wymiana paska rozrządu--pytania i sugestie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam. Podepnę się pod temat bo akurat jestem w trakcie wymiany paska rozrządu. Mam golfa MK3 z 95 r. z silnikiem 1.9 D. kupiłem pasek Gates-a po rolkę pojadę jutro … sam nie wiedziałem jaką mam czy samą rolkę napinającą czy razem z oddzielnym napinaczem. jak dzisiaj pozdejmowałem osłony zobaczyłem rolkę na mimośrodzie z dwoma dziurkami pod specjalny klucz ( to chyba będzie sama rolka napinająca ??) . Wiem, że przy wymianie trzeba zablokować wałek rozrządu z tyłu kawałkiem płaskownika i koło pompy paliwowej śrubą ( powinny te oba zablokowania być „zgrane” ze sobą) …. Powinien też wtedy zgadzać się znak na kole zamachowym widziany w specjalnym okienku rewizyjnym.
Wyczytałem też na forum, że przed rozpoczęciem napinania nowego paska trzeba poluzować koło zębate wałka rozrządu które jest na stożku aby pasek się odpowiednio ułożył.
Mam jednak też takie pytanie: skądś dostaje mi się olej na pasek rozrządu. Silnika bierze bardzo mało oleju praktycznie nie zauważam większych ubytków ale pasek i osłony są cały czas wilgotne od oleju do tego stopnia, że mam mokry ślad pozostawiony po rozbryzgach oleju na wyciszeniu ( Podbitce)maski i wyciszeniu na grodzi. Wydaje mi się, że olej może brać się z dwóch miejsc z uszczelniacza wałka rozrządy i uszczelniacza wału korbowego.
I tu mam pytanie:
Czy wymiana takich uszczelniaczy to poważna sprawa??
Czytałem na forum o jakiś sparciałych gumach na kołach pasowych?? Specjalnym kleju na które wkręca się śrubę mocującą koło pasowe??
Czy to dotyczy mojego silnika 1.9 D nie wiem dokładnie czy mam 1Z czy 1Y??
Czy uszczelniacze na obu wałkach korbowym i rozrządu wymienia się w podobny sposób??
Pozdrawiam
Wyczytałem też na forum, że przed rozpoczęciem napinania nowego paska trzeba poluzować koło zębate wałka rozrządu które jest na stożku aby pasek się odpowiednio ułożył.
Mam jednak też takie pytanie: skądś dostaje mi się olej na pasek rozrządu. Silnika bierze bardzo mało oleju praktycznie nie zauważam większych ubytków ale pasek i osłony są cały czas wilgotne od oleju do tego stopnia, że mam mokry ślad pozostawiony po rozbryzgach oleju na wyciszeniu ( Podbitce)maski i wyciszeniu na grodzi. Wydaje mi się, że olej może brać się z dwóch miejsc z uszczelniacza wałka rozrządy i uszczelniacza wału korbowego.
I tu mam pytanie:
Czy wymiana takich uszczelniaczy to poważna sprawa??
Czytałem na forum o jakiś sparciałych gumach na kołach pasowych?? Specjalnym kleju na które wkręca się śrubę mocującą koło pasowe??
Czy to dotyczy mojego silnika 1.9 D nie wiem dokładnie czy mam 1Z czy 1Y??
Czy uszczelniacze na obu wałkach korbowym i rozrządu wymienia się w podobny sposób??
Pozdrawiam
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Masz silnik 1Y
Przy wymianie rozrządu,profilaktycznie wymienia się także uszczelniacze na wale i wałku rozrządu.Są one takie same i ten wyciek,to zapewne sprawka któregoś z nich.
Aby wymienić ten na wałku r.należy zdjąć koło pasowe i pokrywę zaworów,a następnie poluzować pierwszą panewkę wałka,wtedy simering można wyjąć.
Ten na wale k.wymienić można po uprzednim zdjęciu kół,osłon,paska r. no i samego koła pasowego rozrządu.Tego niestety nie da się poluzować i trzeba wydłubać
Hmm,jeżeli chodzi o klej,to niektórzy są na tak,niektórzy na nie.Ja osobiście daję go.
Gumy o których wspomniałeś to tłumik drgań.Musisz oglądnąć koła pasowe,a dokładnie-powierzchnie,którymi stykają się.
Przeglądnij stan klina na wale i w kole pasowym rozrządu!!!
[ Dodano: 14 Lip 2009 07:24 ]
Zaczął pracować twardo,czy chodzi jak benzyna?
Przy wymianie rozrządu,profilaktycznie wymienia się także uszczelniacze na wale i wałku rozrządu.Są one takie same i ten wyciek,to zapewne sprawka któregoś z nich.
Aby wymienić ten na wałku r.należy zdjąć koło pasowe i pokrywę zaworów,a następnie poluzować pierwszą panewkę wałka,wtedy simering można wyjąć.
Ten na wale k.wymienić można po uprzednim zdjęciu kół,osłon,paska r. no i samego koła pasowego rozrządu.Tego niestety nie da się poluzować i trzeba wydłubać
Hmm,jeżeli chodzi o klej,to niektórzy są na tak,niektórzy na nie.Ja osobiście daję go.
Gumy o których wspomniałeś to tłumik drgań.Musisz oglądnąć koła pasowe,a dokładnie-powierzchnie,którymi stykają się.
Przeglądnij stan klina na wale i w kole pasowym rozrządu!!!
[ Dodano: 14 Lip 2009 07:24 ]
Źle złożony rozrząd lub po prostu kwestia wyregulowania kąta wtrysku.halun1980 pisze:Dlaczego golfik po rozrządzie stracił moc?
Zaczął pracować twardo,czy chodzi jak benzyna?
Michaś_1977
Ten na wale k. wymienić można po uprzednim zdjęciu kół, osłon, paska r. no i samego koła pasowego „rozrządu”.
Przeglądnij stan klina na wale i w kole pasowym „rozrządu”!!!
Witam i z góry dzięki za pomoc.
W tym co pogrubiłem w Twoich cytatach chyba chodziło Ci o wałek korbowy a nie rozrządu. ??
Mam jeszcze kilka pytań…. Jeżeli wymiana uszczelniacza na wałku rozrządu jest w miarę prosta. To wymiana na wale korbowym jest już dla mnie chyba sporą trudnością.
1. czy trudno jest odkręcić i zdjąć „zbić” koło pasowe wału korbowego??
2. tam jest taka wielorowkowa śruba czy trzeba specjalny klucz?? Czy wystarczy zwykła nasadka ( 22 patrzyłem to pasuje ale boję się omknąć śrubę)??
3. czy trzeba przy tym jakoś blokować wał korbowy??
4. czy jeżeli okażę się, że coś nie tak jest z tymi gumami wyciszającymi to czy można je dokupić czy trzeba wymieniać całe koło pasowe??
5. a co jeśli klin będzie wykazywał objawy zużycia?? Jak wygląda jego wymiana??
6. no i jak to wszystko poskładać do kupy ( klucze dynamometryczne, klei, itp.)??
Ten na wale k. wymienić można po uprzednim zdjęciu kół, osłon, paska r. no i samego koła pasowego „rozrządu”.
Przeglądnij stan klina na wale i w kole pasowym „rozrządu”!!!
Witam i z góry dzięki za pomoc.
W tym co pogrubiłem w Twoich cytatach chyba chodziło Ci o wałek korbowy a nie rozrządu. ??
Mam jeszcze kilka pytań…. Jeżeli wymiana uszczelniacza na wałku rozrządu jest w miarę prosta. To wymiana na wale korbowym jest już dla mnie chyba sporą trudnością.
1. czy trudno jest odkręcić i zdjąć „zbić” koło pasowe wału korbowego??
2. tam jest taka wielorowkowa śruba czy trzeba specjalny klucz?? Czy wystarczy zwykła nasadka ( 22 patrzyłem to pasuje ale boję się omknąć śrubę)??
3. czy trzeba przy tym jakoś blokować wał korbowy??
4. czy jeżeli okażę się, że coś nie tak jest z tymi gumami wyciszającymi to czy można je dokupić czy trzeba wymieniać całe koło pasowe??
5. a co jeśli klin będzie wykazywał objawy zużycia?? Jak wygląda jego wymiana??
6. no i jak to wszystko poskładać do kupy ( klucze dynamometryczne, klei, itp.)??
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 10:56 przez Dany44, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Aby zdjąć koło pasowe na wale,trzeba zablokować wał wkładając coś przez wziernik w kiblu sprzęgłowym.Trzeba zablokować o taki element przy kole zamachowym,który jest najmocniejszy i nie ułamie się.Następnie kluczem nasadowym 12nastokątnym 19mm trzeba odkręcić śrubę.Najlepiej robić to we dwóch,jeden blokuje wał,drugi kręci.Heh,potrzebna dłuuuga przedłużka będzie
Jeżeli chodzi o klin,to musisz sprawdzić i na wale i w kole pasowym.Objawy zużycia kwalifikują koło do wymiany,a wał do regeneracji lub także do wymiany,w zależności co jest walnięte,koło czy wał.Poskładanie wszystkiego z kiepskim klinem,to potencjalny wyrok dla silnika.
Śrubę na wale dokręć dość mocno na kleju (jak chcesz),ale z czuciem,żebyś nie ukręcił,bo wtedy bida
Mam nadzieję,że opisałem w miarę jasno .
[ Dodano: 14 Lip 2009 14:09 ]
Jeżeli chodzi o klin,to musisz sprawdzić i na wale i w kole pasowym.Objawy zużycia kwalifikują koło do wymiany,a wał do regeneracji lub także do wymiany,w zależności co jest walnięte,koło czy wał.Poskładanie wszystkiego z kiepskim klinem,to potencjalny wyrok dla silnika.
Śrubę na wale dokręć dość mocno na kleju (jak chcesz),ale z czuciem,żebyś nie ukręcił,bo wtedy bida
Mam nadzieję,że opisałem w miarę jasno .
[ Dodano: 14 Lip 2009 14:09 ]
Chodziło mi o klin w wale korbowym i kole pasowym rozrządu,które nachodzi na wał.Dany44 pisze:W tym co pogrubiłem w Twoich cytatach chyba chodziło Ci o wałek korbowy a nie rozrządu. ??
Jeszcze raz dzięki za pomoc. Opisane wszystko jest super. Byłem właśnie w sklepie i wróciłem z częściami. Zaraz biorę się do roboty. Kupiłem uszczelniacze i klej …w sklepie doradzili mi słabszy aby później nie było w razie czego problemów z odkręceniem. Mam nadzieję, że dzisiaj skończę ale nigdy nic nie wiadomo co wyskoczy po drodze.
Te gumy na które trzeba zwrócić uwagę są na ( czy może raczej w…) tym małym kole zębatym wału korbowego czy tym dużym kole pasowym wału korbowego. … u mnie to duże koło pasowe (wielorowkowe) składa się z dwóch tarcz połączonych chyba trzema czy czterema tulejkami stalowymi??
Te gumy na które trzeba zwrócić uwagę są na ( czy może raczej w…) tym małym kole zębatym wału korbowego czy tym dużym kole pasowym wału korbowego. … u mnie to duże koło pasowe (wielorowkowe) składa się z dwóch tarcz połączonych chyba trzema czy czterema tulejkami stalowymi??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kurcze,nie pamiętam dokładnie,ale owy tłumik drgań znajduje się chyba na przylgni tych dużych kół z kołem zębatym od rozrządu.Dany44 pisze:Te gumy na które trzeba zwrócić uwagę są na ( czy może raczej w…) tym małym kole zębatym wału korbowego czy tym dużym kole pasowym wału korbowego. … u mnie to duże koło pasowe (wielorowkowe) składa się z dwóch tarcz połączonych chyba trzema czy czterema tulejkami stalowymi??
Dobra znalazłem tą gumę … wchodzi ona w skład kół pasowych i nie styka się bezpośrednio z kołem zębatym ( ma od niego większą średnicę) po skręceniu wszystkiego…. Teraz napotkałem kolejny problem mianowicie rolka napinającą jaką dali w sklepie to SKF dedykowany do tego modelu silnika…. ale ja u siebie miałem założoną jakąś rolkę kanadyjską firmy LITENS z taką wygiętą blaszką zahaczającą o głowicę … rolka ta ma średnicę o jakiś centymetr mniejszą od SKF i mam trudności z włożeniem tego SKF-a …. Tzn. na siłę ( i to dość mocną siłę )wejdzie ale nie wiem czy tak ma być … czy może dali mi złą rolkę.??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ok. już skończyłem i wszystko poskładałem …auto odpaliłem i „ zapłonowo” chodzi bez zarzutu tzn. tak jak wcześniej. Za to pojawiła się inna rzecz pewnie związana z napięciem pasków. Mianowicie przy wchodzeniu na obroty słychać dość głośny świst jakby od łożyska. Na wolnych obrotach tego nie słychać …. Ale jak tylko lekko doda się gazu to ten dźwięk się pojawia. Tak więc pewnie coś sknociłem … albo za mocno naciągnąłem rolkę ….. lub któryś pasek wieloklinowy lub od wspomagania. …. Jutro to sprawdzę.
Rolkę udało mi się wsadzić, wsadziłem ją równocześnie z kołem od rozrządu z nawleczonym paskiem na to wszystko …… no i po wsadzeniu okazało się, że jest jeszcze sporo luzu do napięcia (wykasowania) ….. po prostu coś wcześniej musiałem źle robić…. Co nie zmienia faktu, że stara rolka miała średnicę około centymetra mniejszą od nowej….. na rolce nie widziałem żadnych znaków lub po prostu to przegapiłem…. Na opakowaniu od nowej rolki było zdjęcie rolki z takimi dwoma blaszkami … jakby muszka i szczerbinka… ale po wyjęciu z pudełka nic takiego nie widziałem. Pasek napinałem tak by między kołami od rozrządu i pompy uginał się 1 cm pod mocnym naciskiem palca lub aby go można było obrócić, skręcić „prawie” do pionu palcami też w tym samym miejscu.
Jutro powalczę z tym świstem.
Pozdrawiam.
Rolkę udało mi się wsadzić, wsadziłem ją równocześnie z kołem od rozrządu z nawleczonym paskiem na to wszystko …… no i po wsadzeniu okazało się, że jest jeszcze sporo luzu do napięcia (wykasowania) ….. po prostu coś wcześniej musiałem źle robić…. Co nie zmienia faktu, że stara rolka miała średnicę około centymetra mniejszą od nowej….. na rolce nie widziałem żadnych znaków lub po prostu to przegapiłem…. Na opakowaniu od nowej rolki było zdjęcie rolki z takimi dwoma blaszkami … jakby muszka i szczerbinka… ale po wyjęciu z pudełka nic takiego nie widziałem. Pasek napinałem tak by między kołami od rozrządu i pompy uginał się 1 cm pod mocnym naciskiem palca lub aby go można było obrócić, skręcić „prawie” do pionu palcami też w tym samym miejscu.
Jutro powalczę z tym świstem.
Pozdrawiam.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Popuść pasek od altka,odpal ponownie i porównaj.Jak będzie ciszej,to pewnie łożysko w nim poszło.Dany44 pisze:przy wchodzeniu na obroty słychać dość głośny świst jakby od łożyska.
Jeżeli masz wspomę,to pompa też może się odzywać.
Nic nie przegapiłeś,bo po prostu ich tam nie ma.Dany44 pisze:na rolce nie widziałem żadnych znaków lub po prostu to przegapiłem
Przecież sam napisałeś,że kupiłeś inną rolkę
Na tej z tym blaszanym haczykiem,którą zdjąłeś są na pewno
Właśnie takie coś...Dany44 pisze:jakby muszka i szczerbinka…
Poluzowałem naciąg alternatora i pompy od wspomagania i świstanie sporo się zmniejszyło. Jak na mój marny słuch do silników… za to pojawiła się inna rzecz które nie ma na silniku zimnym a na rozgrzanym się pojawia, mianowicie jeśli silnik się nagrzewa pojawia się dziwięk jakby „tramwaj” coś jakby świstanie łożyska ale z takim metalicznym przydźwiękiem… właśnie jakby tramwaj ruszał lub ktoś włączał by pneumatyczną wiertarkę. Dźwięk ten dochodzi z okolic koła zębatego rozrządu …..przynajmniej tak mi się wydaje.... jak by po rozgrzaniu coś o coś obcierało… sam już nie wiem …. Może za mocno dokręciłem pierwszą panewkę na wałku rozrządu jak wymieniałem uszczelniacz?? Z tego co pamiętam to jak ją odkręcałem to śruby trzymały dość lekko.
Ostatnio zmieniony śr lip 15, 2009 11:16 przez Dany44, łącznie zmieniany 1 raz.
witam jednak zabieram sie sam za wymiane rozrzadu przy moim golfie NO W SUMIE DZIEWCZYNA CHCE mi pomuc:).przeczytalem juz tyle tematow o wymianie i gadalem z kilkoma osobami w tej sprawie i nabrałem pewności siebie.kupilem pasek nie Gates-a bo wszedzie mi go odradzano(podobno sie wyciaga mocno)kupilem CONTI(CONTINENTAL CONTITECH)napisze wieczorem jak wszystko poszło i zrobie kilka fotek.pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości