Wymiana turbiny POMOCY!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mikoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:27
Lokalizacja: FAlubaz

Wymiana turbiny POMOCY!

Post autor: mikoz » czw cze 25, 2009 20:53

Witam zakupiłem sobie już nową "używaną" Turbinkę i mam problem nie wiem jakim cudem mam odkręcić kolektor? bo chyba musze go zdjąć żeby odkręcić turbinkę jest do kolektora przykręcona czterema śrubami ale dwie z nich mają tylko główki a dwie gwinty więc domyślam się ze dwie są schowane w kolektorze chłodnica oleju też przeszkadza ;/ jeśli ma ktoś jakiś patent na to to proszę o poradę!! błagam jakiś schemat sposób,cokolwiek



arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 22:06

tam idzie klucz nasadowy 12mm dwunastokątny
chyba że coś tam ktoś namodził.
ale i tak będziesz musiał się poszamotać z nią.

P.S. jakie turbo kupiłeś?



mikoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:27
Lokalizacja: FAlubaz

Post autor: mikoz » czw cze 25, 2009 22:10

GARRETA T2 ,ale wracając do montażu:D to o jakie sruby Ci chodzi?? 12sto kątne?? od chlodnicy oleju??



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » czw cze 25, 2009 22:21

ja zarowno w mkII jak i w audi 80 sciagalem caly kolektor razem z turbina



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 25, 2009 22:23

mikoz, turbo do kolektora jest przykręcone 4ma śrubami M10 z łbem 12stokątnym.
Natomiast ja nie rozumiem Cię z tą chłodnicą oleju,bo owa chłodnica znajduje się z przodu silnika nad filtrem.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 22:34

mikoz pisze:GARRETA T2

to nie zaszalałeś

mikoz pisze:ale wracając do montażu:D to o jakie sruby Ci chodzi?? 12sto kątne?? od chlodnicy oleju??
chodzi o te śruby którymi jest przykręcona turbina do kolektora.


MaSa_Golf,


nie iem jak jest w przupadku zamontowanego Garretta T2 lub K14 ale z T3 albo K24 ten myk Ci nie przejdzie.
w Audi ze względu na przekręconą muszlę zimną da radę zdjąć razem z kolektorem ale przy większych a w szczególności w MK2 ten myk raczej nie przejdzie choć nie mówię że to jest nie możliwe



mikoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:27
Lokalizacja: FAlubaz

Post autor: mikoz » czw cze 25, 2009 23:09

ALE TYLKO DWA LEPKI WIDAC Z TYCH CZTERECH SRUB WIĘC O CO KAMAN?

[ Dodano: 25 Cze 2009 23:12 ]
boze nie chlodnica oleju :D porypalo mi sie chodzi mi o to coś co jest miedzy turbem a blokiem silnika



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw cze 25, 2009 23:17

chodzi mi o to coś co jest miedzy turbem a blokiem silnika
chyba między turbem a głowicą czyli kolektory :)



arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 23:44

ALE TYLKO DWA LEPKI WIDAC Z TYCH CZTERECH SRUB WIĘC O CO KAMAN?

dwie są blisko głowicy i zobaczysz je dopiero od spodu.
ewentualnie możesz je wymacać



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt cze 26, 2009 10:38

mikoz pisze:chodzi mi o to coś co jest miedzy turbem a blokiem silnika
A może Ci chodzi po prostu o powrót oleju,ale jest on przykręcony na dole do misy olejowej,nie do bloku.Jest na nim kawałek plecionki,którą ktoś kto nie miał z tym do czynienia,może mylić z chłodniczką :hmm:
Jeżeli tak,to wystarczy odkręcić go przy misce i wychodzi razem z turbo.Hmm,chyba,że w MK3 jest inaczej,bo nie zwróciłem uwagi,ale nie sądzę :P
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 10:39 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt cze 26, 2009 13:32

zarowno T2 jak i K14 sciagalem w mk2 z kolektorem ;)

Michaś_1977, w AAZ-cie, przynajmniej w audi, splyw oleju idzie do bloku, a nie do miski jak w mk2



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pt cze 26, 2009 15:36

MaSa_Golf pisze:Michaś_1977, w AAZ-cie, przynajmniej w audi, splyw oleju idzie do bloku, a nie do miski jak w mk2
w mk3 tez
MaSa_Golf pisze:zarowno T2 jak i K14 sciagalem w mk2 z kolektorem
K14 z AAZ tez sciągałem z kolektorem :grin:



mikoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:27
Lokalizacja: FAlubaz

Post autor: mikoz » sob cze 27, 2009 20:59

No dobra chlopaki problem z głowy ? a pupa turbina wymieniona i co ?? i pedal gazdu dalej drzy jestem pewien zze te wibracje są od pompy wtryskowej .pomozcie bo juz nie wiem co ropbic.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob cze 27, 2009 21:15

mikoz pisze:No dobra chlopaki problem z głowy ? a pupa turbina wymieniona i co ?? i pedal gazdu dalej drzy jestem pewien zze te wibracje są od pompy wtryskowej .pomozcie bo juz nie wiem co ropbic.
Zaraz,zaraz,nie tak szybko mikoz, .
Dopiero co miałeś problem z wyjęciem turbiny,a tu nagle piszesz o jakiś wibracjach...
O co chodzi,bo nie chwytam :kac:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości