DragOOn pisze:...Znalazłem takie numery tych ulepszonych sprzegieł:
VALEO 826317
SACHS 3000 951 970...
Zapewne chodziło Ci o:
SACHS 3000 951 790
Adamm pisze:...http://swiatmotoryzacji.c...e=czytaj&id=695...
Moje zdanie na ten temat:
1. Widzicie kto pisał ten artykół? Pani z Valeo.
..:: autor: Sylwia Borek,
Valeo Service Eastern Europe ::..
2. O ile się orientuję to zestawy Valeo ze sztywnym kołem są projektowane i dostępne tylko dla rynku "Eastern Europe".
3. Cytat:
"Już od kilku lat komplety sprzęgieł Valeo będące alternatywą dla zestawów z dwumasowymi kołami zamachowymi są obecne na rynkach Europy, a także na innych kontynentach"
- w wolnym tłumaczeniu znaczy to tyle, co: są dostępne w Polsce, Słowacji, Czechach, Ukrainie i częściowo w Rosji sięgając tym samym na inny kontynent (Azja).
4. Ilu jest producentów sprzęgieł z kołami dwumasowymi? Otóż jest ich trzech. Sachs, Luk i Valeo. W tym zestawieniu firma Luk jest potentatem, bo to w końcu jest ich konstrukcja. Sachs odpowiedział własną konstrukcją (podobną do Luk'a) i w pewnych aspektach lepszą, więc "dogonił" firmę Luk jako dostawcę na pierwszy montaż OE. Valeo sobie "nie poradziło" w tej konkrencji i maja o wiele mniejszy rynek OE od konkurencji, więc postanowili zaatakować aftermarket twierdząc, że dwumasy są be..., a ich zestawy ze sztwnym kołem dorównują parametrami, a nawet są lepsze od zestawów z dwumasem konkurencji.
5. Cytat:
"Zestaw Valeo cech uje się wysoką niezawodnością spełniającą najwyższe wymagania. Przede wszystkim zawdzięcza to zastosowaniu tradycyjnego, sztywnego koła zamachowego, które jak wiadomo nie ma żadnych ruchomych elementów, dzięki czemu jest praktycznie bezawaryjne i znacznie odporniejsze na przegrzanie od dkz. Elementem tłumiącym wibracje, podobnie jak w przypadku tradycyjnych zestawów sprzęgieł, jest elastyczna tarcza. Jednak zastosowane w niej tłumiki drgań skrętnych są znacznie wydajniejsze, niż w zwykłych sprzęgłach."
- Odporniejsze na przegrzanie? A i owszem, tylko co się wcześniej przegrzeje - tarcza, docisk czy koło?
- Tłumiki drgań są wydajniejsze, niż w zwykłych sprzęgłach. Zgadza się, ale nie są wydajniejsze, niż w zestawach z oryginalnym dwumasem!!! Nikt mi nie powie, że cztery małe sprężynki w tarczy są wydajniejsze, niż dwie "gigantyczne" sprężyny obwodowe w dwumasie. Chociaż w tym artykule nikt mi tego nie wmawia..., choć oddźwięk pozostaje ...są znacznie wydajniejsze...
6. Zestawy Valeo dla ubogich? Na to wygląda. Kogo stać na wymianę dwumasu i nadal chce cieszyć się komfortem jazdy kupi Luk'a lub Sachs'a. Kto zaś jest zdecydowany "oddać" odrobinę komfortu i żywotności podzespołów układu napędowego w zamian za niższą cenę sprzęgła kupi Valeo ze sztywnym kołem.
7. Dlaczego w takim razie do kilku aut francuskich Valeo nadal dostarcza koła dwumasowe jako OE i do nich nie posiada w ofercie zamiennika ze sztywnym kołem? Kasa?
8. Dlaczego żaden z producentów samochodów nie stosuje tych zestawów Valeo na pierwszy montaż jako OE? Chodzi o zarabianie pieniędzy na częściach zamiennych? Może częściowo tak.
9. Audi poszło dalej i w niektórych modelach zastosowało koła dwumasowe w połączeniu ze skrzynią automatyczną bezstopniową. Po Co? Komfort?
PS1. W poście nie uwzględniłem opcji tuningu. Jeśli decydujesz się na tuning to odpuszczasz sobie w jakimś stopniu komfort i żywotność elementów przeniesienia napędu.
PS2. Nie pracuję dla firmy Valeo, Luk, Sachs, oraz dla żadnego serwisu ASO, ale znam branżę motoryzacyjną.
Jeśli będę zmuszony w swoim aucie wymienić koło dwumasowe i sprzęgło, to zamontuję identyczny zestaw jak ten z OE.
Są to moje spostrzeżenia i nikt nie musi się z nimi zgadzać.
wesol pisze:...Na 99% wystarczy w AHF i podobnych zmienic dwumas na jednomas (podawany niejednokrotnie na forum w roznych tematach). Tarcza i docisk moze zostac po podpasuje pod jednomasa...
Tarcza raczej nie może zostać, bo na tarczy z dwumasu jest szczątkowy tłumik drgań. Na zestawie ze sztywnym kołem taką tarczę szlag trafi momentalnie - tak mi się wydaje...