[MK3 Vento TD AAZ] Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

[MK3 Vento TD AAZ] Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego

Post autor: tomecki83 » wt lip 28, 2009 16:02

Witam wszystkich!!:)
Tak jak w temacie, moje Vento męczy zbyt wysoka temperatura płynu chłodniczego dochodząca podczas jazdy do 100 st. C a nawet więcej. Podczas postoju temp. oscyluje w granicach normy, tj. 90st. C . Dopiero podczas jazdy , przy pokonywaniu wzniesień lub jazdy z obciążeniem(np. przyczepka) temperatura skacze do góry?Jaka może być tego przyczyna?Zrobić płukanie układu chłodniczego?Czy może pompa wody do wymiany? A może termostat badziewny był założony? Myślałem jeszcze nad złym kątem wtrysku ustawionym na pasku rozrządu podczas jego wymiany (auto jakby troche ciężej odpala na ciepłym silniku)?Proszę o wszelką porade i pomoc.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lip 28, 2009 16:43

tomecki83 pisze:auto jakby troche ciężej odpala na ciepłym
Objaw zbyt pużnego konta wtrysku;poluzuj pompę wtryskową i daj ok 1 -1,5mm w stronę silnika ,zaznacz sobie wcześniej jak było ,jak będzie lepiej to dokładnie trzeba na zegar ustawić.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » wt lip 28, 2009 16:50

Dzieki wielkie za porade:) To pozostaje tylko sprawa tej wysokiej temp płynu chlodniczego :/ Troche mnie to już denerwuje , a nie chce żeby mi w końcu szlag trafił silnik :/

[ Dodano: 28 Lip 2009 16:51 ]
A jak wygląda ustawianie kąta wtrysku na "zegar" możesz mi mniej wiecej opisać tą czynność?:)



77Marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: 77Marek » wt lip 28, 2009 19:15

Wymień termostat. A jeśli to nie pomożę to może być to wina pompy wody.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lip 28, 2009 20:18

tomecki83 pisze:możesz mi mniej wiecej opisać tą czynność?
Wszystko na ten temat zostało już napisane proszę bardzo http://www.audi80.pl/16td-all-jak-ustaw ... 1t+wtrysku i tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 1t+wtrysku A co do temp.powyżej 100stopni to już przy 95stopniach powinien ci się załączyć wentylator .Skoro ci się nie włącza to masz czujnik w chłodnicy do wymiany
Ostatnio zmieniony wt lip 28, 2009 20:30 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » wt lip 28, 2009 20:37

Mam jeszcze jedno pytanie... Czy termostat w AAZ wymieni się bez demontażu alternatora??Bo widziałem że pompa wody jest właśnie pod nim i zerknąłem tak od góry na pompe i troche ciężko sie tam dostać. Chyba że od dołu spróbować ;)



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt lip 28, 2009 21:11

tomecki83, miałem takie same objawy jak piszesz i winny był termostat, nie trzeba odkręcać altka tylko pompe wspomagania, termostat jest za plastikowym króćcem. polecam kupić firmy "wahler"


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lip 28, 2009 21:13

tomecki83 pisze:Chyba że od dołu spróbować
Raczej tak ,od góry cięzka sprawa


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt lip 28, 2009 21:14

zbyt późny kąt wtrysku moze równierz powodować grzanie się auta ale przy seryjnym silniku nie powienno dochodzic do 100, warto też przyjżeć sie chłodnicy czy nie jest zatkana i pomopie wody [jeżeli widać przelewający się płyn w zbiorniczku z cienkiego przewodu to powinna być ok]


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » śr lip 29, 2009 18:29

Dziękuje bardzo za pomoc i fachową porade :)Jak tylko znajdę trochę czasu to biorę się za to.Pozdrawiam!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości