Dziwny objaw TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slonik26266
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Dziwny objaw TDI

Post autor: slonik26266 » czw lip 23, 2009 15:09

Witam,

W moim golfiku MK3 96r. TDI 110 KM ( chyba AFN ) zaobserwowałem dziwny objaw.

Ostatnio, stojąc w korku ( było gorąco ) usłyszałem "zgrzytnięnie", "trzask". Olałem to bo przy otwartych oknach to wydawało się że to w samochodzie obok. Ale zaczęło się powtarzać: raz o długości może z setnej sekundy a raz tak z dobrą sekundę i różnie. Przy okazji tego obroty spadały delikatnie. Zjechałem na bok, patrzę pod maskę - wsio OK. Gdy wydostałem się z korku i zacząłem normalnie jechać było OK. Pierwsze światła i znów zgrzytnęło.

Dojechałem do domu i że akurat miałem w planach wymiana paska wielokilinowego to zrobiłem to. I niby było OK ( dla mnie dziwne ).

Ale po kilkuch dniach lecę i tak od 100 przycisnałem gdzieś do 150 pedałem w podłogę i po zatrzymaniu znów zgrzytnięcie.

Co to może być?

Podpowiem jeszcze, że od pojawienia się tego "zgrzytnięcia" czasami nie ma mocy, głównie przy niskich prędkościach i obrotach.

Mam też od jakiegoś czaasu problemy z immo ( nie zawsze odblokuje ) ale chyba to bez związku.

Czy jest możliwe żeby turbawka tak padła że "zgrzyta"? Nieraz ją ładnie słychać jak świszczy?

Przebieg ok 280 tyś km.

Proszę o jakieś sugestie bo ja już nie wiem.

Pozdrawiam,



Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » czw lip 23, 2009 15:22

a może jak stałeś w korku to auto zagrzało sie i załączył sie wentylator i może on hałasuje.


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

slonik26266
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: slonik26266 » czw lip 23, 2009 15:28

Wentylator rzeczywiście się włączył ( nawet włączyłem dmuchawę na full i ciepło na full żeby odciążyć silnik ) ale raczej to chyba nie on ale sprawdzę tą informację. Dziękuję.

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała: od dłuższego czasu na wolnych obrotach wpada nieraz w naprawdę malutkie drgania. Ale to mało wyczuwalne.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 23, 2009 15:46

Obym się mylił,ale mogło ciachnąć klina na wale i rozrząd się przestawił,stąd spadek mocy i drgawki.
Co prawda klin w TDI jest lepiej wykonany niż w np.AAZ,ale zdjąć i sprawdzić koło i klin nie zaszkodzi.Tak dla świętego spokoju.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

slonik26266
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: slonik26266 » czw lip 23, 2009 15:53

Michaś_1977 pisze:Obym się mylił,ale mogło ciachnąć klina na wale i rozrząd się przestawił,stąd spadek mocy i drgawki.
Co prawda klin w TDI jest lepiej wykonany niż w np.AAZ,ale zdjąć i sprawdzić koło i klin nie zaszkodzi.Tak dla świętego spokoju.
A to by się nieskończyło zatrzymaniem silnika? Ten zgrzyt powtarzał się kilka razy, nie poszedłby za pierwszym razem?

Chyba najlepiej będzie się udać na wymianę paska rozrządu bo i tak już kilometrowy czas.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw lip 23, 2009 15:58

Masz klime, może to sprzęgło elektromagnetyczne od kompresora tak trzaska.

Czasami jak stoisz w korku i temperatura na zewnątrz jest bardzo wysoka to sterownik klimy wyłącza i włącza na chwile kompresor aby zbić ciśnienie gazu w układzie klimy gdy wentylatory chłodnic nie nadanżają chłodzić i stąd te trzaski.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

slonik26266
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: slonik26266 » czw lip 23, 2009 16:06

mariusz75 pisze:Masz klime, może to sprzęgło elektromagnetyczne od kompresora tak trzaska.

Czasami jak stoisz w korku i temperatura na zewnątrz jest bardzo wysoka to sterownik klimy wyłącza i włącza na chwile kompresor aby zbić ciśnienie gazu w układzie klimy gdy wentylatory chłodnic nie nadanżają chłodzić i stąd te trzaski.
Klimy brak.

Ten "zgrzyt" jest bardzo trudny do określenia, nigdy wcześniej się z czymś taki nie spotkałem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości