lukiluk, tętnienia > tak właśnie jest > praca tłoków 2/2 > 2 u góry - 2 na dole > inaczej to by nam silnik wyskoczył z poduszek.
lukiluk pisze:silnik zawsze w czasie pracy ma w środku nadciśnienie
>> nie > jeżeli odma ma obieg zamknięty to każde nadciśnienie zamieniane jest w podciśnienie (zawór się zamyka > jak by nie było podciśnienia to zawór by stał w miejscu) > jeżeli silnik nie jest szczelny lub ma
wesol pisze:tzw przedmuchy
to zawór przestaje się zamykać a odma działa jak odkurzacz dla silnika.
wesol pisze:Po zgaszeniu silnika silnik stygnie i zaciąga powietrze wraz z parą wodną z otoczenia
>>> Nie > stygnąc oddaje powietrze > ciepło unosi się do góry > razem z nim trochę par olejowych > obrywa przepływka umieszona w kanale dolotowym.
W końcowej fazie silnik będzie chciał wyrównać gęstości powietrza > (zimnego jest zawsze więcej) > troszkę weźmie z tunelu przez odmę > ale wpływ będzie nijaki.
A co do samej budowy oil cath-a w układzie zamkniętym > to coś mi do głowy przyszło > można oliwkę wytrącić z powietrza przez ruch kołowy > np zwinięty wężyk wewnątrz oil cath-a. Cięższe drobiny oleju, przy pomocy siły odśrodkowej, będą rozbijać się o ścianki wężyka > a sam pęd powietrza będzie je wypychał z niego >>> nie wiem czy połapaliście > może wieczorem narysuje.