Dużo oleju pod maską, dosłownie wszędzie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ZoRRo1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 23:03
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Dużo oleju pod maską, dosłownie wszędzie.

Post autor: ZoRRo1987 » sob sie 15, 2009 09:15

Olej wymieniłem jakieś 1000 km temu więc jest świeży, a raczej był bo mi go trochę uciekło. Pewnie zostanę zbluzgany za to co zrobiłem, ale muszę się przyznać. Trochę mój Golfik dostał po dupie bo śpieszyłem się z Wrocławia do Brzegu. Jechałem autostrada A4 jakieś 140-150 km/h po czym jak już zwalniałem do zjazdu zaczęła mi migać kontrolka od oleju. Otwieram maskę a tam isty sajgon... olej dosłownie wszędzie. Dodam że jak tak szybko jechałem to trochę kopciło za mną. Zagrzał mi się silnik, wskaźnik pokazywał ok 3/4. Nie włączył mi się wiatrak od chłodnicy bo mam go sterowanego manualne ( coś się kiedyś zepsuło i ktoś to tak połączył) i nie zorientowałem się że muszę go włączyć. Zrobiłęm to dopiero po jakimś czasie.
Później pojechałem na stacje, dolałem oleju i bez problemu wróciłem do Opola. Nie kopcił, chodził jak by nic się nie stało.
Czy któryś ze znawców może mi powiedzieć co mogło się stać i czy mogę dalej nim jeździć??



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » sob sie 15, 2009 11:34

Dlaczego miał bys zostac zbluzgany samochody są po to aby nimi jezdzić.
To ze sie zagapiłes i nie zorientowałes w porę to inna sprawa.
Najpierw trzeba zobaczyć z kad ten olej poleciał,a potem bedziemy sie zastanawiac co z tym zrobić. :grin:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob sie 15, 2009 12:14

jbs-78 pisze:Najpierw trzeba zobaczyć z kad ten olej poleciał,a potem bedziemy sie zastanawiac co z tym zrobić. :grin:
Tak jest, znalezienie wycieku to podstawa.
Proponuję podjechać na myjnię umyć dokładnie silnik,żeby wszystko spłynęło i obserwować gdzie się ponownie pojawi.
Może być,że odma jest niedrożna,lub lekko przytkana i silnik na bardzo wysokich obrotach nie daje rady odpowietrzyć komory silnikowej,więc znalazł sobie inne wyjście.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » sob sie 15, 2009 20:23

ZoRRo1987,

ważne też jaki masz silnik.
Napisz czy to jest TD czy D



ZoRRo1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 23:03
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ZoRRo1987 » ndz sie 16, 2009 10:39

arwam pisze:ważne też jaki masz silnik.
Napisz czy to jest TD czy D
Mam zwykłego diesla 1.6.
Michaś_1977 pisze:Proponuję podjechać na myjnię umyć dokładnie silnik,żeby wszystko spłynęło i obserwować gdzie się ponownie pojawi.
To można normalnie wymyć silnik wodą pod ciśnieniem ?? :) Dobrze wiedzieć.
Powiem szczerze że tego oleju bardzo mało cieknie, wręcz tylko spływa to co się z niego wcześniej wylało. Może bagnet wyskoczył przy dużych obrotach? Tylko że potem musiał jakoś wskoczyć z powrotem....



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 16, 2009 10:45

ZoRRo1987 pisze:To można normalnie wymyć silnik wodą pod ciśnieniem ?? :) Dobrze wiedzieć.
Najpierw chemia,później woda,najlepiej gorąca.
Sprawdzałeś odmę?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz sie 16, 2009 18:11

Coś mi się wydaję, że odma nieszczelna... Umyj silnik na wstępie, najpierw go leciutko rozgrzej, potem spryskaj preparatem do mycia silników, odczekaj kilkanaście minut i spłucz wodą... potem odpal silnik i obserwuj gdzie wali olejem...
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 18:11 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



ZoRRo1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 23:03
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ZoRRo1987 » wt sie 18, 2009 08:13

Wydaje mi się, że olej wycieka z zaworów czy tam świec, takie cztery "śruby" wkręcone w silnik i odchodzą od nich jakieś przewody. Jest tam najświeższy olej. Jadę jutro do mechanika i dowiem się dokładnie co jest przyczyną.



arwam

Post autor: arwam » wt sie 18, 2009 09:37

ZoRRo1987 pisze:takie cztery "śruby" wkręcone w silnik i odchodzą od nich jakieś przewody. Jest tam najświeższy olej. Jadę jutro do mechanika i dowiem się dokładnie co jest przyczyną.
to są wtryskiwacze i z ich cienie Ci paliwo



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sie 18, 2009 11:42

to są wtryskiwacze i z ich cienie Ci paliwo
Sugerujesz, że kolega ZoRRo1987, nie potrafi odróżnić oleju silnikowego od oleju napędowego ?? :chytry: :grin:

Wg opisu to mi także to wygląda na cieknące wtryskiwacze. ZoRRo1987, te przewody (gumowe, zapewne w oplocie materiałowym) są całe, nie po przerywane ?? te wężyki to są od powrotu paliwa do baku i jak są nieszczelne to wali z nich ropa, dość często spotykanym problemem jest także brak zaślepki na ostatnim wtryskiwaczu.

Zrób najlepiej zdjęcie wtryskiwaczy (widok na głowicę) i wtedy oblookamy co i jak ;)



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt sie 18, 2009 21:39

ja ma taki sam problem tylko ze mam TD, gdy ostro ruszam i wkrecam silnik na czerwone pole obrotomierza, turbina mi wtedy pod obciarzeniem (przyspieszam) pompuje 1,4-1,7 bara , po takim czyms rzadko to sie mi zdarza ale jednak juz 4 razy to mialem,z rury wydechowej jest pelno bialego dymu i z silnika (zlokalizowalem ze to w okolicach filtra oleju nie z samego filtra tylko z tych wezy co do niego idą) ale gdzies wydostaje sie, po tym zgasze auto i odczekam kilkadziesiad minut i wszystko ok, co jest przyczyną, ktos mial cos podobnego??
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 21:40 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sie 18, 2009 21:42

Dzikuvip, może WG ci się zapieka ??



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt sie 18, 2009 21:46

Lukas-182 pisze:Dzikuvip, może WG ci się zapieka ??
To znaczy ze co? ze mi turbina przeladowuje? mam takie cisnienie ustawione. teraz tylko odkrecilem zawor bezpieczenstwa, turbinka pompuje tylko do 1,2 i dalej puszcza juz zawor


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sie 18, 2009 22:17

masz ustawione ciśnienie 1.7bara ?? Dobry jesteś... Coś mi się wydaję, że turbinka już kojtneła, czego objawem jest biały dym, notabene ze spalanego oleju ;) Olej ci ubywa ?? Sprężarka jaki przebieg ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości