Wymiana oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Karioka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Wymiana oleju

Post autor: Karioka » ndz lip 05, 2009 23:49

Mam do Was pytanie, trochę złożone, ale to moje pierwsze auto i jak narazie wszystko jest dla mnie nowością.

Pojawia mi się komunikat SERVICE z moim Golfie 4 TDI 1.9 z 2000 r. Z tego co się orientuję na gruntownym przeglądzie był przy 121 000 km, teraz ma 131 000 km

Wydaje mi się, że pewnie chce oleju i stąd moje pytania do Was:
- jak często powinno się uzupełniać olej w takim aucie?
- czy mogę to zrobić sama czy lepiej udać się do serwisu?
- czy przy każdej wymianie oleju wypada wymienić filtr olejowy?

Trochę tych pytań mi się uzbierało. Poczytałam trochę forum i mam instrukcję jak skasować komunikat SERVICE, ale za nic nie wiem do jakiego poziomu dolać olej dlatego zastanawiam się nad wycieczką do warsztatu.

Z tego co pamiętam wlany jest olej 10W30.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Wymiana oleju

Post autor: doggie » ndz lip 05, 2009 23:53

Karioka pisze:Mam do Was pytanie, trochę złożone, ale to moje pierwsze auto i jak narazie wszystko jest dla mnie nowością.

Pojawia mi się komunikat SERVICE z moim Golfie 4 TDI 1.9 z 2000 r. Z tego co się orientuję na gruntownym przeglądzie był przy 121 000 km, teraz ma 131 000 km

Wydaje mi się, że pewnie chce oleju i stąd moje pytania do Was:
- jak często powinno się uzupełniać olej w takim aucie?
- czy mogę to zrobić sama czy lepiej udać się do serwisu?
- czy przy każdej wymianie oleju wypada wymienić filtr olejowy?

Trochę tych pytań mi się uzbierało. Poczytałam trochę forum i mam instrukcję jak skasować komunikat SERVICE, ale za nic nie wiem do jakiego poziomu dolać olej dlatego zastanawiam się nad wycieczką do warsztatu.

Z tego co pamiętam wlany jest olej 10W30.
- uzupełniać najlepiej wcale - chodzi mi oto, żeby nie pobierał oleju, ale wymieniać co 15.000 km lub raz w roku (co prędzej)
- możesz sama
- za każdą wymiana oleju obowiązkowo wymienia się filtr oleju

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/vie ... php?t=2014

na bagnecie masz dwa punkty dolny (minimum) i górny maksimum - najlepiej po środku i aby nie przekraczał maksimum
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 23:57 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » ndz lip 05, 2009 23:56

Co do uzupełniania oleju niema reguły. Musisz po prostu kontrolować jego stan i pamiętać by nie był on poniżej minimum, czyli poniżej tych kropeczek na bagnecie. Za dużo oleju też niedobrze. Myślę że jeśli chodzi o poziom to dobrze jest jak jest w połowie czy w 3/4 tego wykropkowanego pola. Dolewki i wymiany oliwy możesz robić sam, oczywiście trzeba mieć ten sama olej w odpowiedniej specyfikacji. Co do filtra to przy każdej wymianie oleju należy wsadzać nowy, to praktycznie podstawa. Komunikat skasuj, on jest praktycznie informacją że wypada odwiedzić serwis. Jak robisz wszystko na bieżąco to będzie ok. Aha, skoro to Twoje pierwsze auto i w dodatku TDi to poczytaj odpowiedni wątek jak się obchodzić z takim silnikiem, naprawde warto się zapoznać.
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 23:57 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Karioka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Karioka » pn lip 06, 2009 00:00

uzupełniać najlepiej wcale - chodzi mi oto, żeby nie pobierał oleju, ale wymieniać co 15.000 km lub raz w roku (co prędzej)
Hmm... a jak mam sprawdzić czy pobiera olej? Patrząc na bagnet? Sama kontrola oleju, gdy się zapali to już chyba trochę pozamiatane jak się jest gdzieś w trasie.
- możesz sama
Trudna taka operacja? :chytry: Bo rozumiem, że najpierw mam zlać stary olej i dopiero wlać nowego. Pytanie tylko ile tego oleju wlać?
- za każdą wymiana oleju obowiązkowo wymienia się filtr oleju
Trudna taka operacja?

Tak z ciekawości zapytam czy wiecie może ile orientacyjnie kosztowałaby mnie taka operacja u mechanika: wymiana oleju i filtra?

[ Dodano: 06 Lip 2009 00:04 ]
Musisz po prostu kontrolować jego stan i pamiętać by nie był on poniżej minimum, czyli poniżej tych kropeczek na bagnecie.
Ha! Dzięki. To już jakaś wskazówka.
Co do filtra to przy każdej wymianie oleju należy wsadzać nowy, to praktycznie podstawa.
W takim razie muszę jeszcze wyczytać jak się to robi i jak zlać olej. Człowiek uczy się całe życie :grin:
TDi to poczytaj odpowiedni wątek jak się obchodzić z takim silnikiem, naprawde warto się zapoznać.
Zdecydowanie muszę nadrobić braki.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 06, 2009 00:06

Karioka pisze:
uzupełniać najlepiej wcale - chodzi mi oto, żeby nie pobierał oleju, ale wymieniać co 15.000 km lub raz w roku (co prędzej)
Hmm... a jak mam sprawdzić czy pobiera olej? Patrząc na bagnet? Sama kontrola oleju, gdy się zapali to już chyba trochę pozamiatane jak się jest gdzieś w trasie.
- możesz sama
Trudna taka operacja? :chytry: Bo rozumiem, że najpierw mam zlać stary olej i dopiero wlać nowego. Pytanie tylko ile tego oleju wlać?
- za każdą wymiana oleju obowiązkowo wymienia się filtr oleju
Trudna taka operacja?

Tak z ciekawości zapytam czy wiecie może ile orientacyjnie kosztowałaby mnie taka operacja u mechanika: wymiana oleju i filtra?
jeśli faktycznie jesteś kobietą to jedź do warsztatu (bez urazy),

sprawdzasz co kilkaset kilometrów poziom oleju wg wskazania bagnetu, jeżeli się obniża to znaczy że pobiera olej

wchodzi około 4 litrów oleju ....itd ...itd... podjedź do warsztatu. Pozdrawiam



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » pn lip 06, 2009 00:06

Wydaje mi się że cena za taki zabieg to do 50 zł za samą robociznę. Kumpel nawet na orlenie płacił kiedyś koło 20 zł. Co do pobierania oleju to niema super szczelnych silników i zawsze troszke weźmie. no ale troszkę to nie jest np litr na 1000 km, myślę tu naprawde o niewielkich ilościach.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 06, 2009 00:07

zresztą sam jeżdżę do warsztatu bo przy zakupie u nich oleju i filtra wymiana jest gratis - większość warsztatów stosuje taką politykę, szkoda brudzić ręce



Karioka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Karioka » pn lip 06, 2009 00:11

jeśli faktycznie jesteś kobietą to jedź do warsztatu (bez urazy)
Nie obrażam się, ale wiesz nie takie rzeczy się robiło :grin: Grunt to zdobyć wiedzę, a nie iść na łatwiznę. Dlatego pytam.
sprawdzasz co kilkaset kilometrów poziom oleju wg wskazania bagnetu, jeżeli się obniża to znaczy że pobiera olej
Dzięki :)
wchodzi około 4 litrów oleju
No to już jakieś konkrety :)

Myślę, że o wymianie filtra wyczytam w instrukcji. O zlaniu oleju pewnie też. Jedyne co mnie interesuje to czy jest jakiś patent, aby zabezpieczyć się przed wlaniem za dużo oleju?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 06, 2009 00:13

Karioka, ale naprawdę niewarto się brudzić, jak już mówiłem przeważnie wymiana oleju z filtrem przy zakupie w warsztacie jest już wkalkulowana



Karioka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Karioka » pn lip 06, 2009 00:14

zresztą sam jeżdżę do warsztatu bo przy zakupie u nich oleju i filtra wymiana jest gratis
Pewnie masz rację. Ja po prostu lubię wiedzieć co i jak, dlatego zawsze rodzi mi się tyle pytań. Zwłaszcza, że oni wyssają stary olej tym swoim "odkurzaczem". Co nie znaczy, że nie poczytam o wymianie filtra :chytry:



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » pn lip 06, 2009 00:15

Generalnie olej można spuścić za pomocą odkręcenia korka spustowego w misce lub wyssać przez bagnet za pomocą takiego urządzonka. Najczęściej praktykowana jest 1sza metoda. Wcześniej oczywiście otwierasz korek wlewu oleju. Potem mając jeszcze miskę pod autem (miskę ze spuszczonym olejem) odkręcasz nakrętkę od filtra oleju i czekasz aż jeszcze sobie spłynie resztka oleju właśnie z tamtąd. Potem wyjmujesz stary filtr, wkładasz nowy w odpowiednim kierunku, na nakrętkę od filtra mającą taki bagnet, na jego końcu wymieniasz uszczelkę (mały oring), nad gwintem dajesz nowy duży oring (oba oringi w komplecie z filtrem dostajesz). Wszystko zakręcasz, nie silno (chyba 25Nm), czyli inaczej mówiąc z czuciem i uczuciem. Zakręcasz korek spustowy, również z czuciem, bo miska z aluminium i lejesz oliwe. Lej powoli i lepiej potem dolać niż przelać. Pominąłem w powyższym odkręcenie i zakręcenie osłony pod silnikiem. Ja osobiście daje nowy korek za każdą wymianę,niewiele kosztuje więc szleje :)
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 00:16 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 06, 2009 00:15

Karioka pisze: Jedyne co mnie interesuje to czy jest jakiś patent, aby zabezpieczyć się przed wlaniem za dużo oleju?
wlewasz 3,8 litra, jak ścieknie sprawdzasz bagnet a potem po trochu dolewasz i dalej kontrolujesz bagnet.

[ Dodano: 06 Lip 2009 00:17 ]
technika wymiany filtra oczywiścei jest uzależniona od tego, czy wymienia się cały filtr, czy tylko jego wkład - zależy od typu

[ Dodano: 06 Lip 2009 00:19 ]
Karioka, poczytaj sobie http://www.jdkulej.pl/poradnik_wymianaoleju.php



Karioka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Karioka » pn lip 06, 2009 00:22

Toledziak, dzięki za szczegółowy opis!
wlewasz 3,8 litra, jak ścieknie sprawdzasz bagnet a potem po trochu dolewasz i dalej kontrolujesz bagnet.
Dzięki!

Mała rzecz, a cieszy :grin:



AGACHAMER
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr paź 21, 2009 12:27
Lokalizacja: DĘBNO
Kontakt:

Post autor: AGACHAMER » śr paź 21, 2009 13:11

!!!!
Ostatnio zmieniony czw lis 05, 2009 23:42 przez AGACHAMER, łącznie zmieniany 1 raz.


Aga Chamer

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości