Duża awaria silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Duża awaria silnika
Witam
W ten weekend nastąpiła w moim golfie poważna awaria. Podczas jazdy coś "gruchnęło" i silnik zaczął momentalnie tracić moc i chodzić jak traktor. Od razu zatrzymałem się i wezwałem pomoc drogową. Auto przewiozłem do serwisu VW w Wrocławiu. Tam po sprawdzeniu okazało się,cytuję, że:
"Nastąpiło uszkodzenie hydraulicznego popychacza wydechowego 1 cylindra (prawdopodobnie w wyniku zatarcia) w wyniku uszkodzenia popychacza nastąpiło także uszkodzenie krzywki wałka rozrządu i gniazda popychacza oraz zaworu. Ze względu na tak powstałe uszkodzenia głowica silnika kwalifikuje się do wymiany wraz z nowym zestawem rozrządu (stary został przeciążony)
Koszt głowicy 5500
Koszt uszczelki głowicy, śrub i uszczelek kolektorów 560
Koszt zestawu: rozrząd z pompą wody i paskiem klinowym 1230"
Plus oczywiście robocizna
Auto jest z 2002 roku, ma przejechane 11800, było kupione w salonie i wszystkie przeglądy były robione w autoryzowanym serwisie VW. Na 90000 miał wymieniony cały rozrząd.
Chciałbym się zapytać co sądzicie o tej awarii, kosztach. Czy przyczyną mógł być jakiś błąd w poprzednich serwisach. Ogólnie o radę odnośnie całej sytuacji. Dodam jeszcze, że auto nigdy nie miało jakiejkolwiek awarii, było jeżdżone bardzo spokojnie. Rzadko kiedy powyżej 120-130km/h
Z góry dziękuję za pomoc!
W ten weekend nastąpiła w moim golfie poważna awaria. Podczas jazdy coś "gruchnęło" i silnik zaczął momentalnie tracić moc i chodzić jak traktor. Od razu zatrzymałem się i wezwałem pomoc drogową. Auto przewiozłem do serwisu VW w Wrocławiu. Tam po sprawdzeniu okazało się,cytuję, że:
"Nastąpiło uszkodzenie hydraulicznego popychacza wydechowego 1 cylindra (prawdopodobnie w wyniku zatarcia) w wyniku uszkodzenia popychacza nastąpiło także uszkodzenie krzywki wałka rozrządu i gniazda popychacza oraz zaworu. Ze względu na tak powstałe uszkodzenia głowica silnika kwalifikuje się do wymiany wraz z nowym zestawem rozrządu (stary został przeciążony)
Koszt głowicy 5500
Koszt uszczelki głowicy, śrub i uszczelek kolektorów 560
Koszt zestawu: rozrząd z pompą wody i paskiem klinowym 1230"
Plus oczywiście robocizna
Auto jest z 2002 roku, ma przejechane 11800, było kupione w salonie i wszystkie przeglądy były robione w autoryzowanym serwisie VW. Na 90000 miał wymieniony cały rozrząd.
Chciałbym się zapytać co sądzicie o tej awarii, kosztach. Czy przyczyną mógł być jakiś błąd w poprzednich serwisach. Ogólnie o radę odnośnie całej sytuacji. Dodam jeszcze, że auto nigdy nie miało jakiejkolwiek awarii, było jeżdżone bardzo spokojnie. Rzadko kiedy powyżej 120-130km/h
Z góry dziękuję za pomoc!
- tomekzabrze
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
- cosmoo
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
- Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
- Kontakt:
to ma raczej wiecej wspólnego z delikatną jazdą i zapieczonymi kierownicami w turbo niż z awarią, którą opisałeś powyżej.greatwyrm pisze:Tak, nie było z nim żadnych problemów. Auto jeździło bez problemu. Możliwe, że był problem z netlauf bo czasami jak się szybko jechało spadała mu moc. Może to ma coś wspólnego z awarią.
[b]The discipline of writing something down is the first step toward making it happen.[/b]
no tak czyli mam rozumieć, że to wina spokojnej jazdy? A co do silnika to 1,9 110km Chciałem się dowiedzieć czy koszty które podał serwis są normalne czy przesadzone. Czy nie lepiej kupić nowy silnik. Oraz czy awaria mogła być spowodowana jakimś błędem w poprzednim serwisie. Z tego co wiem silniki tak po prostu się nie zacierają.
Ostatnio zmieniony wt lip 28, 2009 20:13 przez greatwyrm, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomekzabrze
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
Ta awaria nie jest tym spowodowana ale ogólnie te silniki nie lobią takiej jazdy. Turbo trzeba przedmuchać.greatwyrm pisze:no tak czyli mam rozumieć, że to wina spokojnej jazdy?
W salonie tego nie rób bo szkoda kasy, to przecież połowa wartości samochodu (nie chce wiedzieć ile tam się płaci za roboczogodzinę). Znaleźć dobrego mechanika który ma o tym pojecie i szukać części na wymianę. Wymiana silnika ryzykowna bo nie wiadomo co się dostanie.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Zaraz zaraz>>>>>>>>>> czyli jak szklankopopychacz stuka to >>> zgina się zawór lub zaciera się jego gniazdo???????????? No większej pie.... to ja nie słyszałem >>>>> kto takie bajki opowiada????????? Słychać tylko klepanie>cykanie > ja jak zawór się zgina to pasek rozrządu przeskakuje i zawór natrafi na tłok! Castrol w ASO lany jest z beczki > i pełne uszanowanie dla ASO VW > no ale ja wole Mobil S dla tdi lub Motul > Castrolem raz szklanki zabiłem!
Przeliczam: Nowe popychacze z allegro 160 zł + przesyłka > do nich nowe uszczelniacze zaworów około 16 zł w sklepie > robocizna około 150 zł > i finito!!!!!!!
hehe > najprościej wymienić wszystko na nowe > ale czy jest to najtaniej???????
greatwyrm, Castrol z ASO = złomowisko!
Pozdrowionka!
Przeliczam: Nowe popychacze z allegro 160 zł + przesyłka > do nich nowe uszczelniacze zaworów około 16 zł w sklepie > robocizna około 150 zł > i finito!!!!!!!
hehe > najprościej wymienić wszystko na nowe > ale czy jest to najtaniej???????
greatwyrm, Castrol z ASO = złomowisko!
Pozdrowionka!
Ostatnio zmieniony śr lip 29, 2009 02:37 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
witam,
mi pękł wałek w aucie podanym w profilu, taki sam silnik. Naprawa z robocizną:
- splanowana głowica z innego auta + wałek + uszczelniacze + zawory+ tłoki = 700 zł
- demontaż, montaż, kupno uszczelek - w sumie mi wyszło 1550 zł tyle że też miałem wymieniany rozrząd 3,5 tysiąca km przez uszkodzeniem.
Do dzisiaj śmiga
Pozdrawiam
mi pękł wałek w aucie podanym w profilu, taki sam silnik. Naprawa z robocizną:
- splanowana głowica z innego auta + wałek + uszczelniacze + zawory+ tłoki = 700 zł
- demontaż, montaż, kupno uszczelek - w sumie mi wyszło 1550 zł tyle że też miałem wymieniany rozrząd 3,5 tysiąca km przez uszkodzeniem.
Do dzisiaj śmiga
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lip 29, 2009 12:45 przez marcyez, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
fleshu, jak sie rozwalila szklanka to gniazdo szklanki w glowicy tez mogla uszkodzic i wtedy glowica do wymiany.
Do autora tematu odpusc serwis, kup glowice, kompletna bez wtryskow, ok 800zl, nowy rozrzad jakies 600-800zl za czesci, jedz do dobrego mechanika zeby poskladal i zmien olej na mobil 1 lub inny, wymiany co 15kkm.
Do tego uszczelki, sruby glowicy, planowanie.
za robocizne zaplacisz ok 300-500zl a nie grube tys w serwisie.
Do autora tematu odpusc serwis, kup glowice, kompletna bez wtryskow, ok 800zl, nowy rozrzad jakies 600-800zl za czesci, jedz do dobrego mechanika zeby poskladal i zmien olej na mobil 1 lub inny, wymiany co 15kkm.
Do tego uszczelki, sruby glowicy, planowanie.
za robocizne zaplacisz ok 300-500zl a nie grube tys w serwisie.
Ostatnio zmieniony śr lip 29, 2009 14:04 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości