Problem z Turbo w 1,9

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Problem z Turbo w 1,9

Post autor: maciej_ » pt lip 03, 2009 20:58

Słuchajcie mam taki problem.

Otóż turbina niby pracuje słychać ją słabo ale słychać. Jednak czasem jak 'gwizdnie' to jak nie z tego auta, słychać ja naprawdę zdrowo. Czasem po prostu sie załączy jakby a czasem jej czegoś brakuje. Nie wiem o co chodzi.

Auto VW t4 jest z 97' roku. Mechanik mówi ze trzeba turbinę robić ale mu nie wierze dlatego że regeneracja turbiny to dosyć kosztowna sprawa wiec może chce mnie naciągnąć na regenerację a np. elektrozawór wymieni..... Można jakoś sprawdzić w domowych warunkach czy turbina jest ok ?

W każdym razie macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania ? Miał ktoś podobny problem ?
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 20:59 przez maciej_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lip 03, 2009 22:40

maciej_ pisze:. Można jakoś sprawdzić w domowych warunkach czy turbina jest ok ?
Trzeba zdjąć rurę dolotową powietrza do turbiny i poruszać w środku wałkiem.
Minimalny luz poprzeczny jest dopuszczalny,natomiast jeśli ma osiowy (wzdłuż turbiny),to suszarka nadaje się do regeneracji lub wymiany.
Wali z niej olej?
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 22:41 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Post autor: maciej_ » pt lip 03, 2009 22:53

Znaczy wiesz są przecieki olejowe szczególnie w miejscu gdzie podłącza się urządzenie do sprawdzania ciśnienia. To które jest zaślepione gumowa zaślepką z obejmą. Nie żeby z niej się lało ale tak ma przecieki.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lip 03, 2009 23:09

maciej_ pisze:Nie żeby z niej się lało ale tak ma przecieki.
Jeżeli są to śladowe ilości oleju,to może być,że z odmy trochę pluje i nie jest to groźne.
Sprawdź luz wałka turbiny,a później pomyślimy :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Post autor: maciej_ » sob lip 04, 2009 09:53

No to tak z tym luzem wygląda sytuacja.

Poprzeczny luz na wałku jest ale muszę dobrze poruszać żeby jakiś luz sie pokazał normalnie kiedy złapie wałek i poruszam góra dół to nie ma muszę mocno ruszać żeby luz się pokazał.

Wzdłużny jest ale też się trzeba wysiłku żeby go odkryć. Jak już jest to minimalny. Kiedy zdjąłem rurę dolotową to był tam olej.
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 09:56 przez maciej_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob lip 04, 2009 10:02

maciej_ pisze:Kiedy zdjąłem rurę dolotową to był tam olej.
Ile oleju. Jak sie wylało z 100 ml to turbo do regeneracji. Jakjest tylko film olejowy( mokre scianki) to jest okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Post autor: maciej_ » sob lip 04, 2009 10:31

wesol pisze: Ile oleju. Jak sie wylało z 100 ml to turbo do regeneracji. Jakjest tylko film olejowy( mokre scianki) to jest okej.
Nie słuchaj mokre ścianki tylko. Mi się wydaje że to coś z podciśnieniem i ona się nie załącza jak potrzeba po prostu.

Mam takie banalne pytanie dla kogoś kto sie zna. Czy jak zdejmę to gumową zaślepkę od badania ciśnienia i np dodam gazu to czy to miejcie można normalnie np palcem zatkać da sie tak zrobić jak wszystko porządku jest ?? tam strasznie słabo dmucha to powietrze. Jak czytałem na forach to tam ma być sporo :/
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 10:32 przez maciej_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 04, 2009 12:14

maciej_ pisze:tam strasznie słabo dmucha to powietrze. Jak czytałem na forach to tam ma być sporo :/
Turbo dmucha tak konkretnie tylko wtedy,gdy silnik jest obciążony,czyli w trakcie jazdy.
Na postoju,dodając gazu,nie wytwarza takiego ciśnienia.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

gacekrallyteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:50
Lokalizacja: opolskie

Post autor: gacekrallyteam » sob lip 04, 2009 12:57

MAM TAKIE PYTANIE DOTYCZACE ZAWIESZANIA W GOLFIE 4

[ Dodano: 04 Lip 2009 12:58 ]
MECHANIK ROBIL MI CALE AZAWIESZENIE LECZ LUZ NA KOLE NADAL JEST
CO TO MOZE BYC?


gacek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob lip 04, 2009 16:51

gacekrallyteam pisze:MAM TAKIE PYTANIE DOTYCZACE ZAWIESZANIA W GOLFIE 4

[ Dodano: 04 Lip 2009 12:58 ]
MECHANIK ROBIL MI CALE AZAWIESZENIE LECZ LUZ NA KOLE NADAL JEST
CO TO MOZE BYC?
Co to za pytanie w niezwiazane z tematem?? Nie pisz z caps lockiem to dwa a trzy to post do skasowania bo nie na temat. Podlacz sie do tematu o zawieszce i tyle.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Post autor: maciej_ » sob lip 04, 2009 22:38

No i co myślicie z tą moją turbiną ? I takie pytanie mam, czy mogę odłączyć turbinę od fabrycznego filtra który ciągnie powietrze z zewnątrz i podłączyć filtr stożkowy który będzie brał powietrze z komory silnika. Czy turbina nie ucierpi na tym ?
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 22:57 przez maciej_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz lip 05, 2009 00:26

turbo nie ucierpi ale przeplywka tak. Nic nie polepszysz tylko pogorszysz ale rob jak uwazasz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Post autor: maciej_ » pn lip 06, 2009 00:39

wesol pisze:turbo nie ucierpi ale przeplywka tak. Nic nie polepszysz tylko pogorszysz ale rob jak uwazasz.

Przepływka ??? o co chodzi ?



Awatar użytkownika
Hz
cS 1.6 STEAM...
cS 1.6 STEAM...
Posty: 1122
Rejestracja: pt cze 01, 2007 17:25
Lokalizacja: SL !
Kontakt:

Post autor: Hz » pn lip 06, 2009 00:55

maciej_, a zaworek N75 niech sprawdzi... Turbo dmuchać może nie wiem zobacz v-max jak mozesz czy stanie ci na 130-140 i dalej nie pójdzie... czy v-max bedzie około 170-180... A dużo mocy ucieka czuje tak jak by auto robiło się SDI ??


5.03.2012-17.08.2013 Było moje teraz ma innego właściela
Obrazek
Passat B5FL AVF+ By Hz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości