Rozrząd-Pomocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Rozrząd-Pomocy

Post autor: Gwardia » czw lip 23, 2009 11:32

Witam
Silnik JR
Wymieniałem rozrząd ale cos poszło nie tak i teraz musze go ustawić.
I tu moje pytanie wiem ze trzeba wykręcić plastikowy korek ze skrzyni i tam ma być zero
, rozrząd blokuje sie płaskownikiem 5mm.
Ale co z pompą wtryskową jak ją ustawić we właściwe miejsce?
Czy wystarczy zablokować ją tak jak jest to pokazane na niektórych schematach?czy moze znak na kole musi sie z czymś zgrać?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 23, 2009 13:14

Masz tu schemacik:
Obrazek
Koło pompy ma być zablokowane na sztywno trzpieniem o średnicy bodaj 16mm.

[ Dodano: 23 Lip 2009 13:18 ]
Gwardia pisze:Czy wystarczy zablokować ją tak jak jest to pokazane na niektórych schematach?czy moze znak na kole musi sie z czymś zgrać?
Jak zablokujesz koło,tak jak na schemacie,to znak na kole pokryje Ci się z pionową wytłoczką na blasze osłonowej tuż za kołem.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » czw lip 23, 2009 14:43

Jeszcze jedno pytanie.
znalazłem znak na kole zamachowym(nie zero ale wycięcie głebokości kilku mm) ale pozostałym elementom brakuje do niego około 5-6 zębów.
skoro im tyle brakuje tu musze wszystko ustawić do znaku na kole zamachowym? dobrze myśle?
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 19:43 przez Gwardia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lip 23, 2009 14:59

w 1V masz takie nacięce co zgrywa się ze strzałką na obudowie, nie wiem jak w JR ale jeśli chodzi ci o ząbek, taką wypustke na kole z zerem to chyba nie to, trzpień w pompe ma mieć 15,5 mm, ja uciełem przegdłużkę z klucza nasadowego i troche oszlifowałem papierem ściernym.



Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » czw lip 23, 2009 21:43

Dzięki za wszystkie porady ale teraz jestem dalej niż w czarnej du***. :grrr: :grrr: :grrr:
Zostawiłem rozebrany rozrząd bo musiałem jechać dostawczakiem.W między czasie za naprawe wziął sie mój ojciec i taki pożal sie boże mechanior.Złożyli nie sprawdzili odpalili.A mnie ku*** czeka teraz remont głowicy bo sie zawory skrzywiły:grrr:
Wniosek: Nigdy nie odkładaj pracy na potem :grrr:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 23, 2009 21:58

Hmm,to teraz tego mechaniora za jaja i...
...po kieszeni mu :satan:
A swoją drogą,to współczuję CI :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » czw lip 23, 2009 22:02

No wiem...nie wesoło.....ale zamiast płakać trzeba działać :green_fuck:
dlatego prosiłbym zeby ktoś podrzucił jakieś linki na tematy związane z demontażem i remontem głowicy :chytry:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 23, 2009 22:11

Gwardia pisze:jakieś linki na tematy związane z demontażem i remontem głowicy :chytry:
Tam nie ma żadnej filozofii.
Spuszczasz płyn i rozkręcasz wszystko sobie powoli.
Wszystko wychodzi w trakcie roboty,czyli co odkręcić,a co nie.
Kiedyś musi być ten pierwszy raz.
A jeśli chodzi o remont głowicy,to i tak będziesz musiał ją zawieźć do warsztatu,bo pewnikiem prowadnice zaworów będą do roboty.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » czw lip 23, 2009 22:20

Teraz juz wiem...ściągnąłem książke "Sam reguluje i naprawiam" i jestem juz oświecony :bigok: ...głowice musze zawieżć do specjalisty bo na pewno nie wymienie zaworów sam...jedyne czego sie boje to werdyktu ze głowica jest pęknięta...a od jutra szukam specjalisty od głowic w okolicy
jeszcze nasuneło mi sie takie pytanie...czy musze wymieniać śruby w głowicy tak jak przeczytałem czy nie?
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 22:23 przez Gwardia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 23, 2009 22:30

Gwardia pisze:czy musze wymieniać śruby w głowicy tak jak przeczytałem czy nie?
Tak.

[ Dodano: 23 Lip 2009 22:33 ]
Gwardia pisze:jedyne czego sie boje to werdyktu ze głowica jest pęknięta
Głowica to raz,a dwa,że tłoki mogły popękać,tak że przyglądnij się im dobrze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » pt lip 24, 2009 19:55

Praca wre :] w miedzy czasie wrzuce zdjecia dla potomnych :grin:
zostało mi tylko do odkręcenia śruby głowicy i powrót oleju z turbiny do miski olejowej:)
moim zdaniem nieźle wziąwszy pod uwage że w między czasie sieknąłem trase 400km :bajer:
Ale gdy tak na szybkosci oblukaem sruby gowicy to one tak dziwnie wzgladaja...ani imbus ani co...ale chyba odkreci sie imbusem...oby



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lip 24, 2009 22:43

Gwardia pisze:oblukaem sruby gowicy to one tak dziwnie wzgladaja...ani imbus ani co...ale chyba odkreci sie imbusem...oby
:goof: nawet nie próbuj tam wkładać imbusa :chytry: .
Tam jest torx 12stokątny i tylko nim odkręcaj.Jak nie masz,to daj sobie na wstrzymanie i pożycz,kup lub...ukradnij :grin: ,ale nie próbuj imbusem,bo jak obrobisz śrubę,to masakra ](*,)

[ Dodano: 24 Lip 2009 23:55 ]
Gwardia, tak mi jeszcze wpadło do głowy,że jak zdejmiesz głowicę,to może jeszcze wymień pierścienie tłokowe przy okazji :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » sob lip 25, 2009 12:28

Heh....próbowałem dopasować imbusa ale nie dało rady, więc poszedłem po sklep na pepsi :chytry: i pijąc to pepsi dofadałem sie z kolegą ze on 2 tyg wcześniej miał taki sam przypadek w T4 i ma ten klucz....
I w tym momencie wszystko jest juz rozkręcone :grin:

[ Dodano: 25 Lip 2009 12:31 ]
Michaś nie wiem jak ja ci sie odwdzięcze za te wszystkie rady :pub:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 25, 2009 15:56

Jak już będziesz skręcał,to użyj klucza dynamometrycznego i stosuj się do wskazówek odnośnie kolejności i siły dokręcania śrub,bo to bardzo ważne.
Mogę Ci zaproponować założenie uszczelki pod głowicę od 1,9TDI.Jest ona cała metalowa i gdybyś chciał kiedyś zwiększyć ciśnienie w turbo,to wytrzyma więcej niż zwykła.Co prawda,ma ciut większą średnicę tworów na cylindry,ale to nie rzutuje.Ja sam na takiej jeżdżę :bigok:
Pamiętaj przy kupnie uszczelki,że musi mieć tyle samo karbów (malutkich otworków lub nacięć oznaczających grubość uszczelki) co ta na którą wyjąłeś z silnika.
Pozdr. :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 226 gości