[mk3]afn wentylatory chłodnicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

[mk3]afn wentylatory chłodnicy

Post autor: damiano_mo » czw lip 23, 2009 15:45

witam. mam pytanie odnośnie wentylatorów w tdi afn. przy jakiej temperaturze powinny się załączac? na blacie mam 90* mfa pokazuje ok 100* a wentylatory nie działają. z płynem niemam problemów. nigdy wskazówka nie przekroczyła połowy na blacie. termostat działa prawidłowo.auto z klimą

zwierałem styki we wtyczce i działają. czyli termowyłącznik ten z chłodnicy?
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 16:03 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw lip 23, 2009 16:07

Mam AFN-a od 3 lat i nie słyszałem żeby załączyły mi się wentylatory chłodnicy, nie licząc faktu i przypadku gdy włączę klimę.
Ja również sprawdzałem to VAG-iem i przy temp odczytanej przez VAG-a z bloków pomiarowych elektroniki silnika przy ok. 100 stopniach jeszcze się nie włączają.

Mój tak już ma i nie szukam usterki na siłę.

I jeszcze, termostat, czujnik temp - sprawne wymieniane na ori z ASO
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 16:13 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » czw lip 23, 2009 16:16

właśnie może szukam dziury w całym. mi tez nigdy się nie załączyły bynajmniej nie słyszałem. w vagu też temp. pokazuje podobnie jak na blacie. czujnik temp. ok i termostat też bo wymieniałem go bo stary był uwalony...
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 16:17 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » czw lip 23, 2009 18:43

wlacze sie do tematu...mam 1Z i ostatnio na zakopiance mialem na blacie niewiele ponad 100 stopni i nie czułem ani nie slyszalem by sie wlaczyly...schladzalem silnik nawiewem...

P.S. samochod bez klimy...termostat sprawny....



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » czw lip 23, 2009 18:58

to może masz termo-wyłącznik ten w chłodnicy padnięty i się nie załączają. spróbuj wypiąć wtykę z tego termo-wyłącznika i zewrzyj kabelkiem pin z kabla czerwonego do pozostałych dwóch. jeden to 1 bieg a drugi to bieg 2. jak zadziałają to wtedy możliwe że ten termo-wyłącznik umarł. jeżeli nie zadziałają to wtedy podłącz same wentylatory na krótko czy działają jak działają to masz w kablach przerwę. może też bezpiecznik padł lub gdzies w instalacji przetarty kabelek. mi nie przekracza 90*. wskazówka stoi w pionie jak pisior na pierwszej randce nastolatków :grin: :grin: :grin:



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » czw lip 23, 2009 20:17

Jesli wskazowka stoi w licznikach na 90 stopniach, czym się przejmujesz? Wszystko jest OKI a aby załączyć wentylator, trzeba się trochę pomęczyć. Zresztą od kiedy to, w MFA jest podawana w Mk3 temperatura cieczy chłodzącej? Od zawsze była to temperatura oleju a ona zawsze będzie wyższa od cieczy, po nagrzaniu silnika. :bigok:
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 20:18 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » czw lip 23, 2009 20:44

damiano_mo, ja też jeszcze nigdy nie zauważyłem żeby mi się włączyły, a wskazówka nigdy nie przekroczyła 90 C :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » czw lip 23, 2009 21:10

tak wiem ze w mfa to temp oleju :bigok:



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw lip 23, 2009 22:24

U mnie tak samo wskazówka zawsze stoi na 90 st., fakt jest taki ze napewno wahania + - są ale w AFN-ach czujnik ma taką kalibracje ze gdy temp cieczy wynosi 90 kilka st. to wskazówka zawsze pokazuje równo 90, skok grubo powyzej tej wartosci został by dopiero zauwzony na wskaźniku. Druga sprawa to to ze te motory jest strasznie cieżko przegrzać nawet w upały i to ich wielka zaleta, ale w zimie długo sie nagrzwają.
W 1Z-tach juz jest inaczej tam wskazówka często wychyla sie powyzej 90 st.
A czy jest ktos na forum u kogo w AFNie udało sie zaobserwować wychylenie sie wskazówki powyzej 90 st?



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » czw lip 23, 2009 22:44

szatanek pisze:A czy jest ktos na forum u kogo w AFNie udało sie zaobserwować wychylenie sie wskazówki powyzej 90 st?
no właśnie :chytry: :chytry:


fuck air ride

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt lip 24, 2009 00:23

W 1Z-tach juz jest inaczej tam wskazówka często wychyla sie powyzej 90 st.
A skąd niby takie teorie jeśli można wiedzieć?? Bo jakoś jeżdżę juz kilka lat swoim, jeździłem innymi i niczego takiego nie zaobserwowałem. Poza tym, czym rożni się układ elektryczny wskaźnika temeratury 1Z od AFN?


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Azz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn sie 11, 2008 19:50
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: Azz » pt lip 24, 2009 10:29

GRIZLI pisze:
W 1Z-tach juz jest inaczej tam wskazówka często wychyla sie powyzej 90 st.
A skąd niby takie teorie jeśli można wiedzieć?? Bo jakoś jeżdżę juz kilka lat swoim, jeździłem innymi i niczego takiego nie zaobserwowałem. Poza tym, czym rożni się układ elektryczny wskaźnika temeratury 1Z od AFN?
1Z do 95 roku miały inne zegary, u mnie też bardzo często wychyla się wskazówka,
tak się waha przed 90 do 95 czasami dłuższy czas stoi, jak pogonisz to jest za 90,
wiatraki osobiście włączyły mi się kilka razy w te lato (może z 5 jak narazie).


MK3 Variant GT - 1.9 TDI 1Z + Chip
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237308

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt lip 24, 2009 23:16

A skąd niby takie teorie jeśli można wiedzieć??
Takie teorie z obserwacji, widziałem wiele 1Ztów gdzie wskazówka podczas jazdy waha sie w okolicach 90 St. raz więcej raz mniej zalezy czy stoimy czy jedziemy i jaka temp na dworze. Natomiast w AFN-ach jeszcze nigdy nie widziałem zeby podczas postoju w wys temp. wskazówka przekroczyła 90 st. , zawsze jest tak samo. Czym to wytłumaczycie?
Moze dowiem sie czegos nowego ?



bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: bartek2 » pt lip 24, 2009 23:44

też mam AFN i tylko raz mi sie zdarzyło ze oba wentylator sie włączyły. Było to przy sprawdzaniu czy wogóle rusza i mechanik tak grzał silnik na postoju z podłączonym vagiem aż się oba włączyły. Myśle ze dobre pałowanie w takie upalne dni po mieście załączy te wiatraki :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości