Rozwiązanie problemu cieknącego króćca od termostatu...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Rozwiązanie problemu cieknącego króćca od termostatu...

Post autor: Druidionin » wt lip 07, 2009 00:14

Walki z króćcem po pęknięciu oryginału w moim przypadku ciągła się przez kilka miesięcy, ciągle puszczał, nowe się wypaczały a płyn uciekał jak uciekał... Zrodził się szatański pomysł stworzenia kolanka z metalu :satan: I tak szybka konsultacja ze szwagrem, zakup nowego kolanka na miarę dla niego, 2 dni projektowania w przerwach w pracy przez szwagra i kolejne 3 dni produkcji u niego w firmie i oto jest dzieło... (Sorki za tylko 2 fotki ale po miesiącach walki i kolejnym miesiącu stania autka przez ten króciec jak tylko go dostałem do łapki momentalnie pobiegłem zamontować, zapominając o zdjęciach przed zamontowaniem :-( ) Główny kołnierz (gdzie mocowane śruby) został wypalony na laserze, zwężenie wytoczone a zagięcie z kolanka, wszystko ładnie pospawane i wyszlifowane... Kolanko ogólnie jest trochę wyższe od oryginału ale to z pomyłki, że nie uświadomiłem szwagra iż ma być zagięte a nie proste i musiała być korekta ;-) W każdym bądź razie, wpadłem z nowym kolankiem pod auto, założyłem, zalałem i po raz pierwszy od czasu walki nie było ani kropli... Całkowity sukces... Zrobiłem trasę ponad 100km i nie zauważyłem, żadnej zmiany co do grzania i temperatury auta... Tak więc, walka zakończyła się zwycięstwem inżynieryjnego podejścia polaka od myśli niemieckich konstruktorów :green_fuck:
Podsumowując, koszt wahał się w granicy 100zł ale zważywszy na fakt iż w czasie prób likwidacji wycieku kupiłem 3 króćce po ok 20zł każde, które po odkręceniu z reguły się nie nadaje do ponownego użytku gdyż się wypacza, to uważam że 100zł za wieczne kolanko to niewielki koszt...
Obrazek
Obrazek

P.S. Jeśli ktoś miał takie same przeboje jak ja i byłby chętny na takowe kolanko lub ewentualnie całe proste czy jakieś tam inne, sądzę, że byłaby możliwość wyprodukowania jeszcze kilku sztuk ale to jakby ktoś potrzebował ;-)
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 00:18 przez Druidionin, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lip 07, 2009 07:01

Informacja godna uwagi :okej:
Jak mi kiedyś moje padnie,to już przynajmniej wiem co mam zrobić :wink:
Dzięki za info :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » wt lip 07, 2009 17:23

Jakby co mam do oddania 2 plastikowe kolanka bo są mi teraz zbędne :helm:



Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » śr lip 08, 2009 20:35

W mk1 są te kolanka metalowe (aluminiowe)



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » śr lip 08, 2009 21:38

krisgolf pisze:W mk1 są te kolanka metalowe (aluminiowe)
No i nie wiedzieć czemu w późniejszych generacjach z tego zrezygnowali...



szymo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
Lokalizacja: Świerkol

Post autor: szymo1 » śr lip 08, 2009 22:10

Ja w mk2 też mam aluminiowy:-D



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » śr lip 08, 2009 22:13

szymo1 pisze:Ja w mk2 też mam aluminiowy:-D
No to pogratulować ;-)



Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » czw lip 09, 2009 11:39

a ja mam plastikowy. fabryczny daje rade i nie widze sensu kombinowania - kosztuje 3x tyle co topran ale działa bezbłędnie ;)



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » czw lip 09, 2009 18:08

nikusss pisze:kosztuje 3x tyle co topran ale działa bezbłędnie
No a w przypadku mkII coś innego niż "Hans Price" jest trudno dostępne... poza tym po zniekształconych 3 sztukach, moja cierpliwość się skończyła ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości