żółta kontrolka oleju i błąd ollstand prufen
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
żółta kontrolka oleju i błąd ollstand prufen
Witam. Od jakiegoś czasu moje TDI 115KM pompowtrysk w MK4 wywala mi na tablice zółtą kontrolkę oleju i komunikat na kompie "ollstand prufen" czy jakoś tak podobnie. Nie znam niemieckiego ale domyślam się że chodzi o uzupełnienie poziomu oleju. I tu zaczyna się mój problem i jedna obawa z nią związana. Oleju mam dość, mniej więcej 3/4 miarki na bagnecie olejowym, jak zamknę i otworze maskę kontrolka i błąd ginie z tablicy wskaźników ale po kilku dniach pojawia się ponownie. Wyczytałem na innych postach że to czujnik oleju w misce olejowej szwankuje i jest do wymiany. Że do wymiany oleju mam jeszcze 7 tys. chciałbym go wymienić za jedna robotą. Tylko mam jeszcze obawę, czy ten błąd zawsze dotyczy tylko i wyłącznie poziomu oleju, czy może też np. wskazywać na niskie ciśnienie oleju? Silnik z tym błędem zawsze chodzi ok, ale boje się o turbinę i nie wiem czy nie skrócić wymiany oleju. Spotkaliście się już z takim problemem?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: żółta kontrolka oleju i błąd ollstand prufen
w niektórych wersjach (nie wiem czy w twojej) czujnik ten dokonuje też pomiaru zużycia oleju w zależności od ustawionego rodzaju serwisowania, więc może już czas na wymianę olejuSajmonn pisze:Witam. Od jakiegoś czasu moje TDI 115KM pompowtrysk w MK4 wywala mi na tablice zółtą kontrolkę oleju i komunikat na kompie "ollstand prufen" czy jakoś tak podobnie. Nie znam niemieckiego ale domyślam się że chodzi o uzupełnienie poziomu oleju. I tu zaczyna się mój problem i jedna obawa z nią związana. Oleju mam dość, mniej więcej 3/4 miarki na bagnecie olejowym, jak zamknę i otworze maskę kontrolka i błąd ginie z tablicy wskaźników ale po kilku dniach pojawia się ponownie. Wyczytałem na innych postach że to czujnik oleju w misce olejowej szwankuje i jest do wymiany. Że do wymiany oleju mam jeszcze 7 tys. chciałbym go wymienić za jedna robotą. Tylko mam jeszcze obawę, czy ten błąd zawsze dotyczy tylko i wyłącznie poziomu oleju, czy może też np. wskazywać na niskie ciśnienie oleju? Silnik z tym błędem zawsze chodzi ok, ale boje się o turbinę i nie wiem czy nie skrócić wymiany oleju. Spotkaliście się już z takim problemem?
Re: żółta kontrolka oleju i błąd ollstand prufen
w niektórych wersjach (nie wiem czy w twojej) czujnik ten dokonuje też pomiaru zużycia oleju w zależności od ustawionego rodzaju serwisowania, więc może już czas na wymianę oleju[/quote]
olej wymieniałem 2 miesiace temu (oczywiście z normą na pompowtrysk) i od tej pory zrobilem 7 tys. km, inspekcje komputera skasowałem pokrętłami przy zegarach. W książce serwisowej widziałem że w na początku auto miało obsługę "longlife", ale puźniej serwis tego zaniechał i wymieniali olej albo co rok albo co 15 tys. Myślisz że komp, niezresetowany wagiem też może generować ten błąd? No i jeszcze pytanko o te ciśnienie oleju w sęsie takim czy ten błąd może wskazywać że jest ono nieodpowiednie? Jak już pisałem boje się o turbo.
olej wymieniałem 2 miesiace temu (oczywiście z normą na pompowtrysk) i od tej pory zrobilem 7 tys. km, inspekcje komputera skasowałem pokrętłami przy zegarach. W książce serwisowej widziałem że w na początku auto miało obsługę "longlife", ale puźniej serwis tego zaniechał i wymieniali olej albo co rok albo co 15 tys. Myślisz że komp, niezresetowany wagiem też może generować ten błąd? No i jeszcze pytanko o te ciśnienie oleju w sęsie takim czy ten błąd może wskazywać że jest ono nieodpowiednie? Jak już pisałem boje się o turbo.
generalnie ten błąd wywala tylko wtedy kiedy jest mało oleju. niedawno też mi go wywaliło (na bagnecie miałem poziom MIN), ale akurat przyszła pora na wymianę oleju i po tej wymianie błąd zniknął. Uzupełnij olej tak żeby poziom był max i zobaczysz czy to coś da
po przejściu z LL na wymianę co 15 tyś programuje się Vag-iem tylko ilosc km i czas do nastepnej wymiany - 30 tys na 15 tys, i 24 miesiace na 12 . Gdyby zblizala sie wymiana oleju wedlug starego cyklu LL po prostu wyskoczylby Ci Oil SerwisSajmonn pisze:W książce serwisowej widziałem że w na początku auto miało obsługę "longlife", ale puźniej serwis tego zaniechał i wymieniali olej albo co rok albo co 15 tys
panowie wczoraj sie spotkalem z takim samym problemem u mnie
dzisiaj na zimnym silniku na bagnecie oleju bylo do gornej czesci zalamania (czyli ok?)
dolalem tez wczoraj litr oleju bo sie wystraszylem ale info dalej wyskakuje VAG nie pokazuje zadnego bledu
co z tym fantem? dodam ze to jest w AXR
mozna na tym jezdzic na tyle ze dziennie robie 20 km do roboty
dzisiaj na zimnym silniku na bagnecie oleju bylo do gornej czesci zalamania (czyli ok?)
dolalem tez wczoraj litr oleju bo sie wystraszylem ale info dalej wyskakuje VAG nie pokazuje zadnego bledu
co z tym fantem? dodam ze to jest w AXR
mozna na tym jezdzic na tyle ze dziennie robie 20 km do roboty
Witam,
U mnie żółta kontrolka pojawiła się po 100 km (akurat jechałem do Gdańska) od wymiany kpl. głowicy, oczywilście uszczelki też zostały wymienione.
Sprawdzając poziom oleju dolałem ok 3 setek z tego co pamiętam. Przejechałem 1000 km i na bagnecie wskazuje taki sam poziom.
Co to mogło być to sam nie wiem
U mnie żółta kontrolka pojawiła się po 100 km (akurat jechałem do Gdańska) od wymiany kpl. głowicy, oczywilście uszczelki też zostały wymienione.
Sprawdzając poziom oleju dolałem ok 3 setek z tego co pamiętam. Przejechałem 1000 km i na bagnecie wskazuje taki sam poziom.
Co to mogło być to sam nie wiem
ja też miałem podobną sytuację, chwile po tym jak kupiłem auto jechałem do Poznania i na trasie nagle zapaliła się czerwona kontrolka oleju. po zatrzymaniu się i zgaszeniu auta kontrolka już zgasła i do dnia dzisiejszego się nie zapaliła
po pierwszej wymianie oleju, gdzieś po 8 tyś km zapaliła się żółta kontrolka z tym niemieckim komunikatem "ollstand prufen". dolałem pół litra i zgasła
po pierwszej wymianie oleju, gdzieś po 8 tyś km zapaliła się żółta kontrolka z tym niemieckim komunikatem "ollstand prufen". dolałem pół litra i zgasła
a to trzeba grill sciagnac? bo mi sie wydaje ze alarm mi wyskoczyl bo nie lapie mi ten czujnik
chcialbym to sprawdzic
a czy po otwarciu klapy powinno wyskoczyc ze klapa jest otwarta albo ze drzwi sa otwarte?
1. poziom oleju na bagnecie powinien wskazywac najlepiej? (miedzy zalamaniami, gorna czesc zalamania, a moze ponad?)
2. zdjecie zamka gdzie szukac tego czujnika bo ja tam nic nie znalazlem
a moze to gdzies indziej? ewentualnie gdzie powinien byc kabel od tego czujnika
chcialbym to sprawdzic
a czy po otwarciu klapy powinno wyskoczyc ze klapa jest otwarta albo ze drzwi sa otwarte?
1. poziom oleju na bagnecie powinien wskazywac najlepiej? (miedzy zalamaniami, gorna czesc zalamania, a moze ponad?)
2. zdjecie zamka gdzie szukac tego czujnika bo ja tam nic nie znalazlem
a moze to gdzies indziej? ewentualnie gdzie powinien byc kabel od tego czujnika
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 19:33 przez daave, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości