[MK3] Czyszczenie dolotu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » śr cze 24, 2009 08:01

pion pisze:Na ile śrub jest przykręcony kolektor ssący bo chcę to wyczyścić.
na 6



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » śr cze 24, 2009 08:49

fleshu pisze:Bronco, no to teraz oliwkę jeżeli w dolocie będziesz miał > to będzie to tylko lejące turbo > to ci daje pewność!
:gora: A co z tym EGR? Dlaczego twardo pracuje silnik po odcięciu?


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 24, 2009 18:37

Sprawdziłem > przy odpinaniu zamyka egr na jałowym > utrata ciśnienia z układu sterowania podciśnień > więc jeżeli odpinamy to i zaślepiamy ten wężyk > żeby się przekonać z jakiego powodu się tak dzieje musicie popatrzeć na budowe N18 > urata ciśnienia robi zmianę pracy silnika > ale tylko na chwilę > zostawiony wężyk bez zaślepienia da efekt dużo słabszego wysterowania zaworu N75 (słabe ciśnienie będzie miał)



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » śr cze 24, 2009 18:57

fleshu pisze:Sprawdziłem > przy odpinaniu zamyka egr na jałowym > utrata ciśnienia z układu sterowania podciśnień > więc jeżeli odpinamy to i zaślepiamy ten wężyk > żeby się przekonać z jakiego powodu się tak dzieje musicie popatrzeć na budowe N18 > urata ciśnienia robi zmianę pracy silnika > ale tylko na chwilę > zostawiony wężyk bez zaślepienia da efekt dużo słabszego wysterowania zaworu N75 (słabe ciśnienie będzie miał)
:gora: W moim przypadku wężyk z N75 miałem zaślepiony.


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 24, 2009 19:14

Bronco, N75???????? Kurde > przecie się robi sdi! Niedoładowanie, kopcenie, brak mocy itd!
To zaszalałeś! Tam jeszcze masz po drodze na klapę gaszącą hehe Lepiej żeby podciśnienie zostawało w układzie >>> a co do uszkodzeń EGR-a > to membrana najczęściej idzie od szybkiego zamykania grzybka zaworu > nie ma żadnego oporu przy pukaniu o dno > bo rurka jest zaślepiona i spalin brak.



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » śr cze 24, 2009 20:01

fleshu pisze:Bronco, N75???????? Kurde > przecie się robi sdi! Niedoładowanie, kopcenie, brak mocy itd!
To zaszalałeś! Tam jeszcze masz po drodze na klapę gaszącą hehe Lepiej żeby podciśnienie zostawało w układzie >>> a co do uszkodzeń EGR-a > to membrana najczęściej idzie od szybkiego zamykania grzybka zaworu > nie ma żadnego oporu przy pukaniu o dno > bo rurka jest zaślepiona i spalin brak.
:gora: Miałem na myśli N18... :kac:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » wt lis 24, 2009 00:45

wojtas3,


Co to tam masz za neodymy na przewodach ?? Magnetyzery własnej roboty...

Tylko czy założyłeś to dobrze? Odpowiednimi biegunami...



wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » wt gru 22, 2009 23:21

Fucker, jaaakie neodymy??? Co Ty do mnie rozmawiasz i o jakie przewody Ci chodzi?? Nic a nic nie zakładałem...

Poza tym mk3 już nie mam...więc nie odpowiem co się z nim aktualnie dzieje. Jeździ gdzieś podobno po Raciborzu:)


--
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » wt gru 22, 2009 23:48

Sorry, to kolega "fleshu" podał jakiś link do zdjęcia, widać, że na przewodach co idą z pompy do wtryskiwaczy są założone magnesy.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0a907.html
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 23:49 przez Fucker, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw gru 24, 2009 11:53

Fucker, Gdzie ja taki link zapodałem? Przypomnij mi kolego. Kolega wojtas3, miał w swoim MK3 silnik 1Z > a na zdjęciu jest silnik z rodzinki MKIV.



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » czw gru 24, 2009 12:48

fleshu pisze:Fucker, Gdzie ja taki link zapodałem? Przypomnij mi kolego. Kolega wojtas3, miał w swoim MK3 silnik 1Z > a na zdjęciu jest silnik z rodzinki MKIV.

Ostatnia Twoja wypowiedź na pierwszej stronie tego wątku. Tam dałeś link do zdjęcia, gdzie właśnie widać założone magnesy "neodymowe" na przewodach. Nie wiem od kogo masz to zdjęcie, ale Ty masz mk4. Jestem ciekaw czy coś to daje.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt gru 25, 2009 01:56

Mam fotkę od jednego kolegi z forum > jak widać > cieknie mu EGR. Nawet nie zwracałem na to uwagi co tam ma podczepione. Moim wydaniem neodym to zbędny wydatek > jak by to dawało takie super efekty to by to fabryka zakładała. Każdy patent ma swoich zwolenników i przeciwników > ja i tak wole mieć kabelek vag i raz na jakiś czas ustawiać elementy autka które ulegają zmianą podczas eksploatacji > to na bank da znacznie bardziej widoczny efekt pozytywu.



kamilbora1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 10, 2010 18:07
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: kamilbora1991 » pt lut 12, 2010 22:37

popieram kolege wojtasa ja też planuje zaślepić odme i i wyczyścić kolektor ale nie wiem czy nie będą mi potrzebne jakieś uszcelki lub i czy wogóle wystarczy to tak poprostu odkręcić czy trzeba stosowaćodpowiednie momenty żeby czegoś nie urwać <<<jak coś spapram to stary mi nogi z dupy powyrywa>>> :grin: te śruby mocujące kolektor i te pokrywy są jakoś poprzecinaneczy to są jednorazuwki?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt lut 16, 2010 02:11

kamilbora1991, Śruby są na imbusa > musisz dokładnie rozmiar dopasować.
Ale wpierw oceń czy ci potrzeba to czyścić > zdejmij rurę gumową przy EGR i za pomocą lusterka i latarki zrób kontrolę.
Potrzebna jest uszczelka pod kolektor ssący > oczyszczanie to drapanie całego syfu > o wydobywaniu go z komór zaworowych było wiele > kompresor, sprężone powietrze, odkurzacz > jeżeli są całe zabite to najpewniej ściągnąć głowicę do czyszczenia i rozpiąć zawory.

Odmy nie zaślepiamy! > zaślepiamy otwór w dolocie, pozostały po jej wypięciu!
Korek nie ma prawa wpaść do środka > jeżeli wpadnie to jest po turbinie!
Dla ALH wybij jeszcze kratkę przed filtrem powietrza, koło lewej lampy (nie w każdym jest > ale skutecznie zmniejsza ilość powietrza zasysanego).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości