na 6pion pisze:Na ile śrub jest przykręcony kolektor ssący bo chcę to wyczyścić.
[MK3] Czyszczenie dolotu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
A co z tym EGR? Dlaczego twardo pracuje silnik po odcięciu?fleshu pisze:Bronco, no to teraz oliwkę jeżeli w dolocie będziesz miał > to będzie to tylko lejące turbo > to ci daje pewność!
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Sprawdziłem > przy odpinaniu zamyka egr na jałowym > utrata ciśnienia z układu sterowania podciśnień > więc jeżeli odpinamy to i zaślepiamy ten wężyk > żeby się przekonać z jakiego powodu się tak dzieje musicie popatrzeć na budowe N18 > urata ciśnienia robi zmianę pracy silnika > ale tylko na chwilę > zostawiony wężyk bez zaślepienia da efekt dużo słabszego wysterowania zaworu N75 (słabe ciśnienie będzie miał)
W moim przypadku wężyk z N75 miałem zaślepiony.fleshu pisze:Sprawdziłem > przy odpinaniu zamyka egr na jałowym > utrata ciśnienia z układu sterowania podciśnień > więc jeżeli odpinamy to i zaślepiamy ten wężyk > żeby się przekonać z jakiego powodu się tak dzieje musicie popatrzeć na budowe N18 > urata ciśnienia robi zmianę pracy silnika > ale tylko na chwilę > zostawiony wężyk bez zaślepienia da efekt dużo słabszego wysterowania zaworu N75 (słabe ciśnienie będzie miał)
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Bronco, N75???????? Kurde > przecie się robi sdi! Niedoładowanie, kopcenie, brak mocy itd!
To zaszalałeś! Tam jeszcze masz po drodze na klapę gaszącą hehe Lepiej żeby podciśnienie zostawało w układzie >>> a co do uszkodzeń EGR-a > to membrana najczęściej idzie od szybkiego zamykania grzybka zaworu > nie ma żadnego oporu przy pukaniu o dno > bo rurka jest zaślepiona i spalin brak.
To zaszalałeś! Tam jeszcze masz po drodze na klapę gaszącą hehe Lepiej żeby podciśnienie zostawało w układzie >>> a co do uszkodzeń EGR-a > to membrana najczęściej idzie od szybkiego zamykania grzybka zaworu > nie ma żadnego oporu przy pukaniu o dno > bo rurka jest zaślepiona i spalin brak.
Miałem na myśli N18...fleshu pisze:Bronco, N75???????? Kurde > przecie się robi sdi! Niedoładowanie, kopcenie, brak mocy itd!
To zaszalałeś! Tam jeszcze masz po drodze na klapę gaszącą hehe Lepiej żeby podciśnienie zostawało w układzie >>> a co do uszkodzeń EGR-a > to membrana najczęściej idzie od szybkiego zamykania grzybka zaworu > nie ma żadnego oporu przy pukaniu o dno > bo rurka jest zaślepiona i spalin brak.
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Sorry, to kolega "fleshu" podał jakiś link do zdjęcia, widać, że na przewodach co idą z pompy do wtryskiwaczy są założone magnesy.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0a907.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0a907.html
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 23:49 przez Fucker, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
fleshu pisze:Fucker, Gdzie ja taki link zapodałem? Przypomnij mi kolego. Kolega wojtas3, miał w swoim MK3 silnik 1Z > a na zdjęciu jest silnik z rodzinki MKIV.
Ostatnia Twoja wypowiedź na pierwszej stronie tego wątku. Tam dałeś link do zdjęcia, gdzie właśnie widać założone magnesy "neodymowe" na przewodach. Nie wiem od kogo masz to zdjęcie, ale Ty masz mk4. Jestem ciekaw czy coś to daje.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Mam fotkę od jednego kolegi z forum > jak widać > cieknie mu EGR. Nawet nie zwracałem na to uwagi co tam ma podczepione. Moim wydaniem neodym to zbędny wydatek > jak by to dawało takie super efekty to by to fabryka zakładała. Każdy patent ma swoich zwolenników i przeciwników > ja i tak wole mieć kabelek vag i raz na jakiś czas ustawiać elementy autka które ulegają zmianą podczas eksploatacji > to na bank da znacznie bardziej widoczny efekt pozytywu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz sty 10, 2010 18:07
- Lokalizacja: stalowa wola
popieram kolege wojtasa ja też planuje zaślepić odme i i wyczyścić kolektor ale nie wiem czy nie będą mi potrzebne jakieś uszcelki lub i czy wogóle wystarczy to tak poprostu odkręcić czy trzeba stosowaćodpowiednie momenty żeby czegoś nie urwać <<<jak coś spapram to stary mi nogi z dupy powyrywa>>> te śruby mocujące kolektor i te pokrywy są jakoś poprzecinaneczy to są jednorazuwki?
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
kamilbora1991, Śruby są na imbusa > musisz dokładnie rozmiar dopasować.
Ale wpierw oceń czy ci potrzeba to czyścić > zdejmij rurę gumową przy EGR i za pomocą lusterka i latarki zrób kontrolę.
Potrzebna jest uszczelka pod kolektor ssący > oczyszczanie to drapanie całego syfu > o wydobywaniu go z komór zaworowych było wiele > kompresor, sprężone powietrze, odkurzacz > jeżeli są całe zabite to najpewniej ściągnąć głowicę do czyszczenia i rozpiąć zawory.
Odmy nie zaślepiamy! > zaślepiamy otwór w dolocie, pozostały po jej wypięciu!
Korek nie ma prawa wpaść do środka > jeżeli wpadnie to jest po turbinie!
Dla ALH wybij jeszcze kratkę przed filtrem powietrza, koło lewej lampy (nie w każdym jest > ale skutecznie zmniejsza ilość powietrza zasysanego).
Ale wpierw oceń czy ci potrzeba to czyścić > zdejmij rurę gumową przy EGR i za pomocą lusterka i latarki zrób kontrolę.
Potrzebna jest uszczelka pod kolektor ssący > oczyszczanie to drapanie całego syfu > o wydobywaniu go z komór zaworowych było wiele > kompresor, sprężone powietrze, odkurzacz > jeżeli są całe zabite to najpewniej ściągnąć głowicę do czyszczenia i rozpiąć zawory.
Odmy nie zaślepiamy! > zaślepiamy otwór w dolocie, pozostały po jej wypięciu!
Korek nie ma prawa wpaść do środka > jeżeli wpadnie to jest po turbinie!
Dla ALH wybij jeszcze kratkę przed filtrem powietrza, koło lewej lampy (nie w każdym jest > ale skutecznie zmniejsza ilość powietrza zasysanego).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości