Przekaznik 106

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kolton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 11:22
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Przekaznik 106

Post autor: kolton » pt cze 26, 2009 14:31

Witam mam problem z przekaźnikiem nr 106, otóż bardzo się grzeje. Wymieniłem go na nowy i dalej to samo, po paru minutach jazdy jest gorący!!!
Autko to golf 3 96r silnik 1Z



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » pt cze 26, 2009 14:45

spróbuj wymienić przekaźnik na innego typu albo poszukaj gdzieś przepięć , bo może sie gdzieś zwarcie robi i sie dlatego tak grzeje albo porostu ten typ tak ma.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pt cze 26, 2009 14:47

A masz foto skrzynki???W którym miejscu masz ten przekaźnik??????


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

kolton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 11:22
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: kolton » pt cze 26, 2009 15:28

przekaźnik jest na miejscu R3

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 15:28 przez kolton, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pt cze 26, 2009 15:36

Nie wiem czy 106 to zamiennik,czy rzeczywiście jakieś zwarcie się nie robi,ale ja mam włożone 109...

[ Dodano: 26 Cze 2009 15:39 ]
Nie jest żaden styk przypalony????


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

kolton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 11:22
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: kolton » pt cze 26, 2009 15:41

sorki wielkie namieszałem :helm: , mam 109



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pt cze 26, 2009 15:44

Cewka przekaźnika musi się grzać bo podczas pracy pobiera pewien prąd żeby wytworzyć pole magnetyczne,a bardzo się grzeje????W sumie patrzyłem u mnie to ten 109 też się grzeje,więc bez obaw,jeżeli nie ma śladów przypalenia styków.

[ Dodano: 26 Cze 2009 15:47 ]
Teraz się należy :pub: :pub: :pub:


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

kolton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 11:22
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: kolton » pt cze 26, 2009 15:54

styki są oki, ale płytka drukowana w środku jest aż przyciemniona od temp no i śmierdzi spalenizna :)



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pt cze 26, 2009 16:06

A spróbuj przelutować na nowo połączenia

[ Dodano: 26 Cze 2009 16:16 ]
Przekaźnik który jest stale włączony wydziela ciepło. Prąd podtrzymania dla przekaźnika to najmniej 0,1A co przy napięciu dajmy te 13V powoduje wydzielanie mocy przynajmniej 1,3W. Skrzynka bezpieczników nie jest przewietrzana, więc temperatura przekaźnika cały czas rośnie. Całkiem realne jest to 60°C.Powodem wysokiej temperatury jest cewka elektromagnesu i prawie 14V jej zasilanie.Generalnie nie ma się chyba co łamać tą temperaturą. Podobno temperatura graniczna izolacji w dobrych drutach nawojowych sięga 120 st.C,więc nic na to nie poradzisz...Takie urojenie w tych autkach.


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości