Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » ndz cze 07, 2009 20:49

raczyk2 pisze:U mnie gwizda od niskich obrotów. Wczoraj wyciołem kata ale to nic nie pomogło. Moje turbo nie wali oleji nie ma luzów na wirniku tylko na geometri.
:gora: Wycięcie katalizatora powoduje właśnie, że słychać gwizd turbiny przy wydechu...


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » ndz cze 07, 2009 23:34

Maniutek ja też nieszkam na podlasiu i turbo mi gwizda (nich gwizda aby dobrze działało)
Panowie nie wiem co sie dzieje po czyszczeniu turbiny przeładowanie zdaża sie o wiele częsciej. Jak tylko sie zagrzeje silnik 120 i tryb awaryjny, zdaża się ze jade 110 minimalnie porusze pedałem gazu i auto juz jest na mule bez turbiny (na zimnym nie ma zadnych problemów) ale po złapaniu temperatury na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania przerywa tak jak by silnik nie dostawal powietrza na ulamki sekund nastepnie tryb awaryjny. Czy łopatki zmiennej geometri mogą mieć luzy mechanik powiedział ze sa już wychodzenie i maja luzy. W salonie za turbo nowe chcą 6,5koła jak oddam stare to 4,2koła czy pozostała juz tylko regeneracja? Panowie doradżcie prosze



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pn cze 08, 2009 09:03

raczyk2 pisze:Maniutek ja też nieszkam na podlasiu i turbo mi gwizda (nich gwizda aby dobrze działało)
Panowie nie wiem co sie dzieje po czyszczeniu turbiny przeładowanie zdaża sie o wiele częsciej. Jak tylko sie zagrzeje silnik 120 i tryb awaryjny, zdaża się ze jade 110 minimalnie porusze pedałem gazu i auto juz jest na mule bez turbiny (na zimnym nie ma zadnych problemów) ale po złapaniu temperatury na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania przerywa tak jak by silnik nie dostawal powietrza na ulamki sekund nastepnie tryb awaryjny. Czy łopatki zmiennej geometri mogą mieć luzy mechanik powiedział ze sa już wychodzenie i maja luzy. W salonie za turbo nowe chcą 6,5koła jak oddam stare to 4,2koła czy pozostała juz tylko regeneracja? Panowie doradżcie prosze
:gora: W serwisie takich rzeczy się nie kupuje. Prtoponuję zajrzeć na Allegro np tutaj:
http://www.allegro.pl/item647740463_tur ... eetle.html

Zadzwonisz, dogadasz się, może przyjmie w rozliczeniu używaną


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » pn cze 08, 2009 22:26

Dzięki bronko za tyle to moge kupić pozdro



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » śr lip 22, 2009 12:09

Koledzy mam takie pytanie. Ostatnio w mojej Ibizie 1.9TDI ASV 110 2000r. Poszło turbo wiec kopiłem drugie z AFN z passata 110, przed zakładaniem mowie wyczeszcze sobie je. Turno nowe to VNT15 różniło się od starego tym ze strona zimna była w inna stronę ale to można ponoc zmienic. Ale w środku już różniło sie troche ponieważ moje stare miało 12 kierowniczek a te ma 9, i trochę ten pierścień sie rożni, te prowadnice kierowniczek sa wieksze itp. I mam pytanko czy w mocy turba bedzie różnica ? Które jest mocniejsze itp. Czy wyczuje to w czasie jazdy?

Druga sprawa która gruszkę założyć? Wiem ze moja na pewno działa dobrze a ta co kopiłem to nie wiem, ale jak inne turbo to moja gruszka może być inaczej ustawiona itp?

Tez nie mogę sobie poradzić odkręcając ta stronę zimna bo nie mam 8 oczkowej szescio katnej wiec zaraz jadę do sklepu ja kupic:) I mysle ze pójdzie.

I jeszcze będę czyścił kolektor ssący i zaślepiał ERG :)

Z góry dzięki za rady.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr lip 22, 2009 19:22

W wydajnośći turbiny nie będzie różnicy.Zakładaj 15tkę jak leży i smigaj.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » śr lip 22, 2009 20:17

raczyk2, mam taki sam silkik jak Ty, też mi wpadał w tryb awaryjny przez zapieczone kierownice, ja zrobiłem tak, wstawiłem turbo od ASZ - tak jak mówi sagon, różnicy nie widziałem - większe turbo dmuchało tak jak komp mówił ale po programie u Rogala różnica jest :bigok:
teraz wyczyściłem swoje stare turbo i trurbo braciaka (silnik ALH) też łapał notlaufa - po czyszczeniu jak ręką odjął


[b]148KM/326Nm[/b]

kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » śr lip 22, 2009 22:41

No już wsadziłem dzisiaj ta turbinkę. Rożnica w przyspieszeniu nie wiem czy jest, ale świszczy bardziej i większy zakres turbiny jest może dlatego ze ja przeczyscilem a ze świszczy to może ze ten zawór EGR zatkany?

Jeszcze milem problem z odkręceniem 1 śrubki na stronie zimnej a musiałem to odkręcić żeby przestawić ja inaczej wiec po odkręceniu tych 5 ciężko ale można było to przesunąć ... teraz mi to nie daje spokoju żeby tam nie uciekało powietrze, bo może słabo dokręcona jest...
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 22:44 przez kusztyk, łącznie zmieniany 1 raz.



raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » śr lip 22, 2009 23:13

Oli ja też czysciłem moje turbo i po czyszczeniu było jeszcze gorzej! mehanior stwierdził ze mechanizm jest wyrobiony i kicha. No to zregenerowałem turbine i po 3 tygodniach się praktycznie rozleciało dzwieki jak z odkurzacza i wirnik pogieło. Teraz bedzie wieksze turbo i z czasem soft



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » śr lip 22, 2009 23:19

Ten dźwięk miałeś cały czas ? Mozę żle ja rozebrałeś ze Ci się rozleciała. Trzeba delikatnie stukac w pokrywe a nie wirnik. No moja świszczy bardzo... ale tez ciągnie dobrze.



raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » śr lip 22, 2009 23:25

dzwiek byl od 2200obr ale naprawde to ani swist ani gwizd tylko jak odkurzacz. Ja jej nie rozbierałem czyscil mechnik a regenaracja do firmy wysłałem i okazało sie że zwalili na max



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » śr lip 22, 2009 23:53

A gwarancji nie dali Ci ? No to chyba zależy od turbiny tez ile pochodzi jedna chodzi 300tys a inna 100. Moja miała 150 i nic oleju nie brała itp i nagle koniec żadnych wczesniejszych objaw.



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » czw lip 23, 2009 23:37

Panowie! Czy w silniku 1.9 TDI ALH można bezkarnie zamienić turbo VNT na takie od wersji silnika ze stałą geometrią łopatek bez żadnych przeróbek. Tu dodam że pojazdem jeździ żona i błyskawicznie zamula turbinę VNT w swoim ALH. Nie zależy mi na osiągach-wystarczyły by takie jak w BERLINGO 2.0 HDI 90KM gdzie jest turbo o stałej geometrii i daje się nawet w miarę wyprzedzać-nie tak jak w 1.9 TDI ALH, ale zawsze....
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 16:15 przez SMUTNYINDYK, łącznie zmieniany 1 raz.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pt lip 24, 2009 08:57

raczyk2 pisze:a jej nie rozbierałem czyscil mechnik a regenaracja do firmy wysłałem i okazało sie że zwalili na max
Możesz "pochwalić się" gdzie są ci partacze? Zeby samemu się nie nadziać !!


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości