wywala gumowy łącznik intercoolera i turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukistrach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 17:42
Lokalizacja: Pomiechówek

wywala gumowy łącznik intercoolera i turbiny

Post autor: lukistrach » czw lip 30, 2009 19:10

Probelm mam następujący. Zrobiła się dziurka w łączniku gumowym intercoolera i turbinu. Wymieniłem, ale jest tak, że podczas jazdy ciśnienie wywala ten gumowy łącznik, jakby nie było drożnego przelotu powietrza i tworzyło się duże ciśnienie. Zaznaczam, że wszystko założone zostało jak trzeba. Raz, drugi, trzeci i cały czas wywala. Zastanawiam się skąd tam takie ciśnienie.

Auto łapie notlauf od dwóch miesięcy. Od tej pory co zrobiła się ta dziura, przy gaszeniu auta słychać dziwne "furgotanie" w filtrze powietrza.

Odpiałem dziś rurę od intercoolera tą na górze i powietrze leci, rozkręciałem egr, też wyglada ok. Czy to turbina się kończy , nie wiem. Moze Wy wiecie???

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw lip 30, 2009 19:20

Jakie masz oznaczenie silnika?? Najlepiej jak bys logi wrzucil. Kiedy lapie notfaul po zerwaniu lacznika czy przed???


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

lukistrach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 17:42
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: lukistrach » czw lip 30, 2009 19:45

Mój silnik to ajm 115 km 1999 rok.prod.
notlaufa łapie od dwóch miechów a z gumą mam problem od kilku dni, własnie byłem przed chwilą jeszcze raz założyc tę gumę dokręciłem ile sił w łapach. Pojechałem się przejechać, pocisnąłem oczywiście i dosłownie strzeliło, coś musie być nie tak że takie ciśnienie powstaję.



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw lip 30, 2009 19:49

Raczej, unikaj jazdy na wysokich obrotach do czasu naprawy, turbo musi Ci nabijac zajebiste cisnienie a wczesniej nie bylo notfaula (prze strzalem). Masz VAG-a ??? Auto jedzie dobrze czy mulasto???
Ostatnio zmieniony czw lip 30, 2009 19:50 przez scols11, łącznie zmieniany 1 raz.



lukistrach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 17:42
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: lukistrach » czw lip 30, 2009 23:07

No właśnie to mnie dziwi, że turbo nie przechodzi w tryb awaryjny, ładuję do końca, coż czeka mnie znowu nielada wydatek, a tak mnie na diesla wkręcali....



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw lip 30, 2009 23:17

lukistrach pisze:No właśnie to mnie dziwi, że turbo nie przechodzi w tryb awaryjny, ładuję do końca, coż czeka mnie znowu nielada wydatek, a tak mnie na diesla wkręcali.
Spokojnie moze to nic wielkiego.
Postaraj sie zrobic logi i zapodaj zobaczymy co sie dzieje :bigok:


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

lukistrach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 17:42
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: lukistrach » czw lip 30, 2009 23:42

właśnie czytam różne posty i dowiedziałem się się, ze jeżeli turbina ma zapieczone kierownice może wytwarzać takie ciśnienie, które powoduję własnie takie historiw

a propo dzieki za miłe słowo :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lip 30, 2009 23:56

trzeba sprawdzić jakie wartości pokazuje czujnik ciśnienia doładowania.


Obrazek

Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Blade88 » pt lip 31, 2009 00:08

A ja mam inna teorie (nie wiem czy sluszna), w turbinie jest takie urzadzenie awaryjne ktore wypuszcza nadmiar cisnienia jesli dojdzie do przeladowania, chodzi o to ze jesli jedziemy na wysokich obrotach i turbina dziala wtedy na pelna pare to cale to cisnienie trafia do cylindrow, ale jezeli odpuscimy pedal gazu to wtedy turbina wciaz dziala na pelna moc sila bezwladnosci i wtedy to cisnienie musi gdzies ujsc, wtedy otwiera sie ten otwor bezpieczenstwa i niedopuszcza on do przeladowania, moze poprostu jest uszkodzony? i wtedy ten nadmiar cisnienia wywala ten lacznik gumowy


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 00:26

Blade88 pisze:A ja mam inna teorie (nie wiem czy sluszna), w turbinie jest takie urzadzenie awaryjne ktore wypuszcza nadmiar cisnienia
ta teoria nie ma zastosowania w turbinie VNT jaką posiada przy silniku lukistrach.


Obrazek

lukistrach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 17:42
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: lukistrach » pt lip 31, 2009 12:19

jak mam zmierzyć te wartości ??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 12:35

VAG-COM-em robiąc logi dynamiczne, wartość aktualna ciśnienia doładowania będzie widoczna w grupie 011.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 127 gości