Zbyt póżne zalaczanie się turbiny, dopiero od 2500obr.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Magik123

Zbyt póżne zalaczanie się turbiny, dopiero od 2500obr.

Post autor: Magik123 » pn sie 17, 2009 23:11

Witam, jestem Tu nowy wiec na wstepie witam wszystkich :pub:

Od wczoraj jestem w posiadaniu Golfa 3 94r 1.9 TDI 90KM, wczoraj auto jezdziło ladnie, zbierał sie juz od 2 tys i wszystko było ok, jedynie troche syczał.
Dzis okazało sie ze ow syk to przetaryty plastikowy przewod przed IC, ok przewod skleiłem.

No i od tej pory zrobił sie moł, najpierw wogole turbiny nie było czuc, w pełnym zakresie, wiec odłaczyłem aku, podłaczyłem no i poprawiło sie tyle ze turbo sie włacza dopiero od dokładnie 2500 czuc kopa, wczesniej cos tam swierczy, ale ogolnie do 2500 to moł.

Przeczytałem kilkanascie tematow, ale teraz to juz mam mętlik w głowie, w sumie nic na dokładnie swoj silnik nie znalazłem, nie wiem sam czy to N75 czy moze pompa vacum czy cos z turbawka, z benzynowymi nie mam problemow, wiem co i jak, ale diesla uzytkuje w sumie pierwszy raz wczesniej nie bardzo miałem stycznosc, dlatego prosił bym o jakies nakierowanie co i z czym sie je.

Jutro chciał bym pojechac i podpiac go pod vag-a no ale moze to cos z tym zaworem n75?

Rozumiem ze ten N75 i N18 chyba znajduja sie przy filtrze powietrza obok mocowania mcpersona?

I te dwa zawory mozna ze soba zamienic, lub nie wiem jakos wyczyscic, przepłukac?

Z gory dziekuje za jakąkolwiek pomoc bo goły i wesoły na ta chwile jestem.

Poizdrawiam

[ Dodano: 17 Sie 2009 23:43 ]
Panowie, nikt nie wie?, sory ze tak przypilam, ale jutro chciał bym sie za to zabrac, przy okazji zaslepic EGR, bo moze to jegoi wina jest?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 17, 2009 23:43

Magik123 pisze:Rozumiem ze ten N75 i N18 chyba znajduja sie przy filtrze powietrza obok mocowania mcpersona?

I te dwa zawory mozna ze soba zamienic, lub nie wiem jakos wyczyscic, przepłukac?
co do ich lokalizacji to się zgadza ale zamiennie w Mk3 nie można ich stosować bo N18 jest sterowany podciśnieniowo a N75 jest ciśnieniowy i nic z tego dobrego nie wyniknie,
w Mk4 z silnikami ALH, AHF, ASV i nowszymi silnikami PD mozna je podmieniać ale w Twoim nie.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 23:43 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Magik123

Post autor: Magik123 » pn sie 17, 2009 23:47

Hmm, to lipa troche, ale wyczyscic/wyplukac jakims WD mozna chyba?
A z tym EGR-em robic cos, bo jutro i tak czasu nie znajde na wyczyszczenie kolektora, ale moze to on jest non stop otwarty, kurcze nie wiem, ogolnie autko chodzi dobrze, nie dymi tak przy paleniu jak i przy wyzszych obrotach, tylko jedynie to turbo tak pozno sie załacza.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 23:48 przez Magik123, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt sie 18, 2009 00:01

ktoś zaraz wlepi post w stylu zrób logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 i odczytaj ewentualne błędy zapisane w sterowniku - i nie ma się co dziwić gdyż tylko to da nam obraz co się tak naprawdę dzieje z doładowaniem, przepływomierzem i dawkami paliwa.


Obrazek

Magik123

Post autor: Magik123 » wt sie 18, 2009 00:10

Ok, jutro podjade do goscia niech go podepnie, i dam znac co sie dzieje.

[ Dodano: 18 Sie 2009 22:38 ]
Witam ponownie.

Wiec tak, dzis auto było podłaczone pod kompa, jedynie test na postoju, bład wyskoczył tylko jeden numer 023F cos z doładowaniem.
N75 smarowany, pozniej rozebrałem, ale jest ok czysty i membranka tez sprawna, wiec to nie to, przewody podcisnienia tez sprawdziłem sa ok, czujnik cisnienia doładowania umyty, przepłyka umyta tyle narazie mogłem zrobic, powiem tak, lekka poprawa jest, turbo zaczeło sie załaczac od ok 2100.
Dodatkowo, mam strasznie małe spalanie gosc mi powiedział ze jest bardzo mała dawka paliwa ustawiona.

Jedyne jeszcze co to z gory reka probowałem ruszyc dzwignia przy turbo ale podejscie kiepski i dzwignia niby stoi, zobacze jeszcze z kanału.
I tutaj zonk, bo odpiąłem niebieski przewod od turbo, zaczałem w niego dmuchac i zasysac, niby słychac jak cos sie odzywa w tej gruszce przy turbo, ale dzwignia stała, zaczałem ssac dosc mocno no i w koncu troszke oleju zassałem, czy to normalne, czy moze membrana jest walnieta?

I na koniec co zauwazyłem po kilku jazdach w dzien, znowu było odczucie poznego załaczania sie turbiny, teraz jak odpaliłem zimny to zaczyna znowu od ok2000 tys łapac, ale mam odczucie jak by z czasem nagrzewania sie silnika coraz pozniej załaczało sie turbo?

A i jeszcze co zapomniałem, max predkosc to 150 i nagle sie zatrzymuje i ani deka wiecej.

Panowie doradzcie cos, błedow niby brak, bo moze i cos z czujnikiem tep. płynu jesli jest, lub nie wiem, moze dzwignia pracuje na zimnym a na ciepłym sie zaciera, badz cos z ta membrana.
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 00:03 przez Magik123, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości