dymienie przy dynamicznej jezdzie..

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob maja 19, 2007 21:24
Lokalizacja: PO

dymienie przy dynamicznej jezdzie..

Post autor: p » wt kwie 21, 2009 22:24

Ostatnio zauwazylem ze moj TDI dymi przy dynamicznej jezdzie nie mowie tutaj nawet o pelnym bucie ale przy np gazie do polowy i wiecej. Z tym ze dymienie pojawia sie w nocy na swiatlach innych samochodow w dzien nie widze dymu w lusterku no ale w nocy widac ten dym konkretnie. W czym moze tkwic problem? Moze w dzien tez dymi tylko nie jestem w stanie tego zauwazyc w lusterku? Auto seria wszystkie oleje filtry swiezutkie, oleju od wymiany do wymiany nie dolewam auto rozgrzewane i chlodzone. Lubie miec w aucie wszystko tip top wiec zastanawiam sie o co chodzi
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 22:32 przez p, łącznie zmieniany 1 raz.


MKIV ALH

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » wt kwie 21, 2009 22:27

nie ma innej opcji zeby TDi nie dymilo... umiarkowane dymienie widoczne w nocy to norma ktorej nie ma co sie bac...


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt kwie 21, 2009 22:53

PiotrusVW pisze:nie ma innej opcji zeby TDi nie dymilo... umiarkowane dymienie widoczne w nocy to norma ktorej nie ma co sie bac...
A to ciekawe co mówisz , bo według mnie sprawny TDI zwłaszcza w serii nie powinien dymić, no chyba ze jest to tylko chwilowy bąk , ale nie non stop dymienie.

p, przyczyn moze być wiele od nieszczelności w dolocie po lejące wtryski


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr kwie 22, 2009 00:37

Może sobie trochę oleju odma zasysa. No ale przyczyn może być wiele tak jak wcześniej napisał kolega.



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » śr kwie 22, 2009 06:09

napisalem UMIARKOWANE chyba no nie??


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

krzys887
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 21:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

u mnie tez dymienie w nocy

Post autor: krzys887 » śr kwie 22, 2009 09:36

Koledzy ja mam to samo - w nocy w lusterku widze chmurke a w dzien nic nie widac. To oznacza ze dym jest dosc przezroczysty skoro nie widac go w dzien to chyba nie jest zle - wszystko sie spala jak nalezy. Mam racje ?? Bynajmniej ja sie tym nie przejmuje :-).



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr kwie 22, 2009 10:02

homsky pisze:A to ciekawe co mówisz , bo według mnie sprawny TDI zwłaszcza w serii nie powinien dymić, no chyba ze jest to tylko chwilowy bąk , ale nie non stop dymienie.
ja w sumie jeszcze nie spotkałem diesla który przy ostrzejszym bucie by nie dymił.. u mnie też czasem porządnie przykopci przy mocnym depnięciu, ale jak dla mnie to normalne.. duża dawka paliwa = dymek ;)



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » śr kwie 22, 2009 10:02

Koledzy ja mam to samo - w nocy w lusterku widze chmurke a w dzien nic nie widac. To oznacza ze dym jest dosc przezroczysty skoro nie widac go w dzien to chyba nie jest zle - wszystko sie spala jak nalezy. Mam racje ?? Bynajmniej ja sie tym nie przejmuje
czy wy wogole czytacie co piszecie ?? jak masz zobaczyc dym w dzien jak swieci słońce ?? w nocy najlpiej to widać jak jedzie ktoś z xenonem najlepiej doświetla. mi na pełnym bucie powyżej 3,5 k obrotów dymi zdrowo :D


Obrazek

krzys887
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 21:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: krzys887 » śr kwie 22, 2009 23:28

KonradzikIV pisze:
Koledzy ja mam to samo - w nocy w lusterku widze chmurke a w dzien nic nie widac. To oznacza ze dym jest dosc przezroczysty skoro nie widac go w dzien to chyba nie jest zle - wszystko sie spala jak nalezy. Mam racje ?? Bynajmniej ja sie tym nie przejmuje
czy wy wogole czytacie co piszecie ?? jak masz zobaczyc dym w dzien jak swieci słońce ?? w nocy najlpiej to widać jak jedzie ktoś z xenonem najlepiej doświetla. mi na pełnym bucie powyżej 3,5 k obrotów dymi zdrowo :D
KonradzikIV zalezy jakiego koloru jest ten dymek ;).



mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pn lip 27, 2009 16:42

Podepnę się do tematu.
U mnie też dyyymi. Jak mocno przycisnę to w dzień też widać dobrze rozwianą szarą chmurę w lusterku (słabo ale widać). W nocy w światłach innych bardzo dobrze widach dym. Oleju wziął mi 1L przez 5tyś km. Z tym że jeżdżąc do 120km/h dynamicznie ale bez szaleństw prawie nie bierze oleju. Jak dobijam do 140km/h to po trasie zawsze troszkę brakuje.
Autko ma moc. Pali w normie. Turbinka jest lekko spocona na czarno.
Mocne dymienie zaczęło się w momencie gdy zwiększyłem lekko dawkę paliwa (obróciłem boost pin). Dawkę zwiększyłem gdyż miał problem z dynamicznym ruszeniem z miejsca i bardzo drżał przy ruszaniu (nawet po zwiększeniu obrotów jałowych na 920). Po zwiększeniu dawki jest na granicy trzęsienia ale zaczął dymić. Macie jakieś propozycje ? Mi się pomysły kończą...



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn lip 27, 2009 21:24

mihmih, łoooł > Czyli liczymy zmiany średnio co 12 tyś > wychodzi nam że twój silniczek przegryzie ponad 2 litery oliwy > łącznie masz 4 w silniku >>>> mało ci zostanie! Wypnij odmę i patrz co się z olejem dzieje >>> poszperaj dokładnie przy silniku (wycieki?) >>> jeżeli nadal będzie przejadał to sprawdzamy zbiorniczek z płynem chłodzącym (czy nie ma w nim oliwki) i luzy na turbince.



mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pn lip 27, 2009 21:55

fleshu pisze:mihmih, łoooł > Czyli liczymy zmiany średnio co 12 tyś > wychodzi nam że twój silniczek przegryzie ponad 2 litery oliwy > łącznie masz 4 w silniku >>>> mało ci zostanie! Wypnij odmę i patrz co się z olejem dzieje >>> poszperaj dokładnie przy silniku (wycieki?) >>> jeżeli nadal będzie przejadał to sprawdzamy zbiorniczek z płynem chłodzącym (czy nie ma w nim oliwki) i luzy na turbince.
Wygląda to tak:
- olej dolewam więc nie ma tak że mało zostanie ;) mam 15W40 więc wymiana co 8tys.
- plam oleju nie zostawia, jedynie trochę poci się przy turbo.
- turbina na wirniku luzu nie ma,
- w zbiorniczku oliwy nie ma a płynu nie ubywa.

Moje obserwacje i wnioski wskazują na kończące się sprzęgło lub słabą pompę paliwową gdyż dopiero przy "za dużej" dawce jest w stanie płynnie ruszyć ... i przy okazji zakopcić.
Czy dobrze kombinuje ? Czy to nie ten kierunek ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości