Napięcie na świecach żarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Napięcie na świecach żarowych
Witam
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika Golf3 1,9 TD z 93r, objaw jest taki jakby nie grzały świece żarowe. Trzeba długo kręcić żeby zapalił. Sprawdzałem żarówką napięcie doprowadzane do świec i stwierdziłem że cały czas dopływa do nich prąd nawet pomimo że kontrolka od świec gaśnie prąd dalej płynie. Co może być tego przyczyną? (podejrzewam że przez to świece się spaliły) Proszę o pomoc.
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika Golf3 1,9 TD z 93r, objaw jest taki jakby nie grzały świece żarowe. Trzeba długo kręcić żeby zapalił. Sprawdzałem żarówką napięcie doprowadzane do świec i stwierdziłem że cały czas dopływa do nich prąd nawet pomimo że kontrolka od świec gaśnie prąd dalej płynie. Co może być tego przyczyną? (podejrzewam że przez to świece się spaliły) Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 21:30 przez wojtall, łącznie zmieniany 1 raz.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie,tak ma być .Wszystko jak najbardziej w porządku tylko świece masz prawdopodobnie spalone ,skoro napięcie na listwie zasilającej jest to pozostaje tylko wymienić świece...wojtall pisze:Czy 12s to nie za długo?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Ford 1.8D/TurboD/TD - po odpaleniu jeszcze przez 30 sek grzeją świece... zatem 12s w Twoim wypadku to i tak krótko...wojtall pisze:Czy 12s to nie za długo?
Zmierz rezystancję na świecach bo ona decyduje o tym czy dana świece jest sprawna czy nie... To że żarówka na niej świeci oznacza tylko że świeca ma przejście... natomiast może zbyt słabo grzać lub zbyt długo się rozgrzewać...
Nie wiem czy "dobrze dzwonią" ale coś mi się o uszy obiło że rezystancja sprawnej świecy musi wynosić coś koło 400 omów... czy kOhm ???
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
warunek sprawdzania: całkowicie naladowany akumulator i napiecie na swiecach. odlaczyc przewod zasilajacy swiec zarowych i podlaczyc aperomierz. odlaczyc przewod o czujnika temperatury silnika. wlaczyc zaplon, amperomierz powinien wykazywac popbor pradu okolo 48 A. Przy innych wartosciach:
36 A - jedna nie grzeje
24 A - dwie nie grzeja
12 A - trzy nie grzeja
0 A - zadna nie grzeje
Takie wartosci pradu sa osiagane tylko przy napieciu akumulatora ponad 11,5 V
36 A - jedna nie grzeje
24 A - dwie nie grzeja
12 A - trzy nie grzeja
0 A - zadna nie grzeje
Takie wartosci pradu sa osiagane tylko przy napieciu akumulatora ponad 11,5 V
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Napięcie na świecach żarowych
odkopie temat, mk2 1,6 td, po odpaleniu na zimnym przerywa przez ok 2 minuty i kopci na siwo, jakby niepalil na wszystkie baniaki, wtryski nowe, napiecie przy grzaniu swiec wynosi 9,5v tak samo po odpaleniu to napiecie sie utrzymuje, co moze byc przyczyna? spadki na kablach czy moze cos z przekaznikiem?
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Napięcie na świecach żarowych
slawko333, napięcie napięciem, ale wiesz czy świece wszystkie grzeją? Sposób albo na kabel, odłączasz listwę, kablem plus do aku, i drugą końcówką do końcówki świecy, jak iskrzy to raczej coś tam grzeje. Ja teraz idę miernikiem spróbuję sprawdzić bo znowu troszkę mi chyba kuleje
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Napięcie na świecach żarowych
wiem jak sie sprawdza swiece, w posrednim wtrysku przy tych temp nawet 1 padnieta swieca uniemozliwic moze odpalenie, samo iskrzenie nic ci nieda, gdyz moze iskrzyc a swieca bedzie grzac od tylu i bedzie traktowana jako zepsuta, ja pytam czy takie napiecie moze miec wplyw na chwilowe telepanie i gdzie szukac przyczyny tak niskiego napiecia
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Napięcie na świecach żarowych
Jedyny pewny sposób sprawdzenia świec, to ich wykręcenie i każda po kolei na akumulator, naładowany akumulator. Świeca jest zaprojektowana do działania przy napięciu 11V, dobry aku na jednej świecy utrzyma napięcie 12V, świeca ma się równo nagrzewać. Jak świeca przy takim sprawdzaniu spali się to i tak za jakiś czas i tak by padła, a tak wymieniasz i kłopot z głowy.
Sławko333 9,5V to za mało, przyczyn może być kilka(zakładając, że silnik jest zdrowy i prawidłowo ustawiony) tz słaby akumulator, zwarcie na świecach lub w alternatorze. Wyczyść, posprawdzaj masy.
Zdrowy D/TD odpali na jednej świecy po kilku obrotach nawet na dużym mrozie, jak wszystkie się spalą zaczyna się problem z odpaleniem.
Sławko333 9,5V to za mało, przyczyn może być kilka(zakładając, że silnik jest zdrowy i prawidłowo ustawiony) tz słaby akumulator, zwarcie na świecach lub w alternatorze. Wyczyść, posprawdzaj masy.
Zdrowy D/TD odpali na jednej świecy po kilku obrotach nawet na dużym mrozie, jak wszystkie się spalą zaczyna się problem z odpaleniem.
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Napięcie na świecach żarowych
tu sie niezgodze, w td nawet przy jednej spalonej swiecy bedzie mial problemy z rowna praca zaraz po odpaleniu, przy dwoch padnietych bedize ciezko odpalic, to nie tdi ze zapali bez problemu przy duzo wiekszych mrozach z padnietymi dwiema siwecami, akumulator jest roczny sprawny, kat wtrysku ustawiony na zegar, nowki cale kopletne wtryski bosch, pojde w strone szukania spadku napiecia na kablachanaba255 pisze:Zdrowy D/TD odpali na jednej świecy po kilku obrotach nawet na dużym mrozie, jak wszystkie się spalą zaczyna się problem z odpaleniem.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Napięcie na świecach żarowych
Przecież Ci mówiłem,że pobór prądu na świece powoduje taki spadek napięcia.Nie musisz miernika przykładać do listwy,wystarczy że w trakcie grzania wepniesz go między bieguny aku i też zauważysz spory spadek.
Nie ufasz mi?
Nie ufasz mi?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości