[BORA] Czyste turbo i nadal notlauf

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

[BORA] Czyste turbo i nadal notlauf

Post autor: bartiboro » czw lip 09, 2009 15:30

Witam,

turbina przeładowywała, została wyczyszczona bo sztanga nie miała pełnego zakresu pracy - teraz chodzi dobrze. Grucha jest szczelna i sprawna, n75 nowy, wężyki sprawdzone, nieszczelności nie ma - tak twierdzi mech - a notlaufy są :(
Czy może to być wina przycinającego się lub zasyfionego EGR-a?
Czy po zdjęciu wężyka sterującego EGR-em puszczane są spaliny w dolot czy nie?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
synec
Forum Master
Forum Master
Posty: 1777
Rejestracja: pn mar 10, 2008 10:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: synec » czw lip 09, 2009 15:44

Notlaufy może jeszcze powodować wadliwy przepływomierz.



Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Zolwik_2004 » czw lip 09, 2009 15:47

Tak jak kolega wyżej pisze. A EGR proponuję zaślepić


Małe kroczki ale do przodu...

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » czw lip 09, 2009 15:47

synec pisze:Notlaufy może jeszcze powodować wadliwy przepływomierz.
Po odpięciu przepływki - totalny muł - więc niby jest sprawna, choć przy większych prędkościach nie przyśpiesza tak ochoczo - może to przepływka a może egr się nie domyka czy jak?
Muszę dynamicznie zlogować ale nie mam na razie możliwości - a to by wszystko wyjaśniło.

[ Dodano: 09 Lip 2009 16:12 ]
Zolwik_2004 pisze:...A EGR proponuję zaślepić
Nie wystarczy zdjęcie wężyka z puszki i zaślepienie wężyka coby podciśnienie nie uciekało?
Egr jest wtedy zamknięty czy otwarty?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: [BORA] Czyste turbo i nadal notlauf

Post autor: PinkFloyd » czw lip 09, 2009 16:56

bartiboro pisze:Witam,

turbina przeładowywała, została wyczyszczona bo sztanga nie miała pełnego zakresu pracy - teraz chodzi dobrze. Grucha jest szczelna i sprawna, n75 nowy, wężyki sprawdzone, nieszczelności nie ma - tak twierdzi mech - a notlaufy są :(
Czy może to być wina przycinającego się lub zasyfionego EGR-a?
Czy po zdjęciu wężyka sterującego EGR-em puszczane są spaliny w dolot czy nie?

Pozdrawiam.
Zrób logi dynamiczne grupy 0011, 008 i 003 i zobaczy sie czy przeładowuje. Czasami sie zdarza ze mimo wyczyszczonej turbinie, sprawnym zaworze dalej przeładowuje- ostatnio kolega z forum miał ten problem- wyrobiony wewnętrzny mechanizm sterowania kierowniczkami- po wymianie turbo minął- bez logów nic ci nie powiemy. Zdejmij wezyk idacy do gruszki turbiny- zdejmij przy N75 jak dalej przeładowuje na 100% wina turbiny- chyba ze źle wyczyszczona lub xle złozona albo gruszka nie odbija.
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 16:57 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Re: [BORA] Czyste turbo i nadal notlauf

Post autor: bartiboro » pt lip 10, 2009 21:41

PinkFloyd pisze:Czasami sie zdarza ze mimo wyczyszczonej turbinie, sprawnym zaworze dalej przeładowuje- ostatnio kolega z forum miał ten problem- wyrobiony wewnętrzny mechanizm sterowania kierowniczkami- po wymianie turbo minął- bez logów nic ci nie powiemy. Zdejmij wezyk idacy do gruszki turbiny- zdejmij przy N75 jak dalej przeładowuje na 100% wina turbiny- chyba ze źle wyczyszczona lub xle złozona albo gruszka nie odbija.
Na odpalonym silniku zdejmowałem i zakładałem wężyk przy N75 ten od turbo obserwując sztangę, chodzi bardzo ładnie - idzie do góry na odpiętym i jest wciągana na podpiętym płynnie bez zacięć - po wciągnięciu słychać jak turbo przyśpiesza (delikatny gwizw - nie ma katalizatora).
Od EGR-a odpiąłem wężyk i zaślepiłem śrubką wężyk. Docelowo będzie wyczyszczony. Czy jeśli się nie domyka egr może powodować wzrost ciśnienia doładowania przy butowaniu? Podobno przez przepływkę nie może być notlaufu?
Kabel chcę zamówić taki: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=27
będzie na nim można logować dynamicznie?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 10, 2009 21:48

Po co tyle płacic ja kupiłem taki jak stary mi padł http://www.allegro.pl/item684140661_vag ... 0sold.html i jest ok , zdejmi przewód z n75 idacy do gruchy i daj buta na 4 i 5 biegu jak przeładowuje to wina dalej turbiny



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » pt lip 10, 2009 22:00

PinkFloyd pisze: zdejmi przewód z n75 idacy do gruchy i daj buta na 4 i 5 biegu jak przeładowuje to wina dalej turbiny
Tak też robiłem i łagodniej przyśpiesza - proporcjonalnie do obrotów - ale też notlauf - chyba z niedoładowania bo sztanga jest u góry - niewciągnięta przez gruchę - chyba że żaluzje same się przestawiają :bajer: bez kompa to lipa jest bo po omacku się szuka :chytry:
Kabel już zamówiłem, dzięki za radę :chytry:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 10, 2009 22:05

Chodziło mi o ot ze jak bedziesz logował to zlogój na podłączonym i sciagniety wezyku, jak cisnienia na zdjetym dalej beda duze to wina turbiny,
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 22:06 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » pt lip 10, 2009 22:18

PinkFloyd pisze:Chodziło mi o ot ze jak bedziesz logował to zlogój na podłączonym i sciagniety wezyku, jak cisnienia na zdjetym dalej beda duze to wina turbiny,
Tak właśnie planowałem do tego podejść :) - mam nadzieję, że będą różne.
Męczy mnie ten egr - czy ma on jakikolwiek wpływ na ciśnienie doładowania?



Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » wt lip 14, 2009 15:44

Witam.
Podpinając się pod temat....

Silnik ATD ( 98tyś. przebiegu.)
Turbina wyczyszczona ( oj było syfu)
Notlauf był zawsze powyżej 2500obr./ min. głównie na wyższych biegach.
N75 czyszczony recznie w/g. wskazań z tego forum.

Problem polega na notlaufie powyżej 3K na 4 biegu .Co to znowu może być?
Byłbym wdzieczny za pomoc.
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 15:46 przez dark972, łącznie zmieniany 2 razy.



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » wt lip 14, 2009 23:42

PinkFloyd pisze:Chodziło mi o ot ze jak bedziesz logował to zlogój na podłączonym i sciagniety wezyku, jak cisnienia na zdjetym dalej beda duze to wina turbiny,
Proszę o sprawdzenie logów:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3020042#3020042

[ Dodano: 15 Lip 2009 11:44 ]
Kolega odzim pisze, że źle jest turbo złożone.
Czy do czasu naprawy dobrze by było podregulować sztangę coby turbo tak nie dmuchało (1,5bara)? Może wydłużyć sztangę, czy lepiej nie ruszać jeśli rzeczywiście ten pierścień jest obrócony?

[ Dodano: 10 Sie 2009 12:47 ]
Witam,

temat wraca, turbo niby złożone dobrze, węże suche i szczelne, i nadal notlauf tyle że później, nie wiem czy mech coś zamieszał z turbo, twierdzi, że grucha przepuszcza - czy to może powodować przeładowanie - chyba niedoładowanie skoro by nie wciągnęła sztangi do końca?
Dziś sprawdzę na zdjętym wężyku - wcześniej też przeładowywało - zobaczę teraz jak.
Jeśli nadal będzie przeładowywać - co robić?
Ostatnio zmieniony śr lip 15, 2009 11:44 przez bartiboro, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: spek » śr mar 03, 2010 21:16

Witam mam podobny problem tylko ze silnik AFN wyczyściłem turbinę zrobiłem jakieś 600km i było wszystko ok ale znów zaczął się problem w z trybem awaryjnym wyczyściłem też n75 ale nic nie pomogło max 130km/h sztanga chodzi idealnie niezacinań się przy dodaniu gazu delikatnie idzie do dołu jakieś 1/4 całego zakresu i wężyki jak by były nieszczelne to raczej nie byłoby szans żeby podciśnienie podciągnęło sztangę wiedź raczej szczelne jak zdejmę wężyk z gruszki muł na niskich obrotach ale później ciągnie ok i niema problemów z trybem awaryjne tylko dlaczego ta sztanga nie chce opaść przy dodaniu gazu ?
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 21:17 przez spek, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

grekiu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 27, 2007 11:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: grekiu » pt cze 18, 2010 20:51

Witam.
Ożywiam trochę temat bo u mnie pojawił się podobny problem i już załamuje ręce.. Czyściłem turbo niecałe 2 msc temu (zrobiono ok. 800 km) i do tej pory wszystko było ok. Dziś pojawił się problem, że przy mocniejszym depnięciu na 3-4 biegu auto przełącza się w tryb serwisowy;/ Przed przełączeniem się wydaje mi się że było słychać jakiś dziwny dźwięk, którego wcześniej nie było. Możliwe żeby było coś znów z turbiną?? Nie chce nawet myśleć bo ostatnio dołożyłem sporo do mojej Bory (wymiana dwumasy ze sprzęgłem i wcześniej czyszczenie tego turbo). Wiem, że bez komputera ciężko coś stwierdzić ale może będziecie mieć jakieś pomysły co to może być. Pod komputer spróbuje podpiąć w przyszłym tyg więc dorzucę kod błędu i jeśli uda się zrobić to logi dynamiczne. Myślałem, że to może przepływomierz, ale po odpięciu wtyczki od niego auto chodziło jakby cały czas było w trybie serwisowym.. Bardzo proszę o jakieś sugestie jeśli będziecie wiedzieć w czym może być problem.
Z góry wielkie dzięki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 133 gości