Turbina czy przepływomierz - AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Turbina czy przepływomierz - AJM

Post autor: zajac » śr lip 22, 2009 20:25

Witam

Taka sprawa: turbo przy agresywnej jeżdzie w ok 3 obr przestaje ładować na chwile i wyczuwalny jest spadek momentu obr, vag tez to potwierdza, a przy normalnym powiedzmy mniej agresywnym przyspieszaniu do konca nie ma tego efektu braku momentu to czy to wina turbosprezarki czy przeplywomierza?


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 22, 2009 20:28

wina turbosprężarki i/lub a raczej lub całego jej sterowania podciśnieniem jak i możliwymi nieszczelnościami w dolocie, przepływkę zostaw w spokoju.


Obrazek

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw lip 23, 2009 00:11

zajac pisze:przy agresywnej jeżdzie w ok 3 obr przestaje ładować na chwile i wyczuwalny jest spadek momentu obr
a powyżej tych obrotów jest lepiej? ciągnie tak jak powinien?
kierownice w turbinie mogą stać... albo przy dużym ciśnieniu gdzieś z dolotu ucieka powietrze



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » czw lip 23, 2009 00:21

Miałem to samo od 3tyś spadek mocy a od 3,5tys dalej ciągnął, zaczałem lac lepsze paliwko i przegoniłem auto kilka razy porządnie zawsze gdy tylko była okazja i sie poprawiło teraz ten spadek czuje dopiero jak mam w aucie 4 osoby a gdy jade sam nie czuje tego. Tu moje stare logi http://rtnet.pl/vaglog/forest8615_159.html nowych niestety nie mam.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » pt lip 24, 2009 23:11

no jest podobna dziura jak u mateo86, w sumie z paliwem probowałem bo leje V-powera i Verwe Orlenu, wiec nie wiem, sprawdze jeszcze czy gdzies nie ma nieszczelności


a dziś zaobserwowalem jedna rzecz, własnie wracalem do domu na zewnatrz juz nie tak gorąco i zjawisko dziury nie wystepuje, a przynajmniej jest praktycznie nie odczuwalna
wiec wtf?


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » sob lip 25, 2009 01:43

Witam

Przeczytałem ten post pare dni temu i pomyslałem ze sprawdze. Tez mam AJMa i przekopałem go ostro na maxa do 4 k obr i szczerze mówiąc nie miałem jakiegos dziwnego spadku mocy. Szedł równo cały czas i nic nie jęczał. Mozlewe jest takie cos w trakcie przekładania biegów jak zrobisz to za wolno to wiadomo ze turbo napedzne jest spalinami i jak silnik zejdzie z obrotów za duzo to bedzie trzeba odczekac chwile jak znowu turbawka napompuje powietrza i znów bedzie max kop. Dlatego jak gdzieś ostro smigasz to staraj sie maxymalnie jak najszybciej przekładać bieki. Wtedy nie odczujesz chwilowego spadku mocy w duzym stopniu.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob lip 25, 2009 10:36

Zimny Chirurg, to nie chodzi o spadek momentu obrotowego po wysprzegleniu tylko w trakcie kiedy turbo dmucha


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » sob lip 25, 2009 21:37

Wiem :)
I tez pisałem ze mam płynny przyrost mocy i nie stwierdziłem spadku przy wchodzeniu na wysokie obroty. Ciągnie równo i płynnie.

Pozdro.

ZC



mr.mark
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 18:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mr.mark » sob lip 25, 2009 22:23

U mnie tez wystepuje dziura w doladowaniu. Za to w zakresie ok 2200 obr. potemciagnie choc mam wrazenie ze tez nie za rowno.
Co do zmiany biegow/szybkich zmianach po ponownym wcisnieciu gazu mam takze przerwe chwilowa za nim zacznie ciagnąc.
Tu jest link jak to u mnie wyglada: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222235

Bede zabieral sie za czyszczenie turba i wywalenie katalizatora zobacze co bedzie wteddy sie dzialo.
Bede sledzil Twoj temat bo jestem ciekaw co z tego wyjdzie....
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 22:24 przez mr.mark, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt sie 04, 2009 17:20

dziś auto odebrałem po czyszczeniu turbiny i ukladu dolotowego z Monster Serwis w Krakowie no i musze powiedzieć ze czuc ogomna roznice po czyszczeniu.

Auto lepiej sie wkreca i czuc, że lepiej ładuje, poprawiła sie elastyczność i teraz ciągnie bez zatrzynywania i mulenia.

Byla czyszczona turbina, kolektor ssacy, przepustnica, wszystkie rury dolotowe oraz intercooler.

polecam taki zabieg, tyle ze jest jeden mały szkopuł jesli turbina byla przegrzana i ogolnie jest juz bardzo licha czyszczenie moze sie skonczyc pogrzebem sprezarki bo czesto tzyma sie ona tylko na nagarze


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
*daniel*
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: wt sty 24, 2006 12:15
Lokalizacja: z garażu
Kontakt:

Post autor: *daniel* » wt sie 04, 2009 20:00

ile taki zabieg??


moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90

carlos58
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt sie 04, 2009 22:03
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: carlos58 » wt sie 04, 2009 22:16

Ja mam podobny problem otóż po osiągnięciu ok 3000 obrotów turbo siada i nie chodzi mi o dziurę tylko moc całkowicie spada, na komputerze pokazało bład regulacji cisnień, proszę o poradę co może być nie tak oraz jak to można naprawić
2 kwestia to taka że od chwili kiedy kupiłem moje auto wogóle nie świeci mi komputer pokładowy, tutaj też proszę o porady.
Moje auto to Golf IV 1.9 TDI 2000r 116KM 6-biegowa skrzynia



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt sie 04, 2009 23:58

*daniel* pisze:ile taki zabieg??
kwestia dogadania sie, ja mam małą promocję.

carlos58, wydaje mi sie ze u ciebie chyba wystepuje notlauf, poszukaj po forum bo było sporo tematow o tym


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr sie 05, 2009 01:26

Ten chwilowy spadek mocy występuje w autkach z klimą > sprężarka odpina sprzęgło podczas nagłych przyśpieszeń > ale u siebie zaobserwowałem sposób na zniwelowanie tego efektu > zakręciłem sztangę (skracając) do etapu igraniczenia 140km max > następnie odkręcałem powoli robiąc logi > no i trafiłem na punkt bez utraty > ale mam pewność ze sztanga się nie zacina > pozostałe przypadki to wieszanie się kierownic > dodam że w moim pyrtku > kat out, odma out, kolektor czysty > od roku brak Not-a.
Pamiętajcie że turbo się nie zatrzymuje > ono cały czas się kręci > VNT pracuje na każdym biegu > a nie w zakresie całego przyśpieszania > a vnt zapycha się olejem albo dawką albo zabitym katalizatorem > jeżeli wykluczymy te sprawy a VNT jeszcze chodzi nawet trochę to samo się wyczyści > reszta to uszkodzenia mechaniczne.

[ Dodano: 05 Sie 2009 01:29 ]
zajac, > no i jeszcze ci napisze > skoroczyścili te rzeczy które napisałeś > to odpinaj odmę > bo to ona leje > będziesz się cieszył przez grube lata że autko tak śmiga > a nie przez miesiąc!.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 276 gości