedy stoję na luzie i zwiększam obroty to przy spadku obrotów problem nie występuje.
Dodam jeszcze, iż byłem z tym problemem u trzech mechaników, był podpinany pod komputer, wszystko jest ok, jeden z nich zaproponował wymianę pompy paliwa, lecz niestety nic to nie zmieniło.
Jeśli macie podobny problem proszę o pomoc
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Silnik TDI wpada w wibracje na luzie
Dla potomnych: przyczyną była wadliwa lewa poduszka silnika - wada fabryczna.
- demoniszcze
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: pn maja 17, 2010 20:36
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: MK7 1.6TDI
Silnik TDI wpada w wibracje na luzie
A u mnie identyczne objawy powodował walnięty pompowtrysk (AXR)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 118 gości