Dziurka w puszce na filtr powietrza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dziurka w puszce na filtr powietrza

Post autor: Shmatan » ndz sie 09, 2009 10:17

Witam.

Kupiłem mk4 agr z założonym stożkiem, i odrazu doszedłem do wniosku że zamontuje normalną puszke z normalnym wkładem.

Puszke zamówiłem, doszła, ale zadziwiła mnie jedna rzecz - w górnej części puchy, zaraz przy rurze którą powietrze "idzie dalej" z filtra do silnika zauważyłem małą dziurkę (przy założonej puszce, dziurka znajduje się mniejwięcej od dołu), wyglądającą na seryjną, o krztałcie takim, jakby miał tam być jakiś mały wężyk. Zdejmując stożek nie widziałem żadnej wolnej rurki, więc zasklepiłem (wklejonym kawałkiem nita) te dziurke, bo przez nią szło by do silnika lewe powietrze. Czy mozę mi ktoś pomóc? do czego służy ten otwór? postaram się jutro wrzucić fotke

Pozdrawiam
Jakub



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz sie 09, 2009 10:23

tam ma byc przewod od podcisnien, ktorys z zaworów korzysta z puszki,



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » ndz sie 09, 2009 13:30

Powninno Ci wyjasnic jak ma byc podlaczone :bigok:
Obrazek


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz sie 09, 2009 15:27

scols11, chodzi o puszke filtra, to jest tak jak w MK3 TDI idzie do puszki od filtra jeden grubszy wąż podciśnieniowy.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sie 09, 2009 15:33



Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz sie 09, 2009 16:26

italiano_83, o to mi chodziło :grin:



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » ndz sie 09, 2009 21:20

Hmmm no dobra - ale co zrobić, jeżeli nie mam wolnego wężyka? przeleciałem wszystkie miejsca i nic nie jest nie podłączone :/ jakie mogą być konsekwencje dalszej jazdy w ten sposób?

dzięki panowie za pomoc



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » ndz sie 09, 2009 21:32

Masz schemat co CI wyzej dalem, wiec w N75 jedno wyjscie jest zaskepione, jesli tak to udroznji i zaloz wezyk. Ewentualnie spardz dokad ten wezyk idzie z N75 zamiast do filtru.


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 05:19

scols11, jeśli kolega ma silnik AGR to elektrozawór N75 nie ma połączenia z puchą filtra powietrza bo jest sterowany ciśnieniem a nie podciśnieniem i kolega Shmatan kupił nie tę obudowę filtra powietrza co trzeba bo kupił ją z silnika ALH, AHF, ASV w którym to silniku jeden z wężyków z N75 idzie właśnie do tej puszki,
najlepiej jak Shmatan tę dziurkę zaślepi w sposób trwały raz na zawsze.


Obrazek

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » pn sie 10, 2009 08:08

Sztomel, jesli by tak bylo to w silniku 1Z rowniez by wezyk nie szedl do puszki z filterm :chytry: A na 100% idzie!!


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 08:19

scols11 co do jednego masz rację : każda pucha filtra powietrza, obojętnie czy silnik AGR czy ALH,AHF i ASV ma wejście na wężyk podciśnienia (tu dałem dupy z zaślepieniem tego otworu w moim wcześniejszym poście) ale jest różnica taka, że w AGR wchodzi tam nie węzyk z N75 tylko wężyk z N18 (elektrozaworu sterującego uchylaniem zaworu EGR) i widać to załączonym rysuneczku :
Obrazek

a tu w realu :
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 08:43 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn sie 10, 2009 08:38

Wiem ze puszka była z TDI - nie wiem niestety którego, bo myślałem że są identyczne (no i wychodzi ze są)

A więc wężyk który ma być podłączony do puszki uchyla egr? czyli - jeżeli dobrze rozumuje - jazda bez niego powoduje ciągłe zamknięcie zaworu? będę dziś szukał wolnego "gniazda" w N18

Napisze potem jak wyniki szukania ;)

EDIT: znalezione - za zbiorniczkiem z płynem hamulcowym znalazłem wolny wężyk, który był połączony trójnikiem z dwoma zaworami - tym z górnego prawego rokgu zdjęcia kolegi Sztomel, oraz tym na lewo od niego.

Podłączyłem - zobaczymy czy coś się zmieni ;)

Dzięki wszystkim za pomoc
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 08:57 przez Shmatan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 08:48

Shmatan pisze:A więc wężyk który ma być podłączony do puszki uchyla egr? czyli - jeżeli dobrze rozumuje - jazda bez niego powoduje ciągłe zamknięcie zaworu?
wężyk idący z elektrozaworu N18 do puchy filtra powietrza nie uchyla zaworu EGR tylko go zamyka a raczej niweluje podciśnienie N18, które zawór EGR otwiera, jeśli króciec z elektrozaworu N18 idący do filtra nie będzie miał wogóle założonego wężyka to i tak będzie działał sprawnie, tyle że istnieje ryzyko zassania przez niego jakiegoś farfocla z komory silnika.


Obrazek

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » pn sie 10, 2009 08:59

Shmatan pisze:Napisze potem jak wyniki szukania
Przy okazji zobacz dokad ida wszyskie wezyki od N75 a w szczegolnosci ten co na schemacie co zaloczylem idzie do "prowadnicy powietrza z filtra" az sam jestm ciekaw tego polaczenia , czyzby schemat sie mylil co do polaczenia N75??? :chytry:


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 183 gości