Rozrząd-Pomocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » sob lip 25, 2009 20:27

Nie jest tak źle jak mogło być :D... tłoki nie draśnięte głowica cała ,tylko 2 zaworki delikatnie podgięte.
Jeśli chodzi o uszczelke to jeszcze sie musze zastanowić...
Ale jak to mówią zawsze jest jakiś zonk :chytry:
Do ustawienia rozrządu 1 tłok musi być w GMP czyli tak:
Obrazek
a tymczasem gdy ustawie znak
Obrazek
jest tak
Obrazek
i tak sie zastanawiam co z tym zonkiem zrobić



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » sob lip 25, 2009 20:53

spróbuj pokręcić do okola czy nie masz tam czasem drugiego znaku


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » sob lip 25, 2009 21:20

Poszukam na pewno. ale wątpie tyle razy kręciłem tym kołem inic więcej nie było:(
Najwyżej zrobie sobie znak przy GMP i jak skręce silnik to złoże rozrząd według mojego znaku



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 25, 2009 22:52

A jak masz 1wszy tłok w GMP,to jaki pojawia się znak?
U mnie w 1V jest tylko takie nacięcie jak po przecinaku,czyli takie jak na twojej fotce z białą farbą.
Kurcze robiłem kiedyś JRa,ale tam był taki znak (jak ten niżej) osobno i w innym miejscu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » sob lip 25, 2009 22:54

Kiedy 1 tłok jest w GMP to na kole nie ma zadnego znaku
Wcale bym sie nie zdziwił gdyby sie okazało ze np koło jest z innego auta..juz nie raz mnie zaskakiwał ten samochód
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 23:00 przez Gwardia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 25, 2009 23:02

Gwardia pisze:Kiedy 1 tłok jest w GMP to na kole nie ma zadnego znaku
W takim razie ktoś nieźle pomodził przy tym motorze.
Hmm,koła zamachowego raczej nie da się przykręcić w innym położeniu,chyba,że pochodzi od innego silnika,ale tego to akurat nie jestem pewien.
Kurcze,może zrób jakiś znak na kole w położeniu 1szego tłoka w GMP...
Dziwne,co najmniej dziwne... :kac:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » sob lip 25, 2009 23:09

Michaś_1977 pisze: Hmm,koła zamachowego raczej nie da się przykręcić w innym położeniu,chyba,że pochodzi od innego silnika,ale tego to akurat nie jestem pewien. :kac:
jak juz pisałem wcale by mnie to nie zdziwiło... ogólnie teraz moge ocenić ze poprzednio ten samochód nie miał łatwego zycia :axe:
co do znaku do tez tak myślałem zeby zrobic swój własny :grin:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 25, 2009 23:20

Gwardia pisze:co do znaku do tez tak myślałem zeby zrobic swój własny :grin:
Może nie będzie to tak jak w książce napisane,ale "lepszy rydz,niż nic" :?
Będziesz musiał o tym pamiętać,żeby kiedyś znów nie narobić bigosu :grin:
Z tego wszystkiego,to poszperam w moim "archiwum",jak mogło do czegoś takiego dojść.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

mnichu33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mnichu33 » sob lip 25, 2009 23:47

a ja mam pytanie - jak zdejmowałeś koło zębate wału rozrządu to był tam klin czy tylko sam stożek ? właśnie też wywaliłem głowice i odkręciłem kółko było na stożku ale w środku było wycięcie na klin i teraz mam młyna jak je założyć aby rozrząd był dobrze ustawiony ( tzn na wałku jest otwór na klin a w kole go nie ma silnik TD )



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 26, 2009 00:27

mnichu33, tam ma być sam stożek i nie sugeruj się frezem na klina.Wałek blokujesz z drugiej strony kawałkiem płaskownika o grubości 5mm,zakładasz pasek,napinasz rolkę i wtedy dokręcasz koło na wałku rozrządu.
Masz wszystko na poprzedniej stronie (schemat) :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

mnichu33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mnichu33 » ndz lip 26, 2009 15:10

Michaś_1977 pisze:mnichu33, tam ma być sam stożek i nie sugeruj się frezem na klina.Wałek blokujesz z drugiej strony kawałkiem płaskownika o grubości 5mm,zakładasz pasek,napinasz rolkę i wtedy dokręcasz koło na wałku rozrządu.
Masz wszystko na poprzedniej stronie (schemat) :bigok:
Michaś dzięki Ci bardzo - a jeszcze powiedz mi czy w turbinie czyści się łopatki ? bo jak mam ją już odkręconą to może warto tam poczyścić ...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 26, 2009 15:28

mnichu33 pisze:a jeszcze powiedz mi
Yyyyy,a jak mam to zrobić :rotfl: ???
mnichu33 pisze:w turbinie czyści się łopatki ? bo jak mam ją już odkręconą to może warto tam poczyścić ...
Możesz ją jedynie umyć.Nic nie należy skrobać,ścierać drapać,bo na każdej łopatce jest taka sama ilość nagaru.Z jednej usuniesz mniej,z innej więcej i wirnik straci wyważenie,a uwierz mi,że niewiele trzeba,by tak się stało.Taki zabieg,to zadanie dla specjalisty od turbin :wink:
Same muszle możesz wyczyścić nawet do białości,ale łopatki zostaw w spokoju.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » ndz lip 26, 2009 15:57

W sumie moim zdaniem jeśli działa a nie widać na niej zadnych uszkodzeń to lepiej zostawić ją w spokoju :chytry:



mnichu33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mnichu33 » ndz lip 26, 2009 16:07

tak pytam bo widziałem jak to czyścić w turbinach ze zmienną geometrią ....... jest opis na forum doskonały a.... i jeszcze jedno jak zakładacie klamry(sprężyny) od kolektora do tłumika ??? jest jakiś przyrząd czy jakoś tak domowym sposobem
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 16:17 przez mnichu33, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 240 gości