AFN na hamowni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 14, 2008 20:50

Chciałem podzielić się z Wami pierwszymi spostrzeżeniami po wymianie oleju z CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W/40 z allegro na olej MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 od kolegi elemenateur z forum.
Kolega Matijas zasiał pewne ziarno niepewności i będę miał to na uwadze, ale pierwsze spostrzeżenia przyjemnie mnie zaskoczyły.
Po pierwsze olej castrol jeździł około 9000 km a rano lampka oleju zanim zgasła migała 5 razy jeśli auto było poprzedniego dnia zgaszone na gorącym silniku, a około 2-3 razy jeśli był odpalony ale nie zagrzany. A z tego co pamiętam zaraz po wymianie było to około 2-3 mrugnięć.
Na Motulu lampka oleju mrugnęła dzisiaj tylko 1 raz, a zgasiłem wczoraj auto po około 50km jazdy i olej miał około 92-94 stopni. :bajer:
Ciśnienie oleju na zimnym silniku na castrolu i motulu jest mniej więcej takie samo i wynosi około 5 bar.
Natomiast ciśnienie oleju na zagrzanym motorze na wolnych obrotach się różni i to dość znacznie: na castrolu było około 0,4-0,5 bara, na motulu jest około 0,7-0,8 bara.
Podczas jazdy przy 2000 obr oczywiście temp oleju około 92*C na castrolu było 1,2-1,4 bara a na motulu jest 1,8-2,0 bary.
Olej castrol miałem już kilka razy wymieniany od różnych sprzedawców a różnic nie zauważyłem.
Teraz nie wiem czy ten castrol był już taki gówniany czy ten motul jest taki dobry. :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 20:55 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 14, 2008 21:37

Grześko, 2 bar przy 2 tys na rozgrzanym to i ja mam na mobilu :) - a wolnych ok 0.6 - 0.7 i mi sie we wskazniku brzeczyk wlaczal :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn wrz 15, 2008 09:26

Grześko pisze:Teraz nie wiem czy ten castrol był już taki gówniany czy ten motul jest taki dobry. :bajer:
chyba to pierwsze ;)
Adamm pisze:2 bar przy 2 tys na rozgrzanym to i ja mam na mobilu :)
ja tam nie widze róznicy pomiedzy MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, a MOBIL 1 5w50



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn wrz 15, 2008 09:35

cowboy, tylko ja mam 10w40 :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn wrz 15, 2008 10:46

cowboy pisze:
Grześko pisze:Teraz nie wiem czy ten castrol był już taki gówniany czy ten motul jest taki dobry. :bajer:
chyba to pierwsze ;)
Adamm pisze:2 bar przy 2 tys na rozgrzanym to i ja mam na mobilu :)
ja tam nie widze róznicy pomiedzy MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, a MOBIL 1 5w50
mi na motulu przy GT22 spadał temeperatura oleju o ok.10-15st i szybciej wychładzał się po pałowaniu


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
Adi6K
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:09
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Adi6K » sob sie 15, 2009 14:08

Witam :)
Sprawa tyczy sie AFNa i prosilbym kogos o ocene tego wykresu. Auto hamowane na inercji w dodatku hamownia byla v-techu wiec w konie i Nm nie wierze ale dziwi mnie to zalamanie krzywej po tym jak silnik uzyskuje max moment, od czego to moze byc? przeplywka? dodam ze czuc to w czasie jazdy, auto łapie przez chwile zamułe a potem znowu jedzie tak jak nalezy, z gory dzieki za odp pozdro

Obrazek


PALIWO, JOINTY ALBO PUSSY, NIKT NIE JEDZIE ZA DARMO :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=bH7iof27cQU

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob sie 15, 2009 18:23

Przepływka tnie dawkę ale poprzez wahnięcie ciśnienia na turbinie.
Wniosek - ciężko chodzi gruszka, lub przycinają się kierownice w turbinie.
U mnie też czasami jest takie przydławienie, ale kierownice mam ok czyli u mnie się troszkę gruszka ze starości przycina i nie reguluje tak płynnie jak powinna.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Adi6K
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:09
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Adi6K » ndz sie 16, 2009 00:57

Wiesz kierownic nie podejrzewam bo nie uprawiam PSJ i staram sie jesdzic tak zeby turbo przezylo jak najdluzej, od czasu do czasu przegonie auto zeby turbo wyrzucilo sadze.
A co z ta gruszka? da sie ja jakos ''rozruszac'' zeby lepiej chodzila?


PALIWO, JOINTY ALBO PUSSY, NIKT NIE JEDZIE ZA DARMO :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=bH7iof27cQU

Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » ndz sie 16, 2009 01:27

no gruchą trza sie troche pobawic no :helm: haha


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz sie 16, 2009 14:18

Adi6K pisze:A co z ta gruszka? da sie ja jakos ''rozruszac'' zeby lepiej chodzila?
Raczej wymiana na nową trochę większą.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Adi6K
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:09
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Adi6K » ndz sie 16, 2009 23:46

Ok dzieki za info :) ale dla pewnosci chyba wybiore sie do Aligatora na diagnostyke


PALIWO, JOINTY ALBO PUSSY, NIKT NIE JEDZIE ZA DARMO :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=bH7iof27cQU

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt sty 19, 2010 17:16

Odkopuję bo właśnie wymieniłem gruszkę turbiny i skończyły się problemy z wahającym się ciśnieniem doładowania.
Musiałem już wymienić bo im zimniej tym gorzej wyglądała regulacja i zaczął już wchodzić mi w awarię i momentami pod 2 bary ładować. :)


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » śr sty 20, 2010 20:29

ja ze swoim passatem byłem w lipcu 2009 u uysego i hamownia na początku pokazała 105 koni i 255nm przez przeładowująca turbinę i padająca przepływie kolega uysy zgrabnie to sprostował i końcowy wynik to 145 koni i 321nm :) jestem bardzo zadowolony 1,5miesiąca temu byłem u uysego wymienić przepływomierz na pierburga i korektę pod nią softu i wracając do domu miałem jeszcze więcej frajdy :D

a propos uysy niedługo zmieniam auto na b5fl kombi 130 koni 6 biegowy AVF i pierwsze co w nim zrobię to będzie wizyta u ciebie :pub:
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 20:30 przez falla_x, łącznie zmieniany 1 raz.


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 21, 2010 12:02

Odkopuję bo właśnie wymieniłem gruszkę turbiny i skończyły się problemy z wahającym się ciśnieniem doładowania.
cenna informacja

u mnie po założeniu turbiny z AWXa cisnienie było idealnie regulowane, wiec tez wysnułem wniosek ze ori VNT 15 z AFN albo ma tendencje do przeładowywania z uwagi na mały wirnik albo mniejsza gruszka gorzej reguluje... z czasem wypracowuje sie membrana

Grześko, czy mógłbyć zrobić sekcję zwłok starej gruszki ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości