GOLF IV, 1.9 TDI, 110KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

VolksWariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 20, 2007 12:58
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: VolksWariat » pn cze 29, 2009 18:44

Jezeli to cos pomoże to mogę podpowiedziec... Miałem w swoim ATD to samo. Identyczne objawy i dodatkowo komunikat ABGAS WERKSTATT czy jakoś tak.. Mechanik to zlikwidował i przy odbiorze powiedział że to zawór sterujacy turbiną (N75?) robił zwarcie.



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » wt cze 30, 2009 13:40

A czy zbyt duża ilość oleju może mieć wpływ na takie zachowanie ? Samochód kupiłem w sobotę, wczoraj pojechałem na wymianę oleju i... mechanik się zdziwił. Normalnie wchodzi troszkę ponad 4l. Tu było ponad 5l oleju ( :sic! )... Czy to mogło mieć coś wspólnego z moimi objawami ?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 30, 2009 14:42

Nie miałeś plamek oleju na klapie tylnej??


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

VolksWariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 20, 2007 12:58
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: VolksWariat » wt cze 30, 2009 15:01

Nie wiem ale jeżeli to u Ciebie ma tak samo związek z N75 to raczej nie. Mogę Cie jedynie pocieszyć że nie jesteś sam... U mnie po miesiącu problem wrócił i znowu samochód wyląduje u mechanika... :crazy:



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » wt cze 30, 2009 21:58

U mnie problem po dniu dzisiejszym zniknął. Wyczyszczono w warsztacie kierownice ( jakoś tak chyba, nie znam się ;-) ) w turbinie... Samochód testowano, kręcili na obrotach między 3.5-5tyś i było OK. Później po swojemu przetestowałem i na czwórce powyżej 3k kręciłem... Leciał aż miło, bez błędu tym razem. Mam nadzieję, że to rozwiązało całkowicie mój problem i więcej nie będę miał z tym kłopotu ;-)

Pozdrawiam

[ Dodano: 30 Cze 2009 22:00 ]
Byku21 pisze:Nie miałeś plamek oleju na klapie tylnej??
Plamek oleju nie widziałem... Teraz poziom oleju trzyma się mniej więcej w połowie tego pola na bagnecie, może odrobinkę ponizej - podczas wymiany wczoraj wlano 4l oleju... może powinno być wlane odrobinę więcej - ufam warsztatowi i ludziom w nim pracującym ;-)



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt cze 30, 2009 22:23

domel86 pisze:ufam warsztatowi i ludziom w nim pracującym ;-)
Błąd. :chytry:
Nigdy nie ufaj mechanikom.Tak samo,jak kobiecie i psu. :grin:


AFN 165,5@380,8

domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » wt cze 30, 2009 22:26

sagon pisze:
domel86 pisze:ufam warsztatowi i ludziom w nim pracującym ;-)
Błąd. :chytry:
Nigdy nie ufaj mechanikom.Tak samo,jak kobiecie i psu. :grin:
Nie no, jest to jeden z droższych ale zaufanych warsztatów u mnie w mieście ( Serwis Kijanka ). Do tej pory wszystko w poprzednim autku robiłem tam, nie było problemów ani reklamacji także... wróciłem i w tym przypadku. Oby i teraz sie nie mylili co do diagnozy i wykonane czynności usunęły problem całkiem ;-)



VolksWariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 20, 2007 12:58
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: VolksWariat » śr lip 01, 2009 13:53

a czy podobny komunikat miałeś na komputerze jak ja?? Abgas werkstatt! i problemy z zapalaniem?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » śr lip 01, 2009 14:35

To oznacza,że coś z czujnikiem spalin czy jakoś tak.


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » śr lip 01, 2009 16:26

Ogólnie zapaliła się w trakcie jazdy kontrolka "check engine", przy prędkości 120km/h... zamulił się i jechał jak zwykly diesel... po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było już OK... nie mam dokładnie Golfa IV, ale Seata Leona - silnik ASV 1.9 TDI 110KM - to samo montowane w Golfikach. Słyszałem że własnie w tych silnikach ASV ( zresztą jak w każdym dieslu ) trzeba uważać jak się gasi samochód - dobrze go przez jakiś czas zostawić na wolnych obrotach, nawet na 2min... żeby ten olej z turbiny zleciał, bo kierownice są tam ( przynajmniej ja tak mam ) ze zmienna geometrią i łatwo się zapiekają... Ja tak miałem, mam nadzieję że to rozwiązało wszystko...



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » śr lip 01, 2009 16:42

Kierownice się zapiekają jak nie przebutujesz samochodu na drodze na wyższych obrotach tylko 2500RPM i następny bieg...Gasić można od razu jak delikatnie jechałeś,a jak przycisnąłeś mu to odczekać można koło 30-60 sekund...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » śr lip 01, 2009 22:38

Hmm, zazwyczaj jeżdzę spokojnie, odczekuję te 30-60sek przez zgaszeniem. Przed chwilką wracałem z miasta, drogi były dość puste więc znowu postanowiłem sprawdzić samochód... Docisnąłem na czwartym biegu pedał gazu do dechy i poszedł... aż nagle jakby stracił na mocy ( przy mniej więcej 3000 obrotów ) - ale żadna kontrolka od silnika się nie pojawiła. Stanąłem na światłach... ruszyłem, docisnąłem na dwójce i poszedł już normalnie. Zero błędów, nic... Nie musiałem nawet wyłączać silnika. Co to może być ? Zbieg okoliczności, moje doszukiwanie się przysłowiowej dziury w całym, czy jednak "coś" ? ( czy ewentualnie jazda taka normalna, po mieście z tym "czymś" jest bezpieczna ? )



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lip 01, 2009 23:07

domel86 pisze:Hmm, zazwyczaj jeżdzę spokojnie, odczekuję te 30-60sek przez zgaszeniem. Przed chwilką wracałem z miasta, drogi były dość puste więc znowu postanowiłem sprawdzić samochód... Docisnąłem na czwartym biegu pedał gazu do dechy i poszedł... aż nagle jakby stracił na mocy ( przy mniej więcej 3000 obrotów ) - ale żadna kontrolka od silnika się nie pojawiła. Stanąłem na światłach... ruszyłem, docisnąłem na dwójce i poszedł już normalnie. Zero błędów, nic... Nie musiałem nawet wyłączać silnika. Co to może być ? Zbieg okoliczności, moje doszukiwanie się przysłowiowej dziury w całym, czy jednak "coś" ? ( czy ewentualnie jazda taka normalna, po mieście z tym "czymś" jest bezpieczna ? )
Bez logów dynamicznych vagiem to wróżenie z fusów, na poczatek grupy 003, 008 i 011



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » śr lip 01, 2009 23:15

Właśnie największy ból jest tu, że nie mam gdzie zrobić takich logów... Tak, to już dawno bym je tu wkleił... Czy możecie w Kielcach, lub okolicach Kielc polecić kogoś kto by wykonał coś takiego ?
Ostatnio zmieniony śr lip 01, 2009 23:15 przez domel86, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 256 gości