Dużo oleju pod maską, dosłownie wszędzie.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dużo oleju pod maską, dosłownie wszędzie.
Olej wymieniłem jakieś 1000 km temu więc jest świeży, a raczej był bo mi go trochę uciekło. Pewnie zostanę zbluzgany za to co zrobiłem, ale muszę się przyznać. Trochę mój Golfik dostał po dupie bo śpieszyłem się z Wrocławia do Brzegu. Jechałem autostrada A4 jakieś 140-150 km/h po czym jak już zwalniałem do zjazdu zaczęła mi migać kontrolka od oleju. Otwieram maskę a tam isty sajgon... olej dosłownie wszędzie. Dodam że jak tak szybko jechałem to trochę kopciło za mną. Zagrzał mi się silnik, wskaźnik pokazywał ok 3/4. Nie włączył mi się wiatrak od chłodnicy bo mam go sterowanego manualne ( coś się kiedyś zepsuło i ktoś to tak połączył) i nie zorientowałem się że muszę go włączyć. Zrobiłęm to dopiero po jakimś czasie.
Później pojechałem na stacje, dolałem oleju i bez problemu wróciłem do Opola. Nie kopcił, chodził jak by nic się nie stało.
Czy któryś ze znawców może mi powiedzieć co mogło się stać i czy mogę dalej nim jeździć??
Później pojechałem na stacje, dolałem oleju i bez problemu wróciłem do Opola. Nie kopcił, chodził jak by nic się nie stało.
Czy któryś ze znawców może mi powiedzieć co mogło się stać i czy mogę dalej nim jeździć??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak jest, znalezienie wycieku to podstawa.jbs-78 pisze:Najpierw trzeba zobaczyć z kad ten olej poleciał,a potem bedziemy sie zastanawiac co z tym zrobić.
Proponuję podjechać na myjnię umyć dokładnie silnik,żeby wszystko spłynęło i obserwować gdzie się ponownie pojawi.
Może być,że odma jest niedrożna,lub lekko przytkana i silnik na bardzo wysokich obrotach nie daje rady odpowietrzyć komory silnikowej,więc znalazł sobie inne wyjście.
Mam zwykłego diesla 1.6.arwam pisze:ważne też jaki masz silnik.
Napisz czy to jest TD czy D
To można normalnie wymyć silnik wodą pod ciśnieniem ?? Dobrze wiedzieć.Michaś_1977 pisze:Proponuję podjechać na myjnię umyć dokładnie silnik,żeby wszystko spłynęło i obserwować gdzie się ponownie pojawi.
Powiem szczerze że tego oleju bardzo mało cieknie, wręcz tylko spływa to co się z niego wcześniej wylało. Może bagnet wyskoczył przy dużych obrotach? Tylko że potem musiał jakoś wskoczyć z powrotem....
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Coś mi się wydaję, że odma nieszczelna... Umyj silnik na wstępie, najpierw go leciutko rozgrzej, potem spryskaj preparatem do mycia silników, odczekaj kilkanaście minut i spłucz wodą... potem odpal silnik i obserwuj gdzie wali olejem...
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 18:11 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Sugerujesz, że kolega ZoRRo1987, nie potrafi odróżnić oleju silnikowego od oleju napędowego ??to są wtryskiwacze i z ich cienie Ci paliwo
Wg opisu to mi także to wygląda na cieknące wtryskiwacze. ZoRRo1987, te przewody (gumowe, zapewne w oplocie materiałowym) są całe, nie po przerywane ?? te wężyki to są od powrotu paliwa do baku i jak są nieszczelne to wali z nich ropa, dość często spotykanym problemem jest także brak zaślepki na ostatnim wtryskiwaczu.
Zrób najlepiej zdjęcie wtryskiwaczy (widok na głowicę) i wtedy oblookamy co i jak
ja ma taki sam problem tylko ze mam TD, gdy ostro ruszam i wkrecam silnik na czerwone pole obrotomierza, turbina mi wtedy pod obciarzeniem (przyspieszam) pompuje 1,4-1,7 bara , po takim czyms rzadko to sie mi zdarza ale jednak juz 4 razy to mialem,z rury wydechowej jest pelno bialego dymu i z silnika (zlokalizowalem ze to w okolicach filtra oleju nie z samego filtra tylko z tych wezy co do niego idą) ale gdzies wydostaje sie, po tym zgasze auto i odczekam kilkadziesiad minut i wszystko ok, co jest przyczyną, ktos mial cos podobnego??
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 21:40 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
To znaczy ze co? ze mi turbina przeladowuje? mam takie cisnienie ustawione. teraz tylko odkrecilem zawor bezpieczenstwa, turbinka pompuje tylko do 1,2 i dalej puszcza juz zaworLukas-182 pisze:Dzikuvip, może WG ci się zapieka ??
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości