golf 3 tdi 90 km pare ważnych pytań ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » ndz maja 21, 2006 20:16

yellow pisze:Tak przy okazji zapytam, czy półsyntetyk na przebieg 255k nie jest za rzadkim olejem? Czy przy tym przebiegu nie powinno się już przypadkiem na mineralik przerzucać?
NIE - ja tylko leje półsyntetyk od lat - w poprzednim Golfie Mk2 miałem przejechane ponad 340 tys km i cały czas na półsyntetyku <taK>

Teraz mam ok. 200 tys km w Mk3 1,9 TDI i leje też półsyntetyka Mobila !!

Zarówno silnik w Mk2 jak i Mk3 sprawują się dobrze, a wiem że gościu co odemnie kupił Mk2 śmiga dalej bez remontu i leje cały czas półsyntetyka - jak mu nalali minerala to szklanki klekotały - lipa i tyle - dobry olej półsyntetyka i ma śmigać !! A w TD i TDI to już wogóle nie zalał bym minerała np. 15W40 .. maskara dla turbiny ...

Pozdrooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

BIGkiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: BIGkiller » ndz maja 21, 2006 22:18

A ja tam sobie leje 15W-40 Mobila z beczki (12 zł za litr) i jestem bardzo zadowolony :-) Latam na nim od 3 lat i wiem że to dobry i sprawdzony olej. Coprawda kupje go ze znanego mi żródła i wiem że nie ma żadnych przekrętów (dolewek itp). I wcale nie uważam że minerał dla turbiny to morderstwo :-) Wszystkie obecnie dostępne oleje (syntetyczne, pólsyntetyczne, mineralne) i tak przewyższają klasowo oleje które zalecał producent podczas produkcji danego samochodu czyt. Mk2 Mk3 :-) A teraz może kogoś obraże ale lejąc syntetyk czy nawet pólsyntetyk to tak jakby ktoś próbował podłączyć bterie słoneczną do pieca kaflowego. Pewnie że jeśli ktoś ma kase to zawsze mozna coś takiego zrobic :-) A wg. producenta do Mk3 moderate climate 15w-40 (źródło autodata 2005).
POZDRAWIAM
PS. A tak naprawdę to nie tyle jakośc oleju najbardziej się liczy (chociaż miksola też nie polecam:-)) ale ścisłe przestrzeganie terminów wymiany....



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn maja 22, 2006 23:29

BIGkiller pisze:A wg. producenta do Mk3 moderate climate 15w-40 (źródło autodata 2005).
Aha, to juz sie nie liczy jaki masz silnik tak ? :bajer:
Mk3 i koniec, niwazne jaki silnik.
Jak wczesniej pisalem, zalalem Shell 10W 40 SJ/CF wg VW 505.000 i taka naklejka widnieje na moim silniku..
Wg Ciebie zrobilem blad, bo powinienem zalac mineral tak ?



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » wt maja 23, 2006 21:24

Ja tak jak kolega inek01 zalałem swojego 10W40 bo takie są zalecenia producenta.Jest naklejka na silniku VW 505.00 czy coś takiego i tego się trzymam i jest ok.Pozdro



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » czw maja 25, 2006 08:06

VW505.00 to norma w której oleje dla zarówno benzyny jak i diesla mają się mieścić a oznaczenie SJ jest priorytetem dla benzyny bo jest mniej związków czyszczących, w normie CF(I-4) mieszczą się oliwki które mają wysoką ilość zwiążków czyszczących (sprawdzone na midlandzie) oraz więcej dodatków neutralizujących osady które w dieslu są w kosmicznych ilościach.
SJ może troche słabiej czyścić i magazynować syfy po spalaniu w dieslu


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
carlo55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz sie 09, 2009 21:12
Lokalizacja: Scotland/Żary
Kontakt:

Post autor: carlo55 » wt sie 11, 2009 13:40

witam, posiadam golfa mk4 98r AGR (nie wiem ale chyba z pompą wtryskową boscha) nie mam pojecia jaki olej zalac. Auto ma juz swoj przebieg (180 000mil - ok. 300 000km) w renomowanym warsztacie bylem na serwisie (filtry, płyny) Wymienili olej, skromnie spytalem na jaki. Dumny mechanik powiedzial ze syntetyk, a ja z przerazeniem nie wiedzialem czy mu jeb... czy wyjsc. :grrr: Skoro auto ma taki przebieg i raczej olej ktorym byl wczesaniej zalany nie byl syntetykiem to NAPEWNO nie powinno sie takiego lac. Pojechalem do sklepu i kupilem nowy filtr i olej Castrola Magnatec diesel 10W40. Mysle ze bedzie dobry, co Wy na to??? Serwis kosztowal mnie 90funtow a mechanikowi gratulujemy mądrości. Pozdrawiam


TDI - Bez Dymu Nie Ma Ognia x]

Snejk18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:19
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Post autor: Snejk18 » pn wrz 21, 2009 10:44

Siemadeło, odświeżę temacik, bo mam podobne pytanko. Mam golfa MK3 z 96 roku z silnikiem 1.9 TDi 90 km (1Z), aktualny przebieg na liczniku to ~ 225 kkm. Zbliża mi się wymiana oleju, narazie jeżdżę na Mobil Super M Diesel 15w40, taki olej wlałem za pierwszym razem, bo nie wiedziałem jaki był wcześniej i tak mi polecono. Przejechałem samochodem prawie 30 kkm i od wymiany, do wymiany silnik nie bierze mi nawet grama oleju, wlewam i wylewam taka samą ilość. Teraz chciał bym zmienić olej na Motula, bo słyszałem, że silnik dużo lepiej się sprawuje na tym oleju. Zastanawiam się tylko czy muszę kupować taki sam, 15w40 czy mogę się na przykład przesiąść na 10w40 albo nawet na 5w40 skoro silnik nie bierze mi oleju. Czy taka wymiana jest możliwa, czy jak już jeżdżę na 15-stce to muszę na niej zostać?? A jeżeli taka wymiana jest możliwa, to czy muszę w jakiś sposób płukać silnik czy wystarczy zlać przez korek stary olej i wlać nowy ?? Będę dźwięczny (;p) za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 11:28 przez Snejk18, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img.userbars.pl/85/16828.gif[/img][img]http://img.userbars.pl/138/27582.jpg[/img]
[img]http://img.userbars.pl/49/9748.jpg[/img][img]http://img.userbars.pl/134/26714.png[/img]
[img]http://img.userbars.pl/108/21499.png[/img][img]http://img.userbars.pl/148/29510.gif[/img]

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn wrz 21, 2009 14:22

Przesiadka z minerała na (pół)syntetyk może spowodować że zacznie "brać" Ci olej w bardzo dużych ilościach. Dlaczego? Dlatego bo oleje na bazie syntetycznej mają dużo lepsze właściwości wymywające i może dojść do rozszczelnienia. Ja bym mimo wszystko spróbował, ale zdecydowanie wypłukałbym silnik najpierw.



Snejk18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:19
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Post autor: Snejk18 » pn wrz 21, 2009 18:05

tjwasiak pisze:Przesiadka z minerała na (pół)syntetyk może spowodować że zacznie "brać" Ci olej w bardzo dużych ilościach.
tak właśnie słyszałem, dlatego zadałem pytanie.
tjwasiak pisze:zdecydowanie wypłukałbym silnik najpierw.
jakieś szczegóły?? Są jakieś środki, czy trzeba oddawać do jakiegoś warsztatu czy coś w tym stylu ??


[img]http://img.userbars.pl/85/16828.gif[/img][img]http://img.userbars.pl/138/27582.jpg[/img]
[img]http://img.userbars.pl/49/9748.jpg[/img][img]http://img.userbars.pl/134/26714.png[/img]
[img]http://img.userbars.pl/108/21499.png[/img][img]http://img.userbars.pl/148/29510.gif[/img]

Magik123

Post autor: Magik123 » pn wrz 21, 2009 19:50

Jak juz ktos cos pisze o olejach czy o czym to wartało by sie troche douczyc, badz poinformowac.

Przebieg auta ma najmniej do tego jaki olej mozna zalac, dsziwi mnie ze ktos patrzac na przebieg decyduje sie na minerał czy poł syntetyk, dlaczego?, ano dlatego iz nie przebieg sie liczy a stan silnika, wystarczy troche podziałac przy kilku i mozna smiało zauwazyc ze jeden silnik przy przebiegu 150tys km bedzie brał poł litry na 10 tys 5 lub 10W a inny z przebiegiem 300 tys smiga na 5w30/40 i nie bierze nawet setki od wymiany do wymiany.

Kolejna sprawa to mit z przechodzeniem z minerału na połsyntetyk/syntetyk, wymyslony zapewne przez jakis pseudo mechanikow ktorzy po błednym remoncie silnika zalali rzadszy olej, lub testy były na pf126p, ktory jak wiadomo brał w sporych ilosciach minerał.

W aktualnym golfie był mineralny, teraz wymieniłem na Mobila 10W40, oleju nie ubywa a zrobione juz kilka kkm.

Wczesniej Escort 1.6 16V, najpier po swapie silnika nie wiem co było, wlałem Castrol, ale okazał sie shitem, bo szklanki grały jak ocipiałe, po 3 miesiacach zmiana na Mobil 10W40, troszke sie poprawiło, ale to nie było to, dodam ze silnik przez 10 tys na Mobilu nie wział nawet setki oleju.
Przy kolejnej wymianie wlałem juz zalecanego Forda 10W, i tak po ok 5tys atuo sprzedałem, chłopak jezdzi juz jakis czas i zadowolony.
Kilku znajomych bezposrednio z 15W przechodziło na 5W, i jedyna zmiana to lepsza cichsza praca, lzejsze odpalanie, bardziej miekka praca motoru.

A dodatkowo, proponuje sobie zdjac pokrywe zaworow po przebiegu 10-15tys na minaralu i porownac to z silnikiem na np poł syntetyku, nie musze tłumaczyć co bedzie widac.

A jesli komus wcina olej taki czy inny znaczy to ze wina lezy juz po stronie mechanicznej, i jesli minerał pije, to w takim wypadku zmiana jest kategorycznie zabroniona, choc zdarzaja sie przypadki ze przestaje, ale np po zmianie na Valvoline MaxLife 10W40.

No i nalezy pamietac ze olkeje typu 5W30 to nie tylko syntetyki, bo niektore firmy maja te oleje jako połsyntetyki tyle ze w innych proporcjach mieszany.



Snejk18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:19
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Post autor: Snejk18 » pn wrz 21, 2009 20:20

Wielkie dzięki za konkretna odp. Zostaje druga sprawa, czy przy przesiadce z minerała na półsyntetyk (bo narazie chyba spróbuje z takim, a dopiero jak tego nie będzie brał to spróbuje z pełnym syntetykiem) trzeba w jakikolwiek sposób wypłukiwać stary olej, czy wystarczy jak przy zwykłej wymianie, wylać stary olej przez korek w misce i zalać nowy ??


[img]http://img.userbars.pl/85/16828.gif[/img][img]http://img.userbars.pl/138/27582.jpg[/img]
[img]http://img.userbars.pl/49/9748.jpg[/img][img]http://img.userbars.pl/134/26714.png[/img]
[img]http://img.userbars.pl/108/21499.png[/img][img]http://img.userbars.pl/148/29510.gif[/img]

Magik123

Post autor: Magik123 » pn wrz 21, 2009 21:27

Z jednej strony dobrze było by przepłukac silnik, ale z drugiej strony jest to kolejny koszt zmiany oleju, gdyz przynajmniej 3-3,5 litra pasowało by wlac do płukania.
Ale pamietaj ze płukanie nie da nic, bedziesz tylko lzejszy i mniej zmartwiony.
Zlej olej najlepiej na goracym silniku(uwaga na rece), zostaw z odkreconym korkirm i filtrem na 20 minut niech sobie skapie, i zalej 10W, na syntetyk zbytnio sie nie łakom, bo m oze okazac sie za rzadki, 10W spokojnie wystarczy, byle był dobry, np Valvoline.



Snejk18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:19
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Post autor: Snejk18 » pn wrz 21, 2009 21:51

Dzięki serdeczne za odpowiedzi :D A jeśli chodzi o olej to zamierzam się przesiąść na Motula, słyszałem o nim dużo pozytywnych opinii, od ludzi którzy zaczęli go używać.


[img]http://img.userbars.pl/85/16828.gif[/img][img]http://img.userbars.pl/138/27582.jpg[/img]
[img]http://img.userbars.pl/49/9748.jpg[/img][img]http://img.userbars.pl/134/26714.png[/img]
[img]http://img.userbars.pl/108/21499.png[/img][img]http://img.userbars.pl/148/29510.gif[/img]

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » wt wrz 22, 2009 15:45

Magik123 pisze:Z jednej strony dobrze było by przepłukac silnik, ale z drugiej strony jest to kolejny koszt zmiany oleju, gdyz przynajmniej 3-3,5 litra pasowało by wlac do płukania.
Ale pamietaj ze płukanie nie da nic, bedziesz tylko lzejszy i mniej zmartwiony.
Zlej olej najlepiej na goracym silniku(uwaga na rece), zostaw z odkreconym korkirm i filtrem na 20 minut niech sobie skapie, i zalej 10W, na syntetyk zbytnio sie nie łakom, bo m oze okazac sie za rzadki, 10W spokojnie wystarczy, byle był dobry, np Valvoline.
To po co płukać silnik, jak można tak sobie oleje zmieniać??? To nie tak, że to teoria pseudomechaników, czy testowane na PF126p... To jest proza życia bym powiedział. Ale cóż, przeciętny użytkownik auta i tak nie wie jaki olej mu wleją w warsztacie, choćby na fakturze nie wiadomo co napisali - inwencja mechaników w "skręcaniu" dobrych oleji nie ma granic :(
Prawdą jest natomiast że bardzo wiele zależy od stanu silnika. Tyle tylko, że chcąc przedłużyć żywot słabego silnika należy lać do niego dobry olej, a nie tak jak robi większość użytkowników/mechaników zalewać go najtańszym minerałem...
Ostatnio zmieniony wt wrz 22, 2009 16:11 przez tjwasiak, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 62 gości