Bardzo częste awarie pomp wtryskowy w 1,9 TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bardzo częste awarie pomp wtryskowy w 1,9 TD
Witam kolegów .
Mam taki problem jeżdżę VW z silnikiem 1,9 TD silnik ma oznaczenia AAZ
i bardzo często padają mi pompy średnio co 7-12 miesięcy przypada jedna wymiana .
wymieniałem filtr paliwa regularnie spuszczam syf z filtra , w którym znajduje zawsze tylko czyste paliwo z co najwyżej kilkoma kroplami wody już nie wiem gdzie szukać paliwo też leję na różnych stacjach przeważnie większych.
Może wezwać egzorcystę ?
a tak na serio może ma ktoś jakiś pomysł.
Mam taki problem jeżdżę VW z silnikiem 1,9 TD silnik ma oznaczenia AAZ
i bardzo często padają mi pompy średnio co 7-12 miesięcy przypada jedna wymiana .
wymieniałem filtr paliwa regularnie spuszczam syf z filtra , w którym znajduje zawsze tylko czyste paliwo z co najwyżej kilkoma kroplami wody już nie wiem gdzie szukać paliwo też leję na różnych stacjach przeważnie większych.
Może wezwać egzorcystę ?
a tak na serio może ma ktoś jakiś pomysł.
Za każdym razem scenariusz jest taki sam uruchomiony silnik pracujący na wolnych obrotach momentalnie gaśnie i koniec pompa na złom , przy próbie ręcznego kręcenia kołem pompy jest wyczuwalny duży opór a elektrozawór działa , lub przy zapalaniu silnika silnik złapie na moment tak 1,5s i gaśnie dalej tak samo ostatnia pompa po regeneracji zrobiła 14 tyś km.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
opór pompy wygląda na prawidłowy , pompa którą założyłem teraz ma taki sam opór.Jak duży jest ten opór,bo fala w pompie stawia taki opór?Czy w ogóle nie można obrócić?fd76fr napisał/a:
przy próbie ręcznego kręcenia kołem pompy jest wyczuwalny duży opór
Za mocno napinany pasek też może narobić bidy,bo tulejki w pompie wycierają się szybciej i opiłki dokonują reszty zniszczenia.
A jak to zrobić ? trzeba wyjmować zbiornik czy może są jakieś preparaty do paliwa?Ja bym oczyscił albo zmienił zbiornk paliwa
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
fd76fr, skoro piszesz,że filtr paliwa zmieniałeś,spuszczasz regularnie syf z niego i że paliwo wylewa się czyste,to wydaje mi się,że nie tędy droga.fd76fr pisze:Cytat:
Ja bym oczyscił albo zmienił zbiornk paliwa
A jak to zrobić ? trzeba wyjmować zbiornik czy może są jakieś preparaty do paliwa?
Zamontuj uszkodzoną pompę w imadle (aby była sztywno) i poruszaj wałkiem lewo-prawo,czy jest luz.Jeżeli jest duży (przy założeniu,że przed montażem go nie było lub był mały),to wtedy tak jak pisałem wcześniej-zbyt mocno napinany pasek i tulejki idą spać,a za nimi reszta pompy,bo opiłki to wyrok dla pompy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Długo na niej pojeździłeś?fd76fr pisze:Nawet ta po regeneracji ma ok 1mm luzu co chyba nie powinno mieć miejsca w pompie po regeneracji.
Prawidłowo,to napięcie paska powinno się sprawdzać specjalnym przyrządem,ale w domowych warunkach możesz zrobić tak,że po naciągnięciu mu się trochę uginać naciskając kciukiem między wałkiem rozrządu,a pompą.Nie może być napięty jak struna i nie może być tak,że da się w tym miejscu skręcić "do pionu".fd76fr pisze:Jak sprawdzić czy pasek jest prawidłowo naciągnięty ?
Trudno to tak opisać,musiałbyś to widzieć.
Hmm,może ktoś inaczej to wytłumaczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości