ibiza '98 slabo palił na cieplym, teraz nie dziala wogole

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr sie 05, 2009 01:01

No właśnie > teraz pełna zgodność > osprzęt silnika dobry bo 0 błędów > obd działa więc nie przekaźnik > paliwko jest > ciśnienia do otwarcia wtrysku będziemy szukać po sprawdzeni punktów GMP > a kolega ustawienie dostał > teraz wystarczy 20 min roboty > samochód na luz i klucze 19 oraz 22 > bo pompa będzie obracana razem z wałkiem w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara > mam nadzieje heheh > jeżeli to nie to to będziemy szperać przy pompie > to jest tylko TDI a nie enigma!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr sie 05, 2009 08:34

pozostaje chyba jednak uszkodzenie sekcji wysokiego ciśnienia pompy wtryskowej ale jeszcze jedna kwestia nie została wyjaśniona a mianowicie :
zajac pisze:z przewodu zwrotnego leje sie ropa jak sie kreci rozrusznikiem
ale miał on poluzować nakrętki przy wtryskach i sprawdzić czy paliwo idzie na wtryski a nie czy go widać w przewodzie powrotnym bo wtedy nie wiemy czy sekcja wysokiego ciśnienia w pompie działa (zakładając, że elektrozawór N109 jest otwarty po przekręceniu stacyjki ale wszystko na to wskazuje gdyż brak było jego błędu na Vagu),

przy okazji Bolekrsko może kolegom pokazać o który(e) element w pompie wtryskowej mu chodziło a o czym wcześniej pisał, na podstawie załączonego niżej obrazka :
Obrazek

na podstawie tego obrazka zainteresowani odpowiedzią Bolekrsko koledzy powinni się zorientować, że próżno szukać tych elementów w nastawniku pompy wryskowej :wink:


Obrazek

Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » śr sie 05, 2009 10:52

Dokładnie j.w. Odkręć przewód wysokiego ciśnienia i sprawdź czy paliwo podaje i czy bardzo tryska czy tylko troszkę. To już sporo wyjaśni.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr sie 05, 2009 15:05

a ktory to jest ten od wysokiego cisnienia ? i co bedzie znaczylo ze tryska a co jak kapie


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » śr sie 05, 2009 16:00

To te takie powyginane łączące pompę i wtryski. Odkręcasz przy wtrysku i sprawdzasz. Jak będzie mocno tryskało to znaczy że paliwo podaje i trzeba będzie szukać w rozrządzie np bo pewnie nie w tym momencie bedzie podawać. Jeśli słabo będzie tryskać to znaczy że pompa kaput albo nie dostaje wystarczająco paliwa ze zbiornika może przez zapchany filtr itd.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » czw sie 06, 2009 00:20

Podłączyłem pod ibize normalnego vaga 7 cos tam i ukazalo sie takie cos

Obrazek
po skasowaniu bledów ciagle swieci sie ten
Obrazek
a w bloku immobilizer swuecily sie takie
Obrazek
po skasowaniu nic sie juz nie swieci


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw sie 06, 2009 00:37

nie chcę krakać ale powodem tego błędu nastawnika może być pęknięty tłokorozdzielacz w pompie wtryskowej (rzadko ale się zdarza) lub sprężyny jego powrotu (częstszy przypadek) lub też nawet mógł się ułamać bolec wałka nastawnika, któryn wchodz w otwór suwaka i wygląda mi na to, że któraś z ww. usterek będzie przyczyną braku możliwości uruchomienia silnika.
Jeśli wykluczona zostanie przyczyna elektryczna tego błędu (wina wtyczki i okablowania od nastawnika) to można łatwo stwierdzić czy powstały w pompie ww. uszkodzenia mechaniczne, wystarczy tylko odkręcić i zdjąć nastawnik i zobaczyć jego wałek oraz przez otwór sprawdzić wzrokowo i palcem sprężyny powrotu tłokorozdzielacza jak i sam tłokorozdzielacz kręcąc w tym czasie wałem silnika (ale nie rozrusznikiem i odpiąć na czas próby przewód zasilania pompy w paliwo),
błąd immo, nawet jeśli powróci, to i tak nie ma wpływu na to, że silnik nie odpala gdyż silnik powinien odpalić i zaraz zgasnąć.
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2009 07:04 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw sie 06, 2009 09:58

błąd nastawnika dawki jest stały 35-00,raczej do wymiany,a ze względu ,że ciężko palił ciepły wymieniłbym całą pompę.(Moje zdanie),przed tym podejrzałbym jeszcze co w pierwszym bloku widac .



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw sie 06, 2009 13:11

edzio pisze:ze względu ,że ciężko palił ciepły wymieniłbym całą pompę
musiałby wtedy wymienić na nówkę bo jak kupi używkę to pewnie z tym samym problemem, założę się, że pompa wogóle nie będzie podawać paliwa na wtryski, najrozsądniej będzie chyba najpierw zdemontować nastawnik i sprawdzić co w pompie pierd...ło, bo jeśli tylko mimośród na wałku nastawnika to sam nastawnik wystarczy wymienić a jeśli tłokorozdzielacz lub sprężyny to trzeba się zastanowić czy da się te części osobno gdzieś wyrwać albo komplet wraz z głowicą :
Obrazek

z pomocą dostępnych na necie fotoporad jest w stanie to sobie sam przełożyć bez konieczności wyjmowania pompy wtryskowej (trzeba tylko uważać aby teile nie rozsypały się po komorze silnika) w końcu i tak niczym nie ryzykuje.

[ Dodano: 06 Sie 2009 13:43 ]
zająca powinny teraz interesować oględziny tych części :
Obrazek

tu na przykładzie pompy VE ale różnic wielkich nie ma :
Obrazek

i będą te ostatnie widoczne przez ten otwór w pompie :
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2009 14:04 przez Sztomel, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » czw sie 06, 2009 16:22

czyli wychodzi ze pompa jest nie teges, a moze to byc od przestawionego rozrzadu?


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości