Załączanie turbiny powyżej 2200obr/min na II biegu....POMOCY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

farmerstain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sie 05, 2008 08:49
Lokalizacja: Tychy

Załączanie turbiny powyżej 2200obr/min na II biegu....POMOCY

Post autor: farmerstain » pt lip 31, 2009 13:43

Witam.
Na początku chciałbym się usprawiedliwić.
Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnie opisanego problemu z turbiną.
Za każdym razem gdy odpale autko, to jest mułowate i dopiero gdy przeciągnę go na I bigu do ok 2900obr/min, to włącza się turbinka (czuć nagły dopływ mocy - szarpnięcie) , a jeśli wczesniej zmienie bieg na wyższy, to muszę przeciągnąć do 2200 obr/min, by włączyła się turbinka. Tak czy tak, autku brakuje sporo mocy, gdyż max co można wyciągnąć to ok 140km/h i to z trudem. Mam to od jakiegoś czasu, wczesniej okazało się że wypadł wężyk z filtra powietrza, który doprowadzał powietrze do zaworka N75, tylko ze wtedy jeszzce autko kopciło, jak oszalałe... teraz juz nie kopci, ale brakuje mocy.Zaworek N75 przesmarowałem WD40 (taką porade najprostrzą znalazłem na forum).
Prawdopodobnie jutro zabiorę się za czyszczenie turbiny, choć kompletnie sie nie znam na tym...:( Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co to może być, to będę bardzo wdzięczny, bo nie chce jeszcze czegoś popsuć...
POMOCY....
Z góry dzieki.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 13:51

po pierwsze to dobrze gdybyś się przypatrzył na sztangę przy turbinie czy jest ona wciągana do oporu w stronę gruchy zaraz po odpaleniu silnika - jeśli nie jest wciągana całkowicie (a obstawiam, że tak właśnie jest) to trzeba wypiąć wężyk z N75 ten idący do gruchy przy turbinie i ustami zassać powietrze do siebie aby wytworzyć podcisnienie - druga osoba niech wtedy patrzy czy sztanga się będzie poruszać - jeśli nie to sprawdzić ręką czy sztangę da się swobodnie przesuwać bez żadnych zacięć w granicach 1,5 cm - jeśli tak to wymienić wężyk podciśnienia i sprawdzić ponownie zaciągając nim powietrze do siebie, jeśli będzie brak reakcji sztangi to będzie nieszczelna grucha podciśnienia przy turbinie - jeśli grucha okaże się być szczelna, przewód od niej do N75 również szczelny a sztanga będzie przy przesuwaniu nią ręką chodzić swobodnie w pełnym jej zakresie ruchu to znakiem tego uszkodzony jest albo N75 mechanicznie albo elektrycznie albo któryś z wężyków podciśnienia idący od pompy podciśnienia.
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 13:56 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

marcyez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 17:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcyez » pt lip 31, 2009 14:32

Witam, nie chcę być nieuprzejmy ale jakbyś czytał ze zrozumieniem posty to byś wywnioskował że trzeba auto podłączyć pod vaga.



farmerstain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sie 05, 2008 08:49
Lokalizacja: Tychy

Post autor: farmerstain » pt lip 31, 2009 14:35

czytam ze zrozumieniem i po podłączeniu do vaga, pokazał się błąd ze nie osiągnięto granicy doładowania, ale to było gdy był jeszcze wypiety weżyk z filtra. a poza tym nie wiem jak zrobić diagnostykę za pomocą programu : Polski VAG



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 16:32



Obrazek

farmerstain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sie 05, 2008 08:49
Lokalizacja: Tychy

Post autor: farmerstain » pt lip 31, 2009 20:24

Sprawdziłem jak radził Sztomel i wychodzi na to, że przewody są szczelne, gruszka też, ale jest mały problem.... sztanga bardzo ciężko chodzi i przemieszcza się nie 15 mm ale zaledwie jakieś 5-8mm.
Czy może być coś z zaworem upustowym turbiny..??
Czy poprostu w turbinie jest aż tyle nagaru, że ciężko chodzi zawór..??



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pt lip 31, 2009 21:50

Jesli twoje auto to nie AGR, to moga byc zapiekajace sie kierownice w turbo skoro sztanga tak ciezko chodzi.


User

farmerstain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sie 05, 2008 08:49
Lokalizacja: Tychy

Post autor: farmerstain » pt lip 31, 2009 21:54

moje auto to AHF, jeśli to zapiekające sie kierownice, to jak sie tego pozbyć i czy można coś uszkodzić przy okazji..??



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pt lip 31, 2009 21:59

trzeba wyjąć turbo na stół i wyczyscic.


User

farmerstain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sie 05, 2008 08:49
Lokalizacja: Tychy

Post autor: farmerstain » pt lip 31, 2009 22:04

ok, to juz zaczynamy coś wiedzieć...:)
a moze teraz troszke dokłądniejsze pytanka.
jak lepiej wyjąć turbo... górą czy dołem..??
czy przy rozbieraniu turbiny należy na coś uważać, żeby nie rozregulować..??
może znacie jakieś linki mogące pomóc przy takiej naprawie..??
Z góry dzieki....



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 22:59

na tej stronie znajdziesz opis kolegi stopi z demontażu turbiny a poniżej strony link do jej rozbiórki :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... faea371708


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości