jak rozpoznac uszkodzona turbinę ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jak rozpoznac uszkodzona turbinę ?
Jak rozpoznać ze turbina nadaje sie do regeneracji lub ze konczy sie jej zywot ?
Szukalem podobnego tematu ale jest tego tyle ze przelecialem ze 30 str. i nic ciekawego co by mnie interesowało nie znalazłem .
Pozdrawiam.
Szukalem podobnego tematu ale jest tego tyle ze przelecialem ze 30 str. i nic ciekawego co by mnie interesowało nie znalazłem .
Pozdrawiam.
BlackB
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Sprawdzasz czy turbo nie pluje olejem ,lekki film oleju może być ale bez przeady . Odkręcasz rure dolotową i sprawdzasz luży na wirniku i tutaj również leciutkie ruchy do 1mm ok a powyżej to już no i próba dynamiczna z podpietym manometrem lub z kompem VAG obserwujesz jakie masz ciśnienie doładowania najlepiej robiąc logi grupy 008. pozdr
[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 01:53 ]
Niekiedy turbo jak jest na wykończeniu lubi głośno gwizdać (często na zimnym silniku) ale to tylko niekiedy i nie zawsze
[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 01:53 ]
Niekiedy turbo jak jest na wykończeniu lubi głośno gwizdać (często na zimnym silniku) ale to tylko niekiedy i nie zawsze
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
w tej grupie są tylko wartości dawek paliwa, ciśnienie doładowania odczytuje się z grupy 011, turbo lubi gwizdać jeśli zmienna geometria się zapiekła w pozycji max doładowania, ja tak miałem u siebie a wcześniej przy sprawnie działającej zmiennej geometrii turbiny wcale nie słyszałem, po czyszczeniu również turbina nie gwiżdże. Do regeneracji kwalifikują turbinę wszelkie uszkodzenia mechaniczne wirników z części gorącej jak i zimnej.twardy pisze:z kompem VAG obserwujesz jakie masz ciśnienie doładowania najlepiej robiąc logi grupy 008. pozdr
przedewszystkim moc!! Jak zauważysz spadek mocy to wtedy pomyśl o turbinie. Choc nie zawsze
Moj tata jezdzi octavia 1.9 tdi 110 km i kilka miesiecy jezdzil z wysypana turbina. Jak mu mowilem o tym że auto nie ma wogole mocy i moje cc 900 lepiej sie zbiera to sie smial !!
Wiec przyprowadzilem mu identyczna octavie przejechal sie i wtedy juz mu nie bylo do smiechu bo za naprawe zaplacil 1.5 tys zł
Pozdrawiam
Moj tata jezdzi octavia 1.9 tdi 110 km i kilka miesiecy jezdzil z wysypana turbina. Jak mu mowilem o tym że auto nie ma wogole mocy i moje cc 900 lepiej sie zbiera to sie smial !!
Wiec przyprowadzilem mu identyczna octavie przejechal sie i wtedy juz mu nie bylo do smiechu bo za naprawe zaplacil 1.5 tys zł
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
a co, jest na prąd ??? turbina się nigdy nie wyłącza ani nie włącza - pracuje cały czas mniej lub bardziej efektywniemono_ pisze:moze ci sie wyłacza turbina czasem?
Ostatnio zmieniony pn paź 19, 2009 18:29 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości