Bardzo częste awarie pomp wtryskowy w 1,9 TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fd76fr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 17, 2009 13:07
Lokalizacja: Janów Lubelski

Bardzo częste awarie pomp wtryskowy w 1,9 TD

Post autor: fd76fr » sob lip 18, 2009 14:06

Witam kolegów .

Mam taki problem jeżdżę VW z silnikiem 1,9 TD silnik ma oznaczenia AAZ

i bardzo często padają mi pompy średnio co 7-12 miesięcy przypada jedna wymiana .

wymieniałem filtr paliwa regularnie spuszczam syf z filtra , w którym znajduje zawsze tylko czyste paliwo z co najwyżej kilkoma kroplami wody już nie wiem gdzie szukać paliwo też leję na różnych stacjach przeważnie większych.

Może wezwać egzorcystę ?

a tak na serio może ma ktoś jakiś pomysł.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lip 18, 2009 14:56

A jakie masz objawy? Co się dzieje z silnikiem? Nie pali na ciepłym?



fd76fr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 17, 2009 13:07
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: fd76fr » sob lip 18, 2009 19:16

Za każdym razem scenariusz jest taki sam uruchomiony silnik pracujący na wolnych obrotach momentalnie gaśnie i koniec pompa na złom , przy próbie ręcznego kręcenia kołem pompy jest wyczuwalny duży opór a elektrozawór działa , lub przy zapalaniu silnika silnik złapie na moment tak 1,5s i gaśnie dalej tak samo ostatnia pompa po regeneracji zrobiła 14 tyś km.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz lip 19, 2009 13:24

Ja bym oczyscił albo zmienił zbiornk paliwa



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 19, 2009 13:42

fd76fr pisze:przy próbie ręcznego kręcenia kołem pompy jest wyczuwalny duży opór
Jak duży jest ten opór,bo fala w pompie stawia taki opór?Czy w ogóle nie można obrócić?
Za mocno napinany pasek też może narobić bidy,bo tulejki w pompie wycierają się szybciej i opiłki dokonują reszty zniszczenia.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

fd76fr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 17, 2009 13:07
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: fd76fr » ndz lip 19, 2009 15:03

fd76fr napisał/a:
przy próbie ręcznego kręcenia kołem pompy jest wyczuwalny duży opór
Jak duży jest ten opór,bo fala w pompie stawia taki opór?Czy w ogóle nie można obrócić?
Za mocno napinany pasek też może narobić bidy,bo tulejki w pompie wycierają się szybciej i opiłki dokonują reszty zniszczenia.
opór pompy wygląda na prawidłowy , pompa którą założyłem teraz ma taki sam opór.
Ja bym oczyscił albo zmienił zbiornk paliwa
A jak to zrobić ? trzeba wyjmować zbiornik czy może są jakieś preparaty do paliwa?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 19, 2009 15:40

fd76fr pisze:Cytat:
Ja bym oczyscił albo zmienił zbiornk paliwa


A jak to zrobić ? trzeba wyjmować zbiornik czy może są jakieś preparaty do paliwa?
fd76fr, skoro piszesz,że filtr paliwa zmieniałeś,spuszczasz regularnie syf z niego i że paliwo wylewa się czyste,to wydaje mi się,że nie tędy droga.
Zamontuj uszkodzoną pompę w imadle (aby była sztywno) i poruszaj wałkiem lewo-prawo,czy jest luz.Jeżeli jest duży (przy założeniu,że przed montażem go nie było lub był mały),to wtedy tak jak pisałem wcześniej-zbyt mocno napinany pasek i tulejki idą spać,a za nimi reszta pompy,bo opiłki to wyrok dla pompy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz lip 19, 2009 16:09

daj do pompiarza wtryskiwacze.
jeśli będą miały za wysokie ciśnienie otwarcia to wtedy będzie tak że opór będzie duży



fd76fr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 17, 2009 13:07
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: fd76fr » ndz lip 19, 2009 20:17

No tak z tym napinaniem paska ,to może być prawda sprawdziłem pompy wszystkie mają luz na wałkach. Nawet ta po regeneracji ma ok 1mm luzu co chyba nie powinno mieć miejsca w pompie po regeneracji.

ps

Jak sprawdzić czy pasek jest prawidłowo naciągnięty ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 19, 2009 20:33

fd76fr pisze:Nawet ta po regeneracji ma ok 1mm luzu co chyba nie powinno mieć miejsca w pompie po regeneracji.
Długo na niej pojeździłeś?
fd76fr pisze:Jak sprawdzić czy pasek jest prawidłowo naciągnięty ?
Prawidłowo,to napięcie paska powinno się sprawdzać specjalnym przyrządem,ale w domowych warunkach możesz zrobić tak,że po naciągnięciu mu się trochę uginać naciskając kciukiem między wałkiem rozrządu,a pompą.Nie może być napięty jak struna i nie może być tak,że da się w tym miejscu skręcić "do pionu".
Trudno to tak opisać,musiałbyś to widzieć.
Hmm,może ktoś inaczej to wytłumaczy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

fd76fr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 17, 2009 13:07
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: fd76fr » ndz lip 19, 2009 20:46

fd76fr napisał/a:
Nawet ta po regeneracji ma ok 1mm luzu co chyba nie powinno mieć miejsca w pompie po regeneracji.
Michaś_1977 napisał:

Długo na niej pojeździłeś?
ze 14 tyś km



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości