[SOLVED] Brak mocy.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

[SOLVED] Brak mocy.

Post autor: ryszkens » pn lip 20, 2009 10:06

Panowie pojawił się problem z mocą.

Od początku. W ten weekend jechałem polną drogą i uderzyłem czymś z podwozia o korzeń (jechałem na półsprzęgle bo spodziewałem się, że może coś takiego sie stać). Podejrzewam, że uderzyłem miską olejową, ale nic nie wyciekło, sprawdzałem bagnetem. Auto stało 2 dni. Po tym czasie zapakowaliśmy się do auta (pełny bagażnik + 4 osoby + klima). Auto było mułowate, zero mocy. Pomyslałem, że zimny silnik i to dlatego. Pojechałem kilka km, silnik ciepły, mocy nie ma. Jechałem pod górke (taka średnia), 2tyś obr/min 70km/h na liczniku, pedał gazu w podłodze, auto nie przyśpiesza. Zatrzymałem się, otworzyłem szybe i przegazowałem pare razy w okolicach 2tyś /min. Nie słyszałem charakterystycznego świstu turbiny. Postanowiłem przedmuchać. Nie pałowałem, po mały przyśpieszałem na 2-gim biegu do 3,5 tyś. Nic, w końcu sie poddałem. Po paru kilometrach, "samo" się naprawiło. Auto odzyskało moc (było słychać charakterystyczny świst) Wczoraj jak wróciłem z trasy, auto stało gdzieś 2 godziny. Po odpaleniu znowu mułowaty, z tym że moc wróciła po jakiś 200 metrach. Po kilku krótkich odcinkach za każdym razem turbo pompowało (świst)

To był wczorajszy dzień. Dzisiaj rano odpaliłem i znowu muł :/ Po przejechaniu ~8km moc wróciła.

Słyszałem o notlauf-ie. Podejrzewam, że raczej nie jest to. Wyłączenie/właczenie silnika(zapłonu) nic nie dawało.

Od razu mówię, że nie podpinałem się jeszcze pod komputer. Z jednej strony chciałbym zrobić dynamiczne logi, ale robić to na zimnym silniku raczej mi sie nie uśmiecha :/

Koledzy od czego zacząć diagnozę? Miał ktoś podobny przypadek?
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 14:37 przez ryszkens, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lip 20, 2009 10:12

Bez logów dynamicznych vagiem nikt ci nic nie poradzi to jak wróżenie z fusów, moze byc ze kierowniczki turbiny blokuja sie w pozycji min ładowania i potem sie odblokowuja. Jak sie auto odpala to vacum powinno podciagnac gruche turbiny w pozycji max łądowania- moze grucha sie przycina lub kierowniczki i jak odpalisz nie moze ruszyc- to takie gdybanie bez logów. Podłącz do vaga zrób logi grup 003, 008, 011 na początek i zobacz kody błedów. Logi wklej do tematu. Czy w czasie braku mocy auto mocno dymi?? Vagiem trzeba zdiagnozować podstawowe podzespoły silnika aby wiedziec co w trawie piszczy. Na forum sa koledzy z twoich okolic co moga zrobic ci pełna diagnostyke bo serwisy ograniczaja sie tylko do podłączenia satycznego kompa a to nic nie da.
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 10:20 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryszkens » pn lip 20, 2009 10:28

PinkFloyd pisze:Bez logów dynamicznych vagiem nikt ci nic nie poradzi to jak wróżenie z fusów, moze byc ze kierowniczki turbiny blokuja sie w pozycji min ładowania i potem sie odblokowuja
Na początku też tak pomyślałem, dlatego próbowałem ciągnąć wysoko na 2-gim biegu. Pomyślałem, że turbina dostanie więcej siły ze spalin i że przekręci się w końcu...
PinkFloyd pisze:to takie gdybanie bez logów. Podłącz do vaga zrób logi grup 003, 008, 011 na początek i zobacz kody błedów. Logi wklej do tematu.
To będzie musiało poczekać, bo pracuje przez ten tydzień od 7:00 do 23:00 :/
PinkFloyd pisze:Czy w czasie braku mocy auto mocno dymi??
Patrząc w lusterka nie zauważyłem żeby kopcił.
PinkFloyd pisze:Vagiem trzeba zdiagnozować podstawowe podzespoły silnika aby wiedziec co w trawie piszczy. Na forum sa koledzy z twoich okolic co moga zrobic ci pełna diagnostyke.
Myślę, że tak byłoby najlepiej. Jakieś tam pojęcie mam jak to wszystko działa, wolałbym jednak spotkać się z kimś co zna sie na rzeczy.

Ktoś chętny do pomocy? Szukam kogoś z okolicy Katowic :bajer:
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 10:28 przez ryszkens, łącznie zmieniany 1 raz.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn lip 20, 2009 10:49

Witam
Miałem taki sam problem dokładnie po odpaleniu nie było mocy i albo wróciła sama albo musiałem jej pomódz. U mnie skończyło sie na tym ze sztanga sie zacinała przy starcie i nie było turbo. Dałem turbo do czyszczenie sprawdzili gruche bo tez padaja i problem zniknął.
Sprawdz przy odpaleniu czy sztanga od starowania łopatkami schodzi ok 2 cm w dół jak nie to juz wiadomo co jest.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryszkens » pn lip 20, 2009 14:06

Zimny Chirurg pisze:Sprawdz przy odpaleniu czy sztanga od starowania łopatkami schodzi ok 2 cm w dół jak nie to juz wiadomo co jest.
Pisząc "sztanga" masz na myśli element nr 2 na drugim obrazku http://obrazki.elektroda.net/88_1239900328.jpg ?



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » wt lip 21, 2009 03:05

Cięzko sie domyśleć o co biega w tych obrazkach ale jest to tem element co wychodzi z gruszki i jest długi na ok 10 cm. Ma on za zadanie sterowaniem łopatkami. Na końcu jest zamontowany do małej dzwigni. I tam własnie musi sie ładnie i płynnie przesuwać.



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryszkens » sob lip 25, 2009 16:26

Zimny Chirurg pisze:Cięzko sie domyśleć o co biega w tych obrazkach ale jest to tem element co wychodzi z gruszki i jest długi na ok 10 cm. Ma on za zadanie sterowaniem łopatkami. Na końcu jest zamontowany do małej dzwigni. I tam własnie musi sie ładnie i płynnie przesuwać.
Dalej nie mam czasu sie tym zająć, ale Panowie, jest poprawa. Jako że turbo włączało się po kilku kilometrach, poczekałem aż tak sie stanie i dałem w pi***, ale kontretnie. Wczoraj biegi 1,2,3 ok 4,2 tyś obr/min. Rano turbo pompowało,po 100 metrach. Przed chwilą odpaliłem sie przejechać, od samego uruchomienia silnika pompowała. Jestem troszke spokojniejszy, choć pewnie problem powróci. Poczekam aż sie zdu**, wtedy wrócimy do tematu :-)

Jeszcze raz dziekuje za cenne uwagi, na przyszłość bede wiedział czego szukać.

[ Dodano: 25 Lip 2009 16:25 ]
Długo nie musiałem czekać aż sie zepsuje...
PinkFloyd pisze:Podłącz do vaga zrób logi grup 003, 008, 011 na początek i zobacz kody błedów. Logi wklej do tematu.
Poniżej dostępne logi, prosiłbym o ocene. Zaznaczam robione pierwszy raz. Podczas testów poczułem na chwile dużego kopa ok 3tyś ale potem znaczny spadek mocy. Logi robiłem kilka razy. Po którymś pojawiły się błąd:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation^M
P1556 - 35-00 - -^M


kasowanie nic nie dało, trzeba było wyłącz/załącz motor.

Logi:
http://rtnet.pl/vaglog/rychu15_1199.html
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 16:27 przez ryszkens, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
leykonrad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 05, 2008 02:19
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: leykonrad » sob lip 25, 2009 22:40

Filmik prezentujący w jaki sposób działa sztanga turbiny, co prawda to Audi ale zasada taka sama. Waga: 23,4MB

http://rapidshare.com/files/260007207/A ... e.avi.html
http://depositfiles.com/files/mcz08lu5s

P.S Jakby ktoś mógł wrzucić na konto premium.
Ostatnio zmieniony wt lip 28, 2009 16:32 przez leykonrad, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryszkens » ndz lip 26, 2009 23:29

leykonrad pisze:Filmik prezentujący w jaki sposób działa sztanga turbiny, co prawda to Audi ale zasada taka sama. Waga: 23,4MB

http://rapidshare.com/fil...odobne.avi.html
Genialne! Sprawdze w wolnej chwili jak jest u mnie.. szkoda że w Golfach silnik nie jest ułożony jak w audicach albo passatach..

Looknie ktoś w logi?

EDIT:
Jechałem na trasie ~ 200km, bez turbo :/ Ostatni odcinek Katowice - Ruda Śląska dało się pogodnić troszke. Rozpędziłem się do ~150km/h ~ 3200obr/min, jechałem tak aż do zjazdu Ruda Śląska. Turbo ożyło! Nie wiem czy wyciągać i czyścić, czy jest to możliwe, żeby wydmuchać syf z łopatek. Co radzicie?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn lip 27, 2009 01:26

Logi: Jak zrobisz logi normalnie to popatrzymy> bo log to chyba statyczny zrobiłeś > stałeś w miejscu > postaraj się o log w czasie jazdy na 4-tym biegu >> 1500-4500 rpm.



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryszkens » pn lip 27, 2009 15:55

fleshu pisze:bo log to chyba statyczny zrobiłeś > stałeś w miejscu >
No cośty, log podczas jazdy.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn lip 27, 2009 21:35

To jeszcze raz ale bez zdejmowania nogi z gazu > przedział 1500 do 4500 rpm > najlepiej na 4-tym biegu. Sam popatrz na te logi gr 011>> Specified MAP > tyle ile ma być ; Actual MAP > a ile aktualnie turbo ciśnie >>>>> turbo u ciebie dosłownie kręci się na wolnych obrotach >>> hehe jak SDI > to auto tylko się toczy > sprawdź vag-iem > test elementów wykonawczych> zawór N75 > dziwnie to wygląda bo twoja N-ka dostaje prawie max sygnał do ograniczenia ciśnienia turbo (gęstość impulsu dla N > D,cycle MAP v). Czujnik przy ic wykrywa małe ciśnienie a ecu chce je jeszcze zbić > coś mocno jest nie tak!



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » wt lip 28, 2009 16:00

Wygląda jak by był w trybie awaryjnym i nie dopuszcza żeby na turbinie jakieś ciśnienie urosło ale to się samo nie naprawia podczas jazdy. Patrząc na ciśnienie to więcej pompuje mi wentylator od nadmuchu :helm: a tu mało powietrza, mało paliwa, małe ciśnienie i mocy brak. Chyba jakiś masta blasta of dizasta od VAGa musi się wypowiedzieć.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt lip 28, 2009 20:57

GoF pisze:Wygląda jak by był w trybie
> zgada się > ale w grupie silnika powinny wyskoczyć jakieś błędy. Pod autkiem mogły uszkodzić się przewody paliwowe> > tak to właśnie wygląda u kolegi. Radze odwiedzić jakiś kanał i sprawdzić podwozie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 217 gości