Wymiana oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotras84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: pn maja 26, 2008 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana oleju

Post autor: piotras84 » sob sie 08, 2009 09:38

Powitać.
Będę teraz pierwszy raz wymieniał olej w swoim MK4 i mam 2 pytanka;
1. muszę odkrecić osłonę silnika aby spuścić olej (ile jest tam srób?) czy jest dojście bez odkręcania
2. z tego co się orientuję to MK4 nie maja filtrów puszek tylko wkłady, gdzie jest ten cały wkład i jak go wymienić? po prostu wyjąc włożyc nowy i po kłopocie czy jest tam jakas procedura...

Z góry dzieki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob sie 08, 2009 09:44

osłonę trzeba zdjąć a z filtrami bywa różnie w zależności od modelu, jeżeli jest wkład, to stary wyjmujesz, przeczyszczasz puszkę i wkładasz nowy, nie ma jakiejś tam procedury



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » ndz sie 09, 2009 18:55

wkład masz do olejowego i powietrza, cały filtr do paliwa filtr od paliwa zalej ropą to ci się nie zapowietrzy.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz sie 09, 2009 20:22

poolak2006 pisze: filtr od paliwa zalej ropą to ci się nie zapowietrzy.
nie wspominał o wymianie filtra paliwa



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 05:38

piotras84 pisze:1. muszę odkrecić osłonę silnika aby spuścić olej (ile jest tam srób?) czy jest dojście bez odkręcania
2. z tego co się orientuję to MK4 nie maja filtrów puszek tylko wkłady, gdzie jest ten cały wkład i jak go wymienić? po prostu wyjąc włożyc nowy i po kłopocie czy jest tam jakas procedura...
ile jest śrub osłony dolnej silnika to zobaczysz jak wejdziesz pod samochód (potrzebny będzie kanał) bez zdjęcia osłony dojścia do śruby spustowej oleju nie ma,
obudowa filtra oleju znajduje się zaraz przy bagnecie po jego prawej stronie, obudowę widać na poniższej fotce, trzeba odkręcić górny czarny dekiel z obudowy filtra oleju a pod deklem zobaczysz wkład, trzeba go wyjąć, resztę oleju odessać z wnętrza obudowy i jeśli uszczelki nie są uszkodzone to wkładasz nowy wkład, zakręcasz dekiel i już gotowe :
ObrazekObrazek

a jeśli chcesz dokładniejszy opis to wchodzisz na stronę http://volkswagen.msk.ru/ (tu jest konieczny opis dalszych kroków gdyż żaden konkretny odnośnik strony nie działa bo zawsze przekierowuje do strony głównej) a po otwarciu strony wchodzisz na menu z lewej strony a dokładnie na 6 link od góry (Volkswagen FAQ new!!!) i wyświetla ci spis tematów, wybierasz drugi link ze spisu :
FAQ по дизельным двигателям и всему что с ними связано i po kliknięciu otworzy Ci się strona z tematami, Ty wybierasz temat 5 licząc od dołu pierwszej strony czyli ten :
[дизель] Замена масла на дизельных двиг. ALH, AHF i masz gotowy opis wymiany oleju.
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 11:04 przez Sztomel, łącznie zmieniany 5 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » śr lis 04, 2009 17:45

Podczepię się pod temat, macie może jakieś dobre sposoby na dokładne spuszczenie oleju, chodzi mi o to żeby z silnika wyleciała praktycznie wszystko.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr lis 04, 2009 18:47

inside pisze:Podczepię się pod temat, macie może jakieś dobre sposoby na dokładne spuszczenie oleju, chodzi mi o to żeby z silnika wyleciała praktycznie wszystko.
Sposoby są .. :helm:

1 z nich jest spuszczenie oleju na ciepłym silniku - wiadomo olej rzadszy i więcej go z silnika spłynie do miski.

2 sposób to tzw - przepłukanie silnika ze wszystkich szlamów , zrobisz to w lepszych zakładach zajmujących się wymianą olejów.

3 są specjalne płyny do takich zabaw z płukaniem silnika ,ale proponuję zrobić to u specy..


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » śr lis 04, 2009 20:29

Haki pisze: są specjalne płyny do takich zabaw z płukaniem silnika ,ale proponuję zrobić to u specy..
Czy takie coś opłaca się wlać do oleju przed wymiana, czy się nie bawić w takie coś tylko rozgrzać silnik i spuścić stary olej i zalać nowy ?

Link:
http://allegro.pl/item806842511_liqui_m ... lnika.html



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 05, 2009 00:09

inside pisze:
Haki pisze: są specjalne płyny do takich zabaw z płukaniem silnika ,ale proponuję zrobić to u specy..
Czy takie coś opłaca się wlać do oleju przed wymiana, czy się nie bawić w takie coś tylko rozgrzać silnik i spuścić stary olej i zalać nowy ?

Link:
http://allegro.pl/item806842511_liqui_m ... lnika.html
Był niedawno test takich płynów w jednej z gazet i chyba właśnie Liqui moly był na czele stawki.
Ładnie to wszystko wyglądało po tym zabiegu. Ściągali pokrywę zaworów przed i po ... i efekty były wg mnie super.

Tak ogólnie - to płyn nie jest aż tak drogi ,a warto jednak czasem oczyścić nasze silniczki z tego fajansu jaki się w nich osadza.. :smoke:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » czw lis 05, 2009 02:16

Haki pisze:Tak ogólnie - to płyn nie jest aż tak drogi ,a warto jednak czasem oczyścić nasze silniczki z tego fajansu jaki się w nich osadza.. :smoke:
Może faktycznie tego typu płyny są dobre, jednak moim zdaniem lepiej lać markowe oleje i najwyżej częściej robić wymianę.


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 05, 2009 18:53

tomch pisze:
Haki pisze:Tak ogólnie - to płyn nie jest aż tak drogi ,a warto jednak czasem oczyścić nasze silniczki z tego fajansu jaki się w nich osadza.. :smoke:
Może faktycznie tego typu płyny są dobre, jednak moim zdaniem lepiej lać markowe oleje i najwyżej częściej robić wymianę.
Potwierdzam i Twoją tezę Tomch :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » czw lis 05, 2009 22:53

Ok to raczej nie będę płukał rożne opinie chodzą o tych wynalazkach :bigok: PS. Haki wiesz możne gdzie kupić tanio olej Castrol z beczki we Wrocławiu ?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lis 06, 2009 00:30

inside pisze:Ok to raczej nie będę płukał rożne opinie chodzą o tych wynalazkach :bigok: PS. Haki wiesz możne gdzie kupić tanio olej Castrol z beczki we Wrocławiu ?
Tak się składa ,że wiem :bajer: bo mieszkam 400m od hurtowni .
Znajduje się ona na ulicy Kominiarskiej.. wylocik na Oborniki śląskie
Wjazd - od bramy z wielkim banerem Kawasaki...
Hurtownia znajduje się z tyłu i jest przedstawicielem LIQUI MOLY


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

lidoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 12:07
Auto: Passat B8

Post autor: lidoo » pt lis 06, 2009 09:20

Witam,
Do jakiej temperatury najlepiej rozgrzać olej w silniku do spuszczenia,? :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 195 gości