Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomexor12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:35
Lokalizacja: Gdańsk

Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...

Post autor: tomexor12 » pt lip 31, 2009 22:10

Posiadam Golfa 4 1.9TDI 110km w wersji kombi...Ogólnie nie narzekam na awarie i podoba mi się nim jazda lecz nurtuje mnie kilka rzeczy otóż : Wy macie mi powiedzieć czy tak ma być ( słyszałem , że te golfy nie należą do dynamicznych aut ).

1.Krótkie biegi ( przełożenia ) ..jadąc np. na pierwszym biegu kilka metrów obroty już są duże ( silnik domaga się zmiany biegu - ryczy ) tak samo na 2 biegu też szybko obroty idą w górę...Ogólnie silnik ryczy jak obroty dojdą np. do 3k trochę jest to denerwujące bo boję się , że coś się stanie ( przegrzeję czy coś dlatego bieg staram się zmieniać do 2.5 tys obrotów ).
Jak jechałem golfem 3 1.8 w gazie to nie było tego ryku silnika i obroty tak szybko nie skakały w górę ...może dlatego , że mniejszy silnik i mniej hałasu ?
Szkoda , że nie ma tak , że na jedynce można byłoby więcej pociągnąć bez obciążenia silnika...jak stoję na światłach to auta biorą mnie jak chcą bo ja mam właśnie krótką jedynkę :(
Czy wy też tak macie ? Jeśli chodzi o mój silnik to jest sprawny...wyciąga 180km/h ( może i więcej by szedł ) turbo jest wymienione + gruszka też...



Podsumowanie :
Jedyne co mi przeszkadza w jeździe tym autem to właśnie ten ryk silnika kiedy obroty przekraczają 2.5k - szybko trzeba biegi zmieniać...
No i te krótkie przełożenia ( nie wiem jak to się nazywa bo jestem amator ).
Najlepiej podoba mi się w mym golfie 3 i 4 bieg w tedy można długo ciągnąć i jest fajne przyspieszenie...


Ale ogółem to chyba wole silniki benzynowe a Wy ?



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pt lip 31, 2009 22:18

tzreba sie nauczyc jezdzic dieselem :grin: .poza tym jest glosniejszy,bo to diesel :grin:


User

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lip 31, 2009 22:23

tomexor12, to posiadasz tego golfa czy nie, bo tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=256751 napisałeś że chcesz kupić swój pierwszy samochód i pytasz o Forda???? :chytry:

[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
tomexor12 pisze:Posiadam Golfa 4 1.9TDI 110km w wersji kombi...
????????



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pt lip 31, 2009 22:26

pojeździsz jeszcze trochę zmieniając biegi maksymalnie przy 2500 obrotów i turbo ci się odwdzięczy szybko :green_fuck:



tomexor12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tomexor12 » pt lip 31, 2009 22:27

Źle tutaj napisałem...nie powinienem pisać , że posiadam tylko , że Tata posiada...Także małe sprostowanie :) ja od niego to auto biorę dość często ale jak wiadome pytałem o forda bo chcę auto swoje.
Także nie róbmy spamu nie na temat :)

[ Dodano: 31 Lip 2009 22:28 ]
xmen pisze:pojeździsz jeszcze trochę zmieniając biegi maksymalnie przy 2500 obrotów i turbo ci się odwdzięczy szybko :green_fuck:

To czyli mam zmieniać te biegi później czy co ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lip 31, 2009 22:31

tomexor12, nie robię spamu a sprostowanie się przydało, bo już nie wiedziałem o co tu chodzi, a co do jazdy dieslem to wystarczy w google wpisać "jak jeździć dieslem" , a po drugie ojciec cię nie nauczył????

[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
tomexor12 pisze: ja od niego to auto biorę dość często
tym bardziej powinieneś już umieć jeździć dieslem



tomexor12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tomexor12 » pt lip 31, 2009 22:39

mettenos pisze:tomexor12, nie robię spamu a sprostowanie się przydało, bo już nie wiedziałem o co tu chodzi, a co do jazdy dieslem to wystarczy w google wpisać "jak jeździć dieslem" , a po drugie ojciec cię nie nauczył????

[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
tomexor12 pisze: ja od niego to auto biorę dość często
tym bardziej powinieneś już umieć jeździć dieslem

Ja umiem dieslem jeździć ..Nie szarpie przy zmianie biegów itp...nie wciskam gazu od razu na maxa.

Tylko pytałem czy ten odgłos silnika ( ryk ) jest normalnym zjawiskiem i te krótkie przełożenia...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...

Post autor: doggie » pt lip 31, 2009 22:41

tomexor12 pisze:Wy macie mi powiedzieć czy tak ma być
myślę że jednak powinieneś najpierw przeczytać ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667 bo według mnie masz bardzo małe dośiwdczenie z jazd dieslem



tomexor12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tomexor12 » pt lip 31, 2009 22:57

Tak się składa , że o tym wszystkim co w tym linku wiedziałem..Bywałem na tym forum przed zakupem i te 10 przykazań czytałem :)Wiele razy kolega mi mówi "czemu ty jeszcze nie gasisz silnika " no ale jak wiadome trzeba dbać o te turbo bo poprzednicy tego naszego golfa o nie nie dbali.

Skąd mam wiedzieć jaki max moment obrotowy ma mój silnik ? Dobra wiem moja wiedza jest naprawdę mała i wiem , że zdaje głupie pytania za co przepraszam :) Od jutra zacznę czytać forum tzn. bardziej interesować się motoryzacja.

Powiedzcie mi tylko jeszcze do ilu ciągniecie km/h na 4 biegu ? jeżeli ktoś ma ten sam silnik co ja niech się wypowie :) pamiętam jak byłem raz u mechanika i mówił mi , że 4 bieg trzeba wrzucać przy jakiejś tam prędkości nie patrząc na obrotomierz bo mogę skrzynię rozwalić...oczywiście ja się do tego nie zastosowałem i zmieniam biegi patrząc na obrotomierz..
Np.jadąc na 4 biegu mam 2.3 obrotów i prędkość 80km/h albo trochę więcej to już wbijam 5 bieg...to chyba za wcześnie



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob sie 01, 2009 08:33

tomexor12 pisze:
Powiedzcie mi tylko jeszcze do ilu ciągniecie km/h na 4 biegu ?
wszystko zależy od okoliczności na drodze, jak trzeba to i do 4000 rpm, a generalnie przy normalnej jeździe do około 2200-2500 rpm



slonik26266
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...

Post autor: slonik26266 » sob sie 01, 2009 11:23

tomexor12 pisze:...Jedyne co mi przeszkadza w jeździe tym autem to właśnie ten ryk silnika...
Mam takie spostrzeżenie:

Jeżdzę Golfikiem III TDI 110 KM i w środku samochodu mało co słychać "klekotka", nawet przy otwartych szybach a jak przejadę się VENTO braciaka TDI 90 KM to tam już słychać ten "ryk silnika".

Ciekawe czemu tak jest?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob sie 01, 2009 11:27

slonik26266, każdy silnik ma inną specyfikę, jeden chodzi ciszej, drugi głośniej, i nie trzeba się w tym czegokolwiek dopatrywać. Jeździłem Polo 1.9 SDI - chodził jak traktor a był w 100% sprawny



slonik26266
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: slonik26266 » sob sie 01, 2009 11:36

mettenos pisze:slonik26266, każdy silnik ma inną specyfikę, jeden chodzi ciszej, drugi głośniej, i nie trzeba się w tym czegokolwiek dopatrywać. Jeździłem Polo 1.9 SDI - chodził jak traktor a był w 100% sprawny
Co racja to racja. Myślałem też, że to może kwestia innego wygłuszenia bo na zewnątrz ( stojąc przed samochodem ) to różnicy raczej nie ma.

Inna sprawa, że dzwięk TDI mi się podoba a jak dochodzi do tego "swist" turbinki to już jest całkowity odjazd.

Zależy co komu się podoba, bo np benzynowy 1.2 l to raczej nie ma fajnego dzwięku ale np samochody benzynowe w których "słychać, że jest moc" robią wrażenie akustyczne. Nie mówię tu oczywiście o jakiś buczących wydechach.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob sie 01, 2009 11:43

slonik26266 pisze:Myślałem też, że to może kwestia innego wygłuszenia bo na zewnątrz ( stojąc przed samochodem ) to różnicy raczej nie ma.
właśnie często różnicę słychać stojąc przed samochodem, oczywiście wygłuszenie ma również decydującą rolę, takie Polo ze względu na niższą półkę i cenę oraz ze względu na oszczędności na pewno jest gorzej wyciszone od Golfa czy Vento, natomiast pomiędzy Vento a Golfem nie powinno być różnic w wygłuszeniu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 92 gości