Czesc.
Gates ma swoja teorie na temat paska wzmacnianego i zwyklego:
Paski rozrządu Gates 5543XS i 5559XS są stosowane w tych samych typach silników (AYQ, AGP, AQM, AGR, ASY, ASV, ALH, AHF) i mają identyczne wymiary (141 zębów, 25 mm szerokości). Różnica leży w konstrukcji - pasek 5559XS jest mocniejszy niż 5543XS. Paski 5543XS są stosowane do pewnego numeru silnika, powyżej zaś paski 5559XS. Jeżeli ustalenie numeru silnika jest niemożliwe, zastosowanie paska 5559XS zamiast 5543XS jest dopuszczalne wyłącznie, gdy w układzie występuje napinacz z metalowym, a nie plastikowym kołem pasowym! Kombinacja paska 5559XS z napinaczem z plastikowym kołem pasowym doprowadzi do przedwczesnego zużycia koła pasowego napinacza. Jeżeli nie można określić numeru silnika, a w układzie występuje napinacz z kołem pasowym metalowym, pasek 5559XS może być stosowany zamiast 5543XS. Nigdy nie wolno stosować paska 5543XS zamiast paska 5559XS!
Źródło