Charakterystyczne syczenie po zmianie biegu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Charakterystyczne syczenie po zmianie biegu

Post autor: Gr@rM! » śr lip 22, 2009 16:21

Może to i śmieszne pytanie, ale... czy przy zmianie biegu na wyższy powinien być słyszalny dźwięk jakby ktoś spuścił nagle powietrze z koła?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 22, 2009 16:37

z pewnością to świst wywołany pracą turbiny lub drobniutką nieszczelnością np. plecionki układu wydechowego, rozbujaj autko na poszczególnych biegach do 3,5 tyś. obrotów i pogoń go na piątce tak aby silnik przekroczył również 3,5 tyś. obrotów - jeśli sterownik nie przejdzie w tryb pracy awaryjnej to sprawdź tylko stan plecionki (łącznika elastycznego) za kolektorem wydechowym czy nie jest gdzieś plecionka pozrywana a jeśli nie to ciesz się dalej z jazdy i miłego dla ucha świstu turbodoładowania.


Obrazek

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » śr lip 22, 2009 17:39

Sztomel pisze:z pewnością to świst wywołany pracą turbiny lub drobniutką nieszczelnością np. plecionki układu wydechowego, rozbujaj autko na poszczególnych biegach do 3,5 tyś. obrotów i pogoń go na piątce tak aby silnik przekroczył również 3,5 tyś. obrotów - jeśli sterownik nie przejdzie w tryb pracy awaryjnej to sprawdź tylko stan plecionki (łącznika elastycznego) za kolektorem wydechowym czy nie jest gdzieś plecionka pozrywana a jeśli nie to ciesz się dalej z jazdy i miłego dla ucha świstu turbodoładowania.
hmm ale ten "świst" to jest takie syczenie powietrza i występuje nie podczas wciskania gazu tylko po jego puszczeniu - wygląda to tak: załóżmy jadę na 2 biegu, obroty w granicach 3000 wciskam sprzęgło - noga z gazu i wtedy jest to syczenie - tak jakby zawór upustowy puszczał aż tyle powietrza. Ostatnio jechałem innym AFN'em i takiej sytuacji nie zaobserwowałem. Stąd też moje pytanie dlaczego u mnie tak jest ...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 22, 2009 17:47

ja słyszę świst zarówno przy przyspieszaniu jak i wysprzęglaniu.
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 17:50 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lip 22, 2009 19:25

Może masz blow off?



Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » czw lip 23, 2009 19:08

bongo pisze:Może masz blow off?
Hmm gdyby był to na pewno bym go zauważył, a nic takiego pod maska nie ma, a pssytttt jest :bigok:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » czw lip 23, 2009 21:37

może turbina była wymieniana ?



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw lip 23, 2009 21:51

a może po prostu masz wycięty katalizator,
u mnie z katem była cisza, po wycięciu ładnie syczy podczas zmian biegów


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » pt lip 24, 2009 09:28

może turbina była wymieniana ?
hmm a sprawdzę z ciekawości, ale wątpię.
jasiek21 pisze:a może po prostu masz wycięty katalizator,
Puszka jest tylko ciekawe czy COŚ w niej jest :grin: Autko było ściągnięte z Austrii i wydaje mi się że prędzej włożyli by nowego niż wybebeszali starego.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 210 gości