[mk3] afn 1996r 110 KM czasami przerywa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

[mk3] afn 1996r 110 KM czasami przerywa

Post autor: damiano_mo » czw lip 02, 2009 23:37

witam.

dzisiaj 3 razy mi przerwał w czasie jazdy. dzieje sie tak gdy jade powiedzmy 120 km/h zwalniam i nagle wskazówka obrotomierza spada silnik ma zadławienie i jedzie dalej. trwa to sekunde. raz tak było i kontrolka świec zabłysneła ale sekunda dwie i jedzie dalej. czy to może być filtr paliwa nastawnik czy wtrysk sterujący. wtrysk sprawdzę jutro. wcześniej śmigał jak opętany bez problemów.


fuck air ride

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lip 02, 2009 23:43

najprawdopodobniej krótkotrwały brak zasilania sterownika silnika - świadczy o tym krótkotrwałe błyśnięcie kontrolki świec żarowych.


Obrazek

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » czw lip 02, 2009 23:50

a jak to sprawdzić i jak naprawić?


fuck air ride

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lip 02, 2009 23:57

jeśli ponownie taki objaw Ci się powtórzy to nie czekaj aż silnik sam zaskoczy ponownie na obroty tylko wciśnij od razu sprzęgło - założę się, że silnik zgaśnie całkowicie. Zatrzym się a następnie przekręć kluczykiem w stacyjce i patrz czy mignie od razu kontrolka świec - jeśli mignie dopiero za którymś tam przekręceniem kluczyka to oznacza, że najprawdopodobniej przerywa przekaźnik 109 - wyjmij go wtedy i lutownicą popraw w nim luty na płytce drukowanej pod jego obudową i będzie OK.
Układ paliwowy raczej wykluczam gdyż dławiłoby go w trakcie dodawania gazu a nie odwrotnie, jeśli natomiast chcesz jeszcze sprawdzić nastawnik i wtrysk sterujący to tylko to sprawdzić można Vagiem odczytując zapisane ewentualne błędy.
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 23:59 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt lip 03, 2009 00:01

podepnij go pod vag powinien pozostac slad po tym zajsciu



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » pt lip 03, 2009 00:02

vagiem sprawdzałem. zadnych błedów nie miał


fuck air ride

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 03, 2009 00:03

więc wszystko wskazuje na przekaźnik 109.


Obrazek

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » pt lip 03, 2009 00:06

możliwe...jutro go sprawdzę. a jak to zadławienie sie dzieje to nie zdąrze wcisnąć sprzęgła bo to jet ułamek sekundy ... ale nie zawsze sie konrolka świecy zapali


fuck air ride

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 03, 2009 21:32

ja sobie tym tematem wykrakałem chyba bo dziś w trakcie jazdy, na odcinku 40 km zgasł mi trzykrotnie, po kilku próbach kręcenia kluczykiem załapało prąd i jechałem dalej ale w drodze powrotnej zgasł i już nie chciał złapać przewodności prądowej (kontrolka za żadne skarby nie mignęła) więc kabelek "na krótko" do N109 i dojechałem do domu (po drodze jeszcze załapałem się na czerwony błysk w oczy z ukrytego za krzakiem przenośnego fotoradaru :green_fuck: ) a w domu ponowna (po roku czasu) rozbiórka przekaźnika 109 i poprawienie lutów - jednak bez efektu, okazało się że mimo ładnego i czystego wyglądu nóżek przekaźnika nie łapały one przewodności więc lekkie zjechanie powierzchni nóżek drobnym pilniczkiem i ECU dostał zasilanie - morał - czasami poza lutami trzeba trochę spolerować nóżki przekaźnika.


Obrazek

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » pt lip 03, 2009 23:21

no to ładnie... mi dzisiaj nie zgasł i nie przerwał ani razu. przeczyściłem wtyki zmieniłem filtr paliwa spiłowałem wczoraj nóżki przekaźnika 109 ale go nie rozbierałem. na dniach zaopatrzę się w dwa takie przekaźniki żeby mieć na zapasie dziada bo widzę że niezłe szopki może narobić w trasie :chytry: ...i przykro mi z powodu fotki.. :pub:


fuck air ride

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob lip 04, 2009 00:50

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2844416#2844416
Każdym ma tak samo! Kolega Sztomel, nawet robił nam wcześniej fotostory.
Rozebrać i poprawić > 15 min roboty > wyjąć od strony tablicy bezpieczników.

I OT > Fotoradary w Polsce mają grono zwolenników (strzykawa, benzynka > kiełbaski na górze> A ile by było nowego asfaltu za te pieniądze?!). Ostatnio nawet w szamochodach stojących na poboczu mają > ciemne szybki a 200m dalej pan władza mówiący "ile pan jechał, mijając tablice terenu zab..???? OOO 11 km za szybko!!! > Będzie mandacik!!!>>> To powinno być moim zdaniem zabronione > 0 szans mamy! > no i bez przesady > po co robią autka , które na liczniku ma 220 > lepiej na znakach zrobić nadajnik > w aucie odbiornik > samo autko będzie się ograniczać do 50 lub 90 /h > tylko kto na tym coś zarobi???



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 04, 2009 03:54

a propos Twojego OT fleshu to zdaje się, że obejdzie się bez płacenia za przekroczenie o 40 km/h za jazdę w terenie zabudowanym (ograniczenie trochę nieprzyzwoite w tym miejscu - długa prosta i bezpieczna (około 1.5 km) wzdłuż Zalewu Rybnickiego - jeśli ktoś zna teren lub miał okazję przejeżdżać to zna miejsce) gdyż to fotoradar Straży Miejskiej - ale sęk w tym, że (obojętnie czy SM czy policja czy inne służby) to wszyscy dokonujący pomiaru prędkości muszą go dokonywać zgodnie z góry ustalonymi wytycznymi a mianowicie - w z góry ustalonym i wpisanym w harmonogram i plan miasta punktem dokonywania tego pomiaru a to miejsce gdzie mnie paparazzi złapali nie znajduje się w tym punkcie i jest oddalone od takiego najbliższego o 500 m więc...
nie żebym chciał unikać odpowiedzialności karnej ale warto znać obowiązujące w tym zakresie regulacje prawne i umieć je w pełni wykorzystać :grin:
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 03:57 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości