[MK4] Alternatywa dla sprzegła z dwumasem w TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DragOOn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: czw lis 29, 2007 18:29
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

[MK4] Alternatywa dla sprzegła z dwumasem w TDI

Post autor: DragOOn » pt lip 31, 2009 09:30

Witajcie. Po pierwsze jeżeli taki temat juz istnieje to mody moga spokojnie go usunąc i ewentualnie sorry za powtarzanie.

Jak wiele posiadaczy MK 4 TDI narzekam strasznie na chyba najbardziej kruchą i niedopracowana częśc w tym aucie a mianowicie sprzegło z kołem dwumasowym.

Chyba każdy miał problem typu: drgawki auta przy dojezdzaniu do świateł albo przy cofaniu co było spowodowane kończącym się kołem dwumasowym.

Wiele osób rozwiązywało to w ten sposób iż brali sprzęgło od G60 albo VR6 i do tego kombinowali ze sztywnym kołem zamachowym. Rozwiązanie dobre ale czytałem też ze nie zawsze idealne. Niektórzy mówili ze po takiej wymianie troche szarpie sprzegło albo ze dalej są drgania samochodu.

Dlatego tez producenci sprzegieł wprowadzili alternatywe sprzegło seryjnie ze sztywnym kołem zamachowym. Rozwiazanie bardzo dobre bo juz nie trzeba kombinowac. Wprawdzie jest troche droższe ale pozniej nie musicie juz wymieniac dwumasu wiec w przyszłosci koszty beda mniejsze.

Znalazłem takie numery tych ulepszonych sprzegieł:
VALEO 826317
SACHS 3000 951 970


Podaje przykładowy link do jakiegos sklepu gdzie podane sa modele do których pasuje takie sprzegło : http://motoplatforma.com/index.php?p876 ... t-skoda-vw

Dla porównania zdjecie zwykłego sprzegła z kołem dwumasowym ze sprzegłem ze sztywnym kołem zamachowym. Porównajcie wielkość spręzyn, to wystarczy.

Tradycyjne sprzegło:

Obrazek

Sprzegło ze sztywnym kołem:
Obrazek

Mam nadzieje ze dla kogos ten temat okarze sie pomocny.
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 09:30 przez DragOOn, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje toczydło... viewtopic.php?p=1542750#1542750

Całe foto story na 1 str.

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pt lip 31, 2009 11:35

to zdjęcie co wrzuciłeś z JM to VALEO. Z tego co czyta się na forach to ten produkt VALNĘŁO jest raczej zdecydowanie odradzany. A ten drugi zestaw SACHS`a co podałeś to gdzie znalazłeś? To też jest z JM? A co miałeś na mysli pisząc o wielkości sprężyn? Z dwumasem są mniejsze bo po to jest dwuams, żeby tłumił drgania. Dlatego też, są przeciwnicy zamiany na JM. Że skrzynia dostaje po dupie, wał itd.
ps. sprzęgło takie kruche np. a AHF chyba nie jest. Problem to DM. Ale ta konstrukcja w każdej marce się sypie. W japońcach też.
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 11:38 przez xmen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt lip 31, 2009 12:14

Na 99% wystarczy w AHF i podobnych zmienic dwumas na jednomas ( podawany niejednokrotnie na forum w roznych tematach). Tarcza i docisk moze zostac po podpasuje pod jednomasa. Oczewiscei mozna zmienic ale jesli zdrowe to ja sie pytam po co. W valeo to zdaje sie kiepski jest chyba doscisk( za slaby) i nie utrzymuje wysokich przeciazeń.

Poza tym to wcale nie byl potrzebny nowy temat o zamachach i dwumasach, sprzeglach itp. Mozna bylo sie podpiac w jakims istniejacym. Moze tez jakis mod to scali w jedno.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pt lip 31, 2009 12:19

@wesol - cieżko znaleźć opinie w necie nt. czy ori docisk i tarcze można właśnie zostawić z AHF`a a dać tylko JM z 1Z?? Bo zrozumiałem z twojej wypowiedźi, że można. Oczywiście, jeśli kierownik nie planuje moda.
ps. jaki moment wytrzymuje ori sprzęgło z AHF?



valdeeTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw lip 09, 2009 20:48
Lokalizacja: płock

Post autor: valdeeTDI » pt lip 31, 2009 16:07

xmen pisze:ps. jaki moment wytrzymuje ori sprzęgło z AHF?
jeśli odpowiednio wymodelowany to wydaje mi sie że 340Nm powinno wytrzymać

trochę OT
wesol widzę że przesiadłeś się z GM na VAG'a podobnie jak ja :okej:
pozdro z forum.opel24.com na którym już dawno nie byłem po zmianie fury.
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 16:09 przez valdeeTDI, łącznie zmieniany 1 raz.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pt lip 31, 2009 17:02

340 to pewnie max. No ale jak to w końcu jest - podchodzi ori sprzęgło pod JM z 1z?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lip 31, 2009 17:28



Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt lip 31, 2009 19:47

DragOOn pisze:...Znalazłem takie numery tych ulepszonych sprzegieł:
VALEO 826317
SACHS 3000 951 970...
Zapewne chodziło Ci o: SACHS 3000 951 790
Adamm pisze:...http://swiatmotoryzacji.c...e=czytaj&id=695...
Moje zdanie na ten temat:

1. Widzicie kto pisał ten artykół? Pani z Valeo. :dol:
..:: autor: Sylwia Borek, Valeo Service Eastern Europe ::..

2. O ile się orientuję to zestawy Valeo ze sztywnym kołem są projektowane i dostępne tylko dla rynku "Eastern Europe".

3. Cytat: "Już od kilku lat komplety sprzęgieł Valeo będące alternatywą dla zestawów z dwumasowymi kołami zamachowymi są obecne na rynkach Europy, a także na innych kontynentach"
- w wolnym tłumaczeniu znaczy to tyle, co: są dostępne w Polsce, Słowacji, Czechach, Ukrainie i częściowo w Rosji sięgając tym samym na inny kontynent (Azja).

4. Ilu jest producentów sprzęgieł z kołami dwumasowymi? Otóż jest ich trzech. Sachs, Luk i Valeo. W tym zestawieniu firma Luk jest potentatem, bo to w końcu jest ich konstrukcja. Sachs odpowiedział własną konstrukcją (podobną do Luk'a) i w pewnych aspektach lepszą, więc "dogonił" firmę Luk jako dostawcę na pierwszy montaż OE. Valeo sobie "nie poradziło" w tej konkrencji i maja o wiele mniejszy rynek OE od konkurencji, więc postanowili zaatakować aftermarket twierdząc, że dwumasy są be..., a ich zestawy ze sztwnym kołem dorównują parametrami, a nawet są lepsze od zestawów z dwumasem konkurencji.

5. Cytat: "Zestaw Valeo cech uje się wysoką niezawodnością spełniającą najwyższe wymagania. Przede wszystkim zawdzięcza to zastosowaniu tradycyjnego, sztywnego koła zamachowego, które jak wiadomo nie ma żadnych ruchomych elementów, dzięki czemu jest praktycznie bezawaryjne i znacznie odporniejsze na przegrzanie od dkz. Elementem tłumiącym wibracje, podobnie jak w przypadku tradycyjnych zestawów sprzęgieł, jest elastyczna tarcza. Jednak zastosowane w niej tłumiki drgań skrętnych są znacznie wydajniejsze, niż w zwykłych sprzęgłach."
- Odporniejsze na przegrzanie? A i owszem, tylko co się wcześniej przegrzeje - tarcza, docisk czy koło?
- Tłumiki drgań są wydajniejsze, niż w zwykłych sprzęgłach. Zgadza się, ale nie są wydajniejsze, niż w zestawach z oryginalnym dwumasem!!! Nikt mi nie powie, że cztery małe sprężynki w tarczy są wydajniejsze, niż dwie "gigantyczne" sprężyny obwodowe w dwumasie. Chociaż w tym artykule nikt mi tego nie wmawia..., choć oddźwięk pozostaje ...są znacznie wydajniejsze...

6. Zestawy Valeo dla ubogich? Na to wygląda. Kogo stać na wymianę dwumasu i nadal chce cieszyć się komfortem jazdy kupi Luk'a lub Sachs'a. Kto zaś jest zdecydowany "oddać" odrobinę komfortu i żywotności podzespołów układu napędowego w zamian za niższą cenę sprzęgła kupi Valeo ze sztywnym kołem.

7. Dlaczego w takim razie do kilku aut francuskich Valeo nadal dostarcza koła dwumasowe jako OE i do nich nie posiada w ofercie zamiennika ze sztywnym kołem? Kasa?

8. Dlaczego żaden z producentów samochodów nie stosuje tych zestawów Valeo na pierwszy montaż jako OE? Chodzi o zarabianie pieniędzy na częściach zamiennych? Może częściowo tak.

9. Audi poszło dalej i w niektórych modelach zastosowało koła dwumasowe w połączeniu ze skrzynią automatyczną bezstopniową. Po Co? Komfort?

PS1. W poście nie uwzględniłem opcji tuningu. Jeśli decydujesz się na tuning to odpuszczasz sobie w jakimś stopniu komfort i żywotność elementów przeniesienia napędu.

PS2. Nie pracuję dla firmy Valeo, Luk, Sachs, oraz dla żadnego serwisu ASO, ale znam branżę motoryzacyjną.
Jeśli będę zmuszony w swoim aucie wymienić koło dwumasowe i sprzęgło, to zamontuję identyczny zestaw jak ten z OE.

Są to moje spostrzeżenia i nikt nie musi się z nimi zgadzać.
wesol pisze:...Na 99% wystarczy w AHF i podobnych zmienic dwumas na jednomas (podawany niejednokrotnie na forum w roznych tematach). Tarcza i docisk moze zostac po podpasuje pod jednomasa...
Tarcza raczej nie może zostać, bo na tarczy z dwumasu jest szczątkowy tłumik drgań. Na zestawie ze sztywnym kołem taką tarczę szlag trafi momentalnie - tak mi się wydaje...
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 22:24 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 3 razy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob sie 01, 2009 12:51

AFN140KM pisze:wesol napisał/a:
...Na 99% wystarczy w AHF i podobnych zmienic dwumas na jednomas (podawany niejednokrotnie na forum w roznych tematach). Tarcza i docisk moze zostac po podpasuje pod jednomasa...

Tarcza raczej nie może zostać, bo na tarczy z dwumasu jest szczątkowy tłumik drgań. Na zestawie ze sztywnym kołem taką tarczę szlag trafi momentalnie - tak mi się wydaje...
Teoretycznie tak ale juz widzialem inne auta ze sztywnym calym sprzeglem i nie bylo problemow. Obawy sa o synchronizatory ale udzial sztywnego zamachu w niszczeniu skrzyni jest nawet mniejszy jak wywalonej dwumasy ktora moze zrobic duzo wiekszy "bigos". Dwumas z pokaznymi luzami wcale nie wplywa dobrze na cala reszte. Jest tak duze uderzenie ze nawet zrywa przyczepnosc tarczy do zamachu i docisku a co dopiero sie dziej ew skrzyni to mozemy przypuszczac. Najwiecej zalezy od kierowcy i od tego jak jezdzi. Jesli ktos caly czas eksploatuje auto drastycznie i strzelanie ze sprzegla to norma codzienna to masz racje ale jesli ktos tylko wykozystuje moc auta do wyprzedzania poza miastem czy tez "brania" wszystkiego co sie da w miescie miedzy swiatlami to skrzynia i cala reszta bedzi emiala sie dobrze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości